Service Pack 2 voor Windows XP verschijnt al in december.

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik heb nu dus me kast open gemaakt kabels van de hdd eruit gehaald en erop nieuw ingedaan.

daarna gereboot en hij deed het weer nu kan k dus gewoon sp2 instaleren.

vaag iets dit

Ik heb hem erop staan, het enige vreemde wat ik nu heb is dat zowel windows messengeren msn messenger weer beiden in mijn taakbalk staan, en dat ik windows messenger niet af kan sluiten.
Voor de rest lijkt alles normaal en te werken........:D

Groeten Oossie

"ik heb sp2 gedownload en wou hem istaleren in 1 x hoor ik een tik uit me pc kast en de pc doet nix meer nu is het sow dat me hdd niet meer te vinden is in de bios wat kan de oorzaak zijn"

Ik denk (vanwege het geluid) dat je harde schijf een acute hartstilstand heeft gekregen. :(

Laatst bewerkt:
alles draait gelukkig weer maar kan het klopen dat als ik dat opstart scherm krijg war xp zich laad dat je bij home edition dat groene balkje ziet langs schuiven dat dat door sp2 blauw is gwrden en dar er nu ook nie mer stan van xp home edition?

dat hebben ze idd veranderd kellemen, nog niets aan de hand dus. (@tt slaat zichzelf op z'n hoofd en denkt; verdoemme, das toch jammer)

ok en als je op deze computer met je rechter muisknop klikt en dan eigen schappen doet dan staat er nu ineens.

amd thlon xp 1800+ 1,53 ghz 512 mb

voorgheen was dat ook anders is dat nu dan ook veranderd?

dat durf ik niet te zeggen, dat vorige heb ik anderen wel over gehoord/gelezen, dit is mij nieuw.

zal een ander trouwens beter kunnen beantwoorden, ik gebruik geen winxp namelijk...

Nou, de echte SP2 (voor losse computers) is gisteren dus niet verschenen... wanneer dan wel?

SP2 NL net geinstalleerd en tot op heden geen problemen ;) enige iritante is dat die beveiligingswaarschuwing steeds een reminder ballon laat zien ( moeten we er maar ff uit slopen ;) )

Geplaatst door tazman
SP2 NL net geinstalleerd en tot op heden geen problemen ;) enige iritante is dat die beveiligingswaarschuwing steeds een reminder ballon laat zien ( moeten we er maar ff uit slopen ;) )

Ik denk dat je dit kan uitzetten: Alas, Windows may not recognize the third-party firewall installed on your PC. (It didn't see my copy of Sygate Personal Firewall, for example.) In such cases, Windows displays the security-warning icon in the system tray. That's no big deal, except that when other security lapses crop up they probably won't come to your attention. To disable the firewall security warning in the Security Center, click Recommendations in the Firewall pane, check I have a firewall solution that I'll monitor myself, and click OK (* see FIGURE 2). Windows will then switch your firewall status to amber, and stop pestering you with firewall warnings in the system tray.

If Windows fails to recognize your antivirus program, you can easily disable Security Center false alarms: Click Recommendations in the Antivirus Protection pane, check I have an antivirus program that I'll monitor myself, and click OK

* Plaatjes en zo http://www.pcworld.com/news/article/0,aid,117422,00.asp

Laatst bewerkt:
tnxs Geeske die had ik inderdaad al gevonden.
ben alleen nogal een zeur en wil dat hele ding uit mijn taakbalk hebben :o

het is me ondertussen wel gelukt om Sp2 te integreren (slipstream installatie ) in een winxp cd ( waar ook al sp1 inzat)
Morgen eens een schone installatie doen met deze cd om te testen of SP2 er inderdaad goed inzit.

voor de liefhebbers wil ik vanavond of morgen wel een korte handleiding maken hoe 1 en ander gaat.

ik begin zo ook maar eens met installeren
ben heel benieuwd hoe het me vergaat
:rolleyes:

ff een vraagje,

Als je dat grote bestand downloadt, begint ie dan gelijk met installeren of is het een ´los´ .exe file? k ga vanavond maar even proberen, maar ik wil niet dat ie gelijk gaat installeren zonder dat ik daar nog invloed op heb.

k heb een stand-alone pc, ik kan dat grote bestand daarvoor ´gewoon´ gebruiken?

Hier de directe link naar het bestand:

http://download.microsoft.com/downl...f-add56312cfb6/WindowsXP-KB835935-SP2-NLD.exe

Laatst bewerkt:
@ikself
Nee hij zal niet gelijk gebinnen als je kiest voor "opslaan als". Als je kiest voor openen dan zal die idd beginnen nadat alles binnen is, maar dat ik af te raden aangezien het dan enkel in je temps staat.

Dat grote bestand is het goede service pack hoor, die kun je idd op een standalone pc gebruiken.

PS.Hij wordt zo genoemd(netwerk download) om het verschil aan te duiden dat ie i.t.t. de normale windowsupdate, maar 1 keer gedownload hoeft te worden als je meerdere computers wilt patchen.
Beetje misleidend idd...

Laatst bewerkt:
Geplaatst door @temptation
dat hebben ze idd veranderd kellemen, nog niets aan de hand dus. (@tt slaat zichzelf op z'n hoofd en denkt; verdoemme, das toch jammer)

:8-0: Blauw is toch alleen van XP Pro? En verdwijnd de indicatie van Pro ook dan?

Ik heb het bestand al wel maar ik wacht toch nog even met installeren. Zeker eerst even een Ghoste draaien ;).

net ook even op een testmachine geprobeerd te installeren
ging in 1 keer goed.
echter toen hij klaar was gaf de beveiliging aan dat de virusscanner van Symantec (corperate ed. 9.0) niet werd herkend.
Op de site van Symantec staat een update voor dit probleem, om het op te lossen.

verder nog geen problemen ondervonden

Hoi Tazman,

Als je die handleiding klaar hebt, heb ik er wel belangstelling in.

Groetjes Beertje

Ik heb het ding nu een paar uurtjes draaien en geen problemen ondervonden.

Na de installatie bleek er wel een probleempje te zijn, want mijn versie van StyleXP (2.11) bleek niet geschikt voor XP SP2. Gelukkig kon ik upgraden naar 2.13, dus dat was snel opgelost.

Verder heb ik natuurlijk wat dingetjes aangepast. De Windows Firewall uitgeschakeld, want ik blijf Sygate Pro trouw. Heb de meldingen van het Beveiligingscentrum ook uitgeschakeld.

Tenslotte bleek die stomme Windows Messenger terug te zijn, dus moest ik die weer verwijderen. MSN Messenger 6.2 moest opnieuw geïnstalleerd worden, vreemd genoeg. Verder stonden er plotsklaps icoontjes in de snelstartbalk die ik daar helemaal niet wil omdat ik de betreffende programma's vrijwel niet gebruik (IE en WMP), maar verwijdering daarvan was natuurlijk simpel.

Nu is alles weer normaal - eigenlijk alsof er niets is veranderd.:)

[EDIT]
Ik vergat nog twee dingetjes:

- het Beveiligingscentrum herkent mijn firewall (Sygate 5.5 Pro) niet; dat was vooraf bekend, dus ik was erop voorbereid (zal eens kijken of de update van Sygate er al is; vind het wel een rare bedoening dat Sygate zijn software moet gaan aanpassen, het lijkt mij redelijker dat Microsoft ervoor zou zorgen dat een veelgebruikte firewall als Sygate gewoon herkend wordt);

- het zelf ingestelde geluidje voor binnenkomende mail was weer veranderd in het standaard Windows-geluidje. Tja...
[/EDIT]

Laatst bewerkt:
Geplaatst door tazman

voor de liefhebbers wil ik vanavond of morgen wel een korte handleiding maken hoe 1 en ander gaat.

Ik was hier nog mee bezig maar nog geen tijd voor gehad :(.

Zie je PB even :).

===

Buffy zei:
Tenslotte bleek die stomme Windows Messenger terug te zijn, dus moest ik die weer verwijderen. MSN Messenger 6.2 moest opnieuw geïnstalleerd worden, vreemd genoeg. Verder stonden er plotsklaps icoontjes in de snelstartbalk die ik daar helemaal niet wil omdat ik de betreffende programma's vrijwel niet gebruik (IE en WMP), maar verwijdering daarvan was natuurlijk simpel.

Tja... Microsoft eigen he :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan