Systeemherstel werkt niet (goed)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jammer!

De volgende vraag: hoeveel schijven heb je? Als één van de schijven nl. te weinig ruimte heeft, dan zal XP nl het aantal systeemherstelpunten reduceren voor die schijf, én ook voor de schijf waar je meer dan voldoende ruimte gereserveerd hebt voor systeemherstel.
 
Ik heb 1 harde schijf en 3 partities (zie bijlage). Op G: en H: heb ik systeemherstel uitgeschakeld.
 

Bijlagen

  • schijfruimte.jpg
    schijfruimte.jpg
    35,1 KB · Weergaven: 16
Hier wat Microsoft er over roept:

http://support.microsoft.com/?kbid=301224

Het schijnt dus dat partities, aangaande systeemherstel, elkaars 'gedrag' beïnvloeden.....slechte zaak vind ik.

Schakel voor G en H systeemherstel in met de meest maximale ruimte die je kunt reserven (12%) en kijk of de restorepoints van C dan langer bewaard blijven, of schakel systeemherstel op G en H 'ns aan en dan weer uit.....tja misschien een wat vaag antwoord maar op dit moment weet ik ff niets leukers te bedenken:confused:
 
Laatst bewerkt:
Hoi Ikself,

Ik heb systeemherstel op alle partities op maximaal gezet. C: stond op 50% en G: en H: stonden uit zoals gezegd. Verder heeft mijn systeem nu 2 herstelpunten aangemaakt, op de 18e en de 20e. Nu even afwachten of ook alle punten bewaard worden. Je hoort dus nog van me.

Groeten,

Dave Moorrees
 
Ben benieuwd!:)

Wat ook nog invloed op de system restore schijnt te hebben is schijfdefragmentatie. Heb je niet een geautomatiseerd iets lopen wat ervoor zorgt dat defrag.exe iets aan het doen is? Er zijn nl. programmaatjes voor die dat kunnen schedulen.
 
Beste Ikself,

Even een tussenstandje: Ik heb nu herstelpunten op 18, 20, 21, 23 en 24 februari. Drie daarvan zijn controlepunten van het systeem. Eén is gemaakt voor of na deinstallatie Norton Ghost en die van de 24e heb ik als proef zelf aangemaakt.

Volgens mij ziet dit er veelbelovend uit. Toch nog maar even afwachten tot na 1 maart. Kijken of dan de herstelpunten van februari ook bewaard blijven.

Groeten,

Dave Moorrees
 
Daar ben ik weer!!!!

Hoi Ikself,

Inderdaad, daar ben ik weer. In mijn laatste update was ik nog positief maar nu zijn alle herstelpunten weer verdwenen!!! De dag nadat ik de update plaatste heb ik Ad-Aware SE gedraaid en zojuist heb ik een complete scan met Kaspersky AV uitgevoerd. Beiden in de meest recente versie. Ik begin het vermoeden te krijgen dat het aan Ad-Aware ligt?????

Dave
 
Sorry,

Ik zag het even verkeerd. Ad-Aware heb ik gedraaid vóór de laatste update. Is Kaspersky dan de boosdoener????

Dave
 
Met Kaspersky heb ik geen ervaring. Ik weet niet hoe rigoureus je dat programma z'n werk kunt laten doen, maar 't zou natuurlijk best kunnen.
Misschien iemand anders die iets meer van Kaspersky weet?
 
Dave,

We kunnen natuurlijk wachten tot we een ons wegen totdat een andere gebruiker van Kaspersky hier iets zinnigs over kan zeggen, maar zou je zelf de proef op de som willen nemen door eerst een aantal herstelpunten aan te maken en vervolgens een scan met Kaspersky te doen?
Als de restore-points daarmee verdwijnen weten we zeker dan het aan (een setting van) Kaspersky ligt.:)
 
Oké, doe ik deze week. Ik maak één of twee herstelpunten aan en laat het systeem er ook één of twee maken. Daarna laat ik Kaspersky zijn werk doen en zullen we weten of Kaspersky de dader is.

Wordt dus vervolgd.......
 
Hoi Ikself,

Ik heb wat langer gewacht dan afgesproken. Druk, druk, druk!!! Vandaag heb ik gekeken en er waren een stuk of 5 herstelpunten. Daarna Kaspersky gedraaid en weer gekeken en wat blijkt.........alles weer weg. Voor mij is nu duidelijk dat Kaspersky de dader is. Ik ga een mail sturen naar Kaspersky en hou je op de hoogte.

Groeten,

Dave
 
:) Ben zeer benieuwd wat de reaktie van Kaspersky is.:)
 
Nog géén reactie Kaspersky!!

Even een update.

Ik heb dus nog steeds géén reactie van Kaspersky. Toch al een aantal keren gebeld en gemaild. Volgens mij weten zij ook niet wat ze er mee moeten?? Waar worden de herstelpunten trouwens opgeslagen??? Ik kwam laatst volgens mij ergens zo'n punt tegen. Zou Kaspersky deze herstelpunten soms verplaatsen??
Graag een reactie.

Alvast bedankt,

Dave
 
XP plaatst herstelpunten in de map c:\WINDOWS\System Volume Information. Deze map is standaard onzichtbaar binnen XP.

Open Deze Computer in het startmenu. Ga naar extra-->>mapopties-->>weergave. Verwijder het vinkje bij:"beveiligde besturingssyteembestanden verbergen" en selecteer "verborgen bestanden en mappen weergeven".
 
Kan de map niet vinden!!!

Hoi Ikself,

Ik kan de map die jij aangeeft op mijn PC echt niet vinden. Zijn er alternatieven??

Dave
 
Sorry, mijn fout!:confused: De map staat 'gewoon' onder c:\ dus niet onder WINDOWS.:)
 
Lege Map??

Ik kan de map nu wel vinden maar niet openen. Melding (rood kruis): Map is niet toegankelijk, toegang geweigerd!!

Cursor geeft bovendien aan dat het een lege map is??
 
Dat de map leeg is zou kunnen betekenen dat er op dit moment geen herstelpunten zijn.

Het kan zijn dat de map beveiligd is voor bepaalde gebruikers, dus dat je de map met een andere gebruiker op die partitie hebt gezet. Sta je als admin ingelogd?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan