Systeemherstel werkt niet (goed)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tja.....probeer dit 'ns:

Systeemherstel herinstalleren:
Start->Uitvoeren-> c:\windows\inf ->OK
Zoek het bestand sr.inf en klik met rechts.
Klik met links op installeren.
Volg verder de aanwijzingen die komen...
 
Beste Ikself,

Ik heb nu sr opnieuw geinstalleerd en een proef herstelpunt gemaakt. Ja inderdaad, dat lukt nu weer!!!!
Nu moeten we even afwachten of dit herstelpunt en ook de automatisch aangemaakte herstelpunten bewaard blijven. Ik heb daarvoor op C: ca. 2000 Mb schijfruimte gereserveerd, dat lijkt me voldoende.

Ik wil je bij deze alvast hartelijk danken voor je inzet en meedenken. Maar, eerlijk gezegd ben ik niet anders gewend van helpmij.nl. Wat een groot aantal experts bij elkaar. In één woord: FANTASTISCH!!!
 
Helaas!!!!!! :mad: Weer alle zelf aangemaakte herstelpunten weg!!! Alleen nog één herstelpunt van gisteren. Wat nu???
 
Jammer dat het probleem weer terug is:mad:

Het lijkt er wel op dat er een bepaalde taak gescheduled is via je taakplanner die (net zoals schijfopruiming dat kan doen) alle herstelpunten wist, behalve de laatste.

Start/Alle Programma's/Bureau-accessoires/Systeemwerkset/Geplande Taken

Kijk of in je taakplanner het volgende staat:

cleanmgr /sagerun 11 (of een ander getal) en/of als naam 'Schijfopruiming'

Als je dit in je taakplanner hebt staan, hebben we volgens mij ook de oorzaak van je probleem.

Cleanmgr.exe is dus schijfopruiming. Deze executable kun je via de taakplanner automatisch dingen laten doen, en dat gebeurt dus op jouw computer.
 
Laatst bewerkt:
Verdikkeme!:)

Check 'ns kritisch via msconfig wat er zoal mee opstart. Heb je ooit een (schoonmaak)hulpprogrammaatje geïnstalleerd of iets dergelijks?

Download het volgende programmaatje:

http://www.mlin.net/StartupCPL.shtml

Is gratis en reuze handig. Kijk ook daarmee 'ns rustig en vooral kritisch wat voor processen ermee opstarten. Hierin kun je ook makkelijk en overzichtelijk zaken verwijderen, maar ook weer terugzetten.

Er is een bepaald proces wat ervoor zorgt dat jouw herstelpunten worden verwijderd.
 
Hoi Ikself,

Bijgaand een overzicht van mijn startup programma's uit msconfig. Zie jij iets bijzonders????

Dave
 
Geplaatst door Dave Moorrees
Hoi Ikself,

Bijgaand een overzicht van mijn startup programma's uit msconfig. Zie jij iets bijzonders????

Dave

Ik zie niets bijzonders! Sterker nog: ik zie helemaal niets.:) Bijlage iets te groot?
 
Sorry, maar ik had al het idee dat het niet helemaal goed was gegaan. Nog een poging
 

Bijlagen

  • overzicht startup.doc
    57 KB · Weergaven: 31
Dave,

Het bestandje laat maar een gedeelte van msconfig zien. Probeer ff een screenshotje te maken van het tweede gedeelte en sla het dan op als een jpg. Dit bestand zou je op de normale manier kunnen toevoegen aan je bericht.

Dan nog iets: is je computer wel spyware-vrij? Daar hebben we 't tot nogtoe niet over gehad. Scan voor de zekerheid even met deze twee programma's:

Adaware:
http://www.majorgeeks.com/download506.html
Spybot:
http://www.download.com/Spybot-Search-Destroy/3000-8022-10122137.html?part=dl-spybot&subj=dl&tag=but

Doe je dat eerst ff? Zien we dan verder:)
 
Misschien overbodig te vermelden, maar voordat je gaat scannen wel even updaten!:)
 
Weer wat verder gekeken naar een mogelijke oorzaak van je probleem: het zou ook kunnen dat de levensduur van systeemherstelpunten veranderd is (vraag me niet hoe dat kan.....een cleaningprogje misschien.....)

Om dit te controleren:

Start/uitvoeren........intikken regedit <enter>.

Navigeer naar de volgende sleutel:

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\WindowsNT\CurrentVersion\SystemRestore

In het rechtergedeelte van de registereditor zie je staan: RPLifeInterval. Onder de kolom gegevens moet hier tussen haakjes het volgende getal staan: 7776000. Dit is de standaardwaarde en is 90 dagen, alleen staat het hier in seconden.
Mocht dit een lager getal zijn, wijzig dit dan door te rechtsklikken op RPLifeInterval en kies voor wijzigen.

En dit is belangrijk: Klik onder grondtal het vakje 'decimaal' aan. Wijzig nu de waarde in: 7776000. Klik op OK en sluit de registereditor netjes af via bestand/afsluiten.
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door joost verdaasdo
Hai, :D

Dit lijkt mij een lastig probleem maar wellicht staat *** HIER *** nog iets nieuws?

Succes! :thumb:

Hey bedankt, mooie link!:) Is inderdaad hardnekkig dit, alle hulp is welkom hoor!:thumb:
 
Daar ben ik weer!

Allereerst kan ik zeggen dat in het bestandje met opstartprogramma's ALLE aangevinkte programma's zijn weergegeven.

Verder draai ik geregeld Ad Aware SE en verwijder meteen alle gevonden kritische bestanden.

Voor wat betreft de registersleutelwaarde 7776000 het volgende: Zie bijlage. Als ik de waarde wijzig en decimaal aanvink en vervolgens de sleutel weer wil wijzigen staat die weer op hexadecimaal??

Dave
 

Bijlagen

  • register systemrestore.jpg
    register systemrestore.jpg
    64,1 KB · Weergaven: 18
Als de waarde op 7776000 staat moet je niets veranderen. Stond ie daarop toen je dat voor het eerst bekeek of was het een lage waarde? Dat hoop ik eigenlijk wel, want dan is jouw probleem opgelost.

En je bijlage: klopt inderdaad; alle aangevinkte progjes waren wel te zien, was wat onduidelijk.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan