Systeemherstel werkt niet (goed)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dave Moorrees

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2002
Berichten
81
Ik heb gemerkt dat er op mijn PC (Windows XP, 2.4 Ghz, 512 Mb intern) geen herstelpunten worden aangemaakt. Sterker nog: als ik ze zelf aanmaak zijn ze na enige tijd (dagen???) verdwenen. Soms is er nog wel één herstelpunt (van de dag ervoor) aanwezig.

Graag jullie reactie,

Dave Moorrees
 
Er zijn sommige cleaning progs die je harde schijf ruimte sparen maar die wissen dan bv je herstelpunten weg.
 
Hoeveel ruimte heb je voor systeemherstel gereserveerd op je harde schijf?
 
Dat is zelfs erg veel, maar kan dus niet het probleem zijn.
 
Kan er nu echt niemand helpen????

Ik hoop toch echt dat ook deze keer iemand me kan helpen. Zou het aan het moederbord kunnen liggen??
 
Nu werkt het helemaal niet meer!!!

Beste Ikself,

Ik heb je advies opgevolgd en de registersleutel geinstalleerd maar nu werkt systeemherstel helemaal niet meer!!! Ik kan nu géén herstelpunt meer aanmaken.

Je andere advies (systeemherstel uitzetten opnieuw opstarten en weer aanzetten) had ik al geprobeerd maar dat bleek ook niet de oplossing.

Ik wordt langzaam een beetje radeloos!!
 
Staat de System Restore Service wel aan?

Start/uitvoeren....intikken: services.msc ENTER.

Scroll naar beneden totdat je System Restore Service ziet staan. Rechtsklik hierop en kies voor eigenschappen. Klik op 'Starten' en kies voor opstarttype: 'Automatisch'. Op toepassen en/of OK klikken.
 
Ja, de systemrestore service staat aan, maar ik kan nog steeds zelf geen herstelpunt aanmaken.
 
Ook al niet!!!!

Hoi ikself,

Nee ook nu niet!! Ik krijg de melding "Restore Point creation failed!". Wat nu????

Dave
 
Dan zijn mijn mogelijkheden (voorlopig dan) uitgeput. k zit nu op ´t werk en kan dus ff niets.:( Misschien iemand anders in de tussentijd.
 
Is er dan misschien iemand anders die dit toevallig al eens heeft meegemaakt???? Vandaag waren trouwens al mijn herstelpunten weer verdwenen en ik kan zelf nog steeds geen herstelpunt aanmaken!!!!
 
Lijkt me stug dat deze uitstaat maar....check even of de RPC wel aan staat. De System Restore Service is nl. weer afhankelijk van deze service.

Start/uitvoeren....intikken: services.msc ENTER.

Scroll naar beneden totdat je Remote Procedure Call ziet staan. Rechtsklik hierop en kies voor eigenschappen. Klik op 'Starten' en kies voor opstarttype: 'Automatisch'. Op toepassen en/of OK klikken.
 
En check deze service ook nog maar even:

Intelligente achtergrondsoverdrachtservice
 
Beste ikself,

De twee die jij noemt staan aan maar onderstaande service staat niet ingeschakeld:

Remote Procedure Call (RPC) Locator

Moet ik deze service aanzetten???

Dave
 
k zit nu op m´n werk, kan het niet nakijken, maar volgens mij behoort er maar één RPC op een PC te staan. Kan het mishebben, maar komt mij wat virusachtig over..........
 
Ik zou het fijn vinden als je dat later uitzoekt. Heb op mijn PC Kaspersky Antivirus en Zonealarm draaien. Beiden altijd up to date. Ik hoop dus niet dat het een virus is!!!!
 
De service (RPC) Locator staat er bij mij ook in; uitgeschakeld. Is geen virus dus. Mijn suggesties voor jou zijn bijna op!:confused:
Ik google uiteraard wel ff door, misschien dat er in de tussentijd iemand anders is die een oplossing voor je probleem heeft.:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan