Spel maken met C++

Status
Niet open voor verdere reacties.
Oke.. ikzelf heb dit dus even uitgeprobeerd in Dev-Cpp en heb slechts 1 error.
Code:
/mingw/lib/crt2.o(.text+0x37):crt1.c: undefined reference to `__cpu_features_init'
Na wat opzoeken blijkt dit te liggen aan de versie van de compiler die Dev-Cpp meelevert, welke reeds verouderd is. Of je kan Dev-Cpp zonder compiler installeren, en zelf de nieuwste MingW gaan halen, of je stapt over naar een andere editor (want je zal dit probleem vaker tegenkomen).

Persoonlijk gebruik ik Eclipse CDT: Hier te vinden
Maar velen gebruiken ook Visual Studio Express edition, het is maar wat je zelf het makkelijkste vind.

Ik heb van al mijn stappen een screenshot genomen, zodat je alsnog kan zien wat jij anders deed in Dev-Cpp. Die kan je hier vinden.

zal ik dan dev-cpp laten staan maar de compiler verwijderen en een andere zoeken (zoja, hoe kan ik de compiler verwijderen/nietinstalleren en waar kun je de MingW downloaden?? )of zal ik gewoon een andere IDE nemen ??

Laatst bewerkt:
Ik heb totaal geen ervaring met het installeren van een nieuwe MinGW in Dev-Cpp, maar kan dat wel uitzoeken.

Echter zou ik je, wegens het verouderd zijn van Dev-Cpp aanraden om een andere IDE te gaan gebruiken.

Ok dan neem ik een andere IDE. kun je een paar noemen van de beste maar gratis zijn ??:):p

Laatst bewerkt:
Zoals in mijn vorige post al gezegd Eclipse CDT, gratis en open-source.
Visual Studio 2008 is ook goed (maar ik ben er niet voor wegens goede open-source alternatieven, nuja noem mij maar een fanboy ;) )

FANBOY!!:p:p:D
ik twijfel nog maar ik denk dat het Eclipse word, alleen wel even wennen.
Maar moet ik alleen Eclipse IDE voor C/C++ Developers (68 MB) downloaden ?? of ook of ook andere dingen, plugins ofzo??

Laatst bewerkt:
Dit is even een off-topic vraag: Kan ik als ik het spel afheb de de .exe in mijn site verwerken zodat je het niet hoedt te downloaden ?? zoals bij RuneScape of can dit alleen met java??

Een .exe kan je niet zomaar in je site embedden, zoals bvb RuneScape.
Je kan wel een application server maken zodat je een online game hebt zoals bvb SillkRoad/Florensia/WoW/... maar niet een site-applet zoals met Java kan. (of toch niet zover ik weet)

Ok, ik dacht al dat dat niet kon.
ik hoef alleen nog ecclipse te downloaden + instaleren en de demo zonder errors te compile.:) ik denk dat het deze keer lukt want ik weet nu waar de fout bij mij inzat.;) ik had lib map en alle wat er in zat wel als gewoon in de map waar ik mn spel maak maar niet in het c++ project als folder ik dacht dat dat niks uitmaakte omdat toch gewoon in mijn map zat en de link ernaar correct was.

EDIT: Ik heb eclipse gedownload en probeer ben de linker aan het zoeken maar kan die niet vinden??..

EDIT2: Als ik een c++ project wil aanmaken in c:/irrLicht-1.5/examples/Mijnspel/, dan maak kan ik die aan maken, maar meteen komt er dan een error:confused:: Error launching external ino generator( gcc -E -P -v -dD c:/eclipse/workspace/.metdata/org.eclpise.cdt.make.core/specs.ccp)

Laatst bewerkt:
Inderdaad, maar deze niemand had even een musicalpremiere aan zijn hoofd :p

De linker kan je vinden bij je project-settings. Dus je maakt een nieuw project aan, klikt rechts op de project-folder en vraagt de Eigenschappen/Preferences op. Daar klik je in de linkerkolom op het +je voor C/C++ Build
Dan klik je op Settings
Vervolgens vind je in de linkerkolom van de eerste tab (Tool Settings) de MinGW C++ Linker, met het subitem Libraries. Door daarop te klikken krijg je rechts de mogelijkheid om Libs en paden toe te voegen.

Die error die je krijgt doet me vermoeden dat er iets foutliep bij de installatie.. Heb je MinGW al geïnstalleerd?

hoe bedoel je mingW al geinstaleert ik heb gewoon gedownload wat er in die site van de link stond: dus eclipse voorc c/c++ en ik dacht dat daar wel dat mingW inzat, niet?? Ik weet hier niets van want toen ik dev-cpp had had ik nog nooit die naam vermoed?? Maar nu je het zegt....: ik heb helemaal niets geinstallerd (in ieder geval niet zo'n Wizard ding), Want toen ik het had gedownload stond er in de .zip een map eclipse en die heb ik in c: geplakt...

Laatst bewerkt:
Ik heb het nog niet gewonload maar waar moet ik het da installeeren of maakt dat niet uit? en wat wat moet ik kiezen ?? bijv: g++

Laatst bewerkt:
Gewone standaardinstallatie is het eenvoudigst..
Ik zou zeker de standaardlocatie laten staan, want Windows en omgevingsvariabelen kunnen wel eens in de knoop slaan :p

Bij de compiler-sectie heb je zeker g++/gcc nodig en waarschijnlijk ook de c99-versie voor achterwaartse compatibiliteit.

nog een vraagje: hoe kwam het dat bij dev-cpp dit niet nodig was dan ?? wat is MingW
ongeveer?

De uitleg die nu volgt kan fout zijn, maar dit is wat ik denk (en momenteel verhindert de alcohol + medemens mij om het deftig uit te zoeken, mss maandag een beter antwoord :p )

MinGW is een compilersuite. Het is dus een soort wrapper/installer rond allerlei verschillende compilers. En naar ik meen ook voor verschillende platformen.

Waarom je dit bij Dev-Cpp niet moest doen, is omdat wanneer je dev-cpp installeert er automatisch een bepaalde versie van mingw en gcc/g++ mee wordt geïnstalleerd (die ondertussen dus verouderd is). Echter als je Eclipse installeert, wordt er niet automatisch een compiler meegeleverd. Zo blijft de keuze van compiler aan de gebruiker en dus vrij..

srry voor weer zo'n noob vraagje maar: ik zie dat ik g++ kan selecteren in die lijst maar ik zie geen c99??!
En volgens mij moet ik daarna de PC vertellen waar MingW zich bevind?? zo ja, hoe??

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan