Service Pack 2 voor Windows XP verschijnt al in december.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Et lijkt er op dat het gewoon een enkelmalige BSOD is. Ik heb gegamed en nergens meer last van.

Et zal allemaal wel. :p
 
Ik vond die van 98 een echte error. Dit is meer zo'n gecoördineerde weergave van de fout.

Hmmm, jah, daar heb je wel gelijk in. Het geeft wel meer informatie... maar toch ik vind het wel wat enger :p
 
Geplaatst door Muurhond
De 1e BSOD heb ik al te pakken:

*PIC*


Als dat maar goed gaat. De laptop is ook voorzien van SP2 en die gaat straks weer voor een paar uurtjes aan.

Als het maar bij deze BSOD blijft.....:confused:

Hij geeft trouwens wel een bestandsnaam aan. Dat heb ik nog nooit gezien in een XP BSOD.

Verbeterd of?
 
Geplaatst door XP_PC


Hij geeft trouwens wel een bestandsnaam aan. Dat heb ik nog nooit gezien in een XP BSOD.

Verbeterd of?

Weet niet. Heb nooit BSOD. Zal wel enkelmalig zijn geweest.

Voordat ie die BSOD gaf, had ik steeds het probleem dat IE een probleem had veroorzaakt (je kent die melding wel) en dat het werd afgesloten. Toen dat gebeurde kreeg ik meteen er een BSOD achteraan ook nog. :rolleyes:
 
heb net SP2 geinstaleerd
geen problemen tegengekomen
moest alleen voor style xp de nieuwe versie downen

Maar tot nu toe geen problemen.
 
Heb zojuist de service pack geïnstalleerd en alles werkt nog goed :cool:

Nu heeft hij tijdens het installeren een kopie gemaakt voor het geval je het weer wilt verwijderen maar ik weet niet meer waar dat staat. Kan ik dit gewoon verwijderen ?

En hoe zet ik de automatisch opgestarte "windows-beveiligingsmeldingen" weer uit ?

jacco
 
Geplaatst door bloopy
heb net SP2 geinstaleerd
geen problemen tegengekomen
moest alleen voor style xp de nieuwe versie downen

Maar tot nu toe geen problemen.

Ja, dat snap ik niet. Ik heb StyleXP versie 2.14. Deze is normaal niet SP2-gereed en heb ik een paar dagen geleden gedownload. Dit was toen de nieuwste versie.

Nu is versie 2.13 ineens de nieuwste versie en die is SP2-gereed.

Echter werkt versie 2.14 ook gewoon onder SP2.

Vaag of niet?

attachment.php


(Hardware-ID ff verwijderd voor de zekerheid ;) )
 

Bijlagen

  • stylexp_v2-14_sp2.jpg
    stylexp_v2-14_sp2.jpg
    98,1 KB · Weergaven: 925
Geplaatst door Bruce The Boss
Heb zojuist de service pack geïnstalleerd en alles werkt nog goed :cool:

Nu heeft hij tijdens het installeren een kopie gemaakt voor het geval je het weer wilt verwijderen maar ik weet niet meer waar dat staat. Kan ik dit gewoon verwijderen ?

jacco

Tijdens de installatie van SP2 worden er 3 mappen aangemaakt:

1e map:
c:\windows\$NtServicePackUninstall$

2e map:
c:\windows\ServicePackFiles

De derde wordt tijdens de reboot verwijderd.

De 1e map kun je verwijderen, als je ZEKER weet dat SP2 geen problemen veroorzaakt en je het niet hoeft te verwijderen. In configuratiescherm\software blijft nog wel de mogelijkheid staan om SP2 te verwijderen, maar dan zul je de mededeling krijgen dat het archief ontbreekt en je krijgt de optie om de vermelding uit de lijst te verwijderen.

De 2e map mag je NIET verwijderen, dit is essentieel voor de werking van XP.

Groetjes
 
Laatst bewerkt:
Tijdens de installatie van SP2 worden er 3 mappen aangemaakt:

c:\windows\$NtServicePackUninstall$
c:\windows\ServicePackFiles

De derde wordt tijdens de reboot verwijderd.

Je noemt er 2?

c:\windows\ServicePackFiles mag je NIET verwijderen, dit is essentieel voor de werking van XP.

Moet dus doorgaan voor 2e map neem ik aan?
 
Yep,

Heb m'n bericht aangepast XP_PC, was inderdaad ietsjes onduidelijk, hoop dat het nu wat helderder is.

Groetjes
 
Geplaatst door XP_PC


Lijkt een exacte kopie van mijn c:\windows\system32...

Tja, zou kunnen..........'i386' heb ik niet genoemd, maar je zou de proef op de som kunnen nemen en de map (tijdelijk) in de prullebak te zetten en dan zien wat er gebeurt........ik waag me er niet aan!
 
Geplaatst door ikself


Tja, zou kunnen..........'i386' heb ik niet genoemd, maar je zou de proef op de som kunnen nemen en de map (tijdelijk) in de prullebak te zetten en dan zien wat er gebeurt........ik waag me er niet aan!

Ga jij eens naar die map dan. Dan zul je zien dat er een i386 staat. Was ook niet mijn idee.

Weet alleen wel dat die map mij bekend voorkomt (Windows installatie CD).

En nee die map gooi ik niet weg :D.
 
Je hebt gelijk; staat inderaad een i386map, lijkt hetzelfde inderdaad als de i386-map op de installatie-cd. Als het een exacte kopie is, zou het jammer voor de schijfruimte zijn, maar ik blijf er mooi met m'n tengels vanaf:)
 
Geplaatst door Muurhond


Ja, dat snap ik niet. Ik heb StyleXP versie 2.14. Deze is normaal niet SP2-gereed en heb ik een paar dagen geleden gedownload. Dit was toen de nieuwste versie.

Nu is versie 2.13 ineens de nieuwste versie en die is SP2-gereed.

Echter werkt versie 2.14 ook gewoon onder SP2.

Vaag of niet?

attachment.php


(Hardware-ID ff verwijderd voor de zekerheid ;) )


Inderdaad vaag
ach zolang het maar werkt he ;)
 
Geplaatst door Bruce The Boss


En is hier ook al een oplossing voor gevonden ?

Jacco

lijkt me eenvoudig, als je bij zaken die windows niet herkent of regelt aanvinkt dat je eea zelf bij houdt verdwijnen de mededelingen
btw norton av 2004 is bijgewerkt en wordt herkent door sp2
ook weer makkelijk!
 
SP2-update kan maximaal acht maanden worden uitgesteld
Bron: Microsoft

Op de Microsoft-website staat te lezen hoe systeembeheerders de installatie van Service Pack 2 voor Windows XP tot acht maanden lang kunnen uitstellen. Zo is te lezen op tweakers.net. Dit moet de beheerders de tijd geven alle software uitvoerig te testen vooraleer de update toe te passen op alle werkstations. Eerder al had Microsoft een toolkit voor het blokkeren van de SP2-download vrijgegeven, maar deze was slechts vier maanden werkzaam. Deze periode is nu dus verdubbeld tot acht maanden, die is ingegaan op 16 augustus, de dag waarop SP2 beschikbaar werd. Vanaf 12 april 2005 zullen systemen alsnog automatisch geupdated worden, aldus Infoworld
 
Laatst bewerkt:
Wat houd service pack 2 nou allemaal tegen spyware??? die irritante spyware balken?

En wat doet sp2 allemaal nog meer?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan