Service Pack 2 voor Windows XP verschijnt al in december.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Release Windows XP SP2 verwacht op 5 augustus
Bron: Neowin

Tweakers.net weet het volgende te melden: Volgens een woordvoerder van Microsoft zou morgen, 5 augustus, Service Pack 2 voor Windows XP verspreid worden. Het pakket zou vorige week reeds klaar geweest zijn, maar om de release op het allerlaatste moment nog te kunnen uitstellen, mocht er nog een probleem opduiken, werd dit nog niet aangekondigd. Volgens Winbeta zou vandaag de RTM-versie vandaag al verspreid worden, wat betekent dat OEM-systeembouwers negentig dagen de tijd hebben om hun nieuwe systemen van SP2 te voorzien. Morgen zou het pakket op MSDN en het Download Centre verschijnen en op 25 augustus ten slotte zou Windows Update het pakket gaan aanbieden. Dit houdt in dat, wie dat wil, vanaf morgen het volledige pakket kan downloaden.

beetje offtopic vraagje:

Zijn er na de beveiligingsupdatecd van februari nog soortgelijke wormen als blaster uitgevonden?

Ik moet namelijk binnenkort een computer van een kennis adsl klaar maken, en zit met een twijfelachtig gevoel in mijn maag of ik met de feb' updates en de xp firewall aan de pc niet gelijk op z'n gat help als ik online ga. (pc is gekocht met de feb updates aanwezig en is hierna niet meer geupdate)

wachten tot SP2 lijkt me geen oplossing iig, linux willen ze niet aan helaas.

Er zijn in ieder geval nog aardig wat lekken in Internet Explorer, en ik dacht ook een paar in Windows, ontdekt.
Ik zou toch even langs WU wandelen. Sinds februari heb ik nog het nodige geupdate.

Thnx XP_PC
Ik ben al een het zoeken naar een site met alle patches sinds de feb'update, als iemand deze weet te vinden hou ik mij aanbevolen. (ik vind het maar een doolhof op ms.com)

Microsoft heeft een beveiligings CD uitgegeven met alle belangrijk updates tot... juni of juli geloof ik? Die kan je gratis bestellen.

:8-0: alweer een updatecd? Dat gaat hard:-?
De cd van februari staat er al op iig, die was al vanaf aankoop geinstalleerd.
Ik laat het zover even want SP2 komt bijna uit en ADSL is er bij die mensen nog niet. Bovendien zit ik nogal in een nieuwstopic van gezina en daar wil ik geen ruzie mee :eek: :D

Service Pack 2 voor Windows XP opnieuw uitgesteld

Den Haag, 8.29 uur - Microsoft heeft het uitbrengen van Service Pack 2 (SP2) voor Windows XP op het allerlaatste moment uitgesteld. Volgens de laatste planning zou het ontwikkelwerk aan de verzamelde verbeteringen van Windows XP gister afgerond worden.

Microsoft heeft de vrijgave van SP2 al herhaalde malen uitgesteld. De vertraging heeft te maken met de omvang en de complexiteit van de upgrade. Met name de versterking van de beveiliging blijkt veel werk op te leveren, met name ook omdat Microsoft daarbij de compatibiliteit met uiteenlopende hardware en een veelheid aan toepassingen in het oog moet houden.

Een woordvoerster van het bedrijf zegt dat het wel de bedoeling is om SP2 nog in de maand augustus uit te brengen. (jwy) Aldus vers van de pers op Automatiseringsgids.nl (zie ook The Inquirer: Microsoft pulls XP Service Pack at last moment)

----------------------------------------

Een reden voor het uitstel kan zijn dat de CRM-software "Microsoft CRM" na installatie van Service Pack 2 niet meer werkt. Hiervoor is weliswaar al een patch beschikbaar maar die lijkt nog niet in Service Pack 2 te zijn opgenomen, aldus verdere berichtgeving op breekpunt.nl

Laatst bewerkt:
Hmm mja het duurt maar en het duurt maar, ben het wachten nu wel zo een beetje beu, kom op met die service pack 2!!

Geplaatst door Raymond Bos
Weet eigenlijk niet of ik hem er nou wel of niet opzet????:(

Ik raad je sterk aan om als je geen backup (ghost/image) of test PC hebt het NIET meteen te doen.

Nee precies, ik wacht de eerste reacties wel af. Je weet nooit met MS.

door service pack 1a moest ik al een nieuwe geluidskaart kopen. de oude drivers deden het opeens niet meer. hopelijk krijg ik dat probleem niet weer

Geplaatst door XP_PC
Er zijn in ieder geval nog aardig wat lekken in Internet Explorer, [...]
Aardig wat ? Zeg maar gerust dat 't zo waterdicht is als een zeef.
Zelfs een simpel GIF plaatje dat eigenlijk een virus is kan via IE geactiveerd worden.
Geplaatst door fener33
door service pack 1a moest ik al een nieuwe geluidskaart kopen. de oude drivers deden het opeens niet meer. hopelijk krijg ik dat probleem niet weer
Heb je online voor nieuwere drivers gekeken die hier wel compatibel voor waren ?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan