Lees meer onzin, kloon al jaren voor jan en alleman en alles werkt prima, een nieuwe installatie is helemaal niet nodig, als je de alignment maar instelt.
Ik weet heus wel waar je op doelt, alleen je wilt het niet lezen zoals het bedoeld is.
Overigens is het geen garantie dat wanneer het bij jou altijd goed gaat (dat neem ik dan maar aan!), dat het bij een ander (met andere hardware/software etc.) ook goed gaat.
En daar zit hem nu juist de clou. Jij (en anderen) denken waarschijnlijk dat het altijd maar goed gaat, zolang het bij jou goed gaat. Ik kan je verzekeren dat dat echt niet zo is.
Als je installatie al foutjes bevat waardoor je windows niet meer zo werkt al voorheen, moet je zeker geen recente image terugzetten. Immers, je neemt die foutjes dan mee.
En dan ben je net zo ver.
Verder heb ik gelezen dat een SSD die vergrendeld is, voorkomt bij mensen die van win 7 of 8 naar win 10 in een upgrade zijn gegaan.
Natuurlijk hoeft het niet bij iedereen fout te gaan, maar het viel mij in de artikelen wel op.
Als je een image terug zet met je win 7 of8, je upgrade daarne naar 10, tja...moet je niet gek staan te kijken als het dan niet goed gaat.
Dat heb ik hier zelfs in Linux. Je kan in Ubuntu upgraden, maar ik adviseer altijd een verse installatie.
Er zijn bij een boel mensen waaronder ikzelf, al vaker een upgrade verkeerd gegaan. Dus dit is geheel eigen ervaring!! (ook in windows trouwens)
Daar is allemaal geen onzin aan!
@ kostenzer : TS heeft een image op zijn nieuwe SSD gezet, waar ik in dit geval wel mijn wenkbrauwen bij frons.
Yep. Een nieuwe SSD? Doe een verse installatie!