• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

uitbetaling prijzengeld

Status
Niet open voor verdere reacties.
Luc,
Heb de code van VenA toegevoegd.
 

Bijlagen

  • kaarten noeveren finale2 test macro leegmaken.xls
    342,5 KB · Weergaven: 31
Plongske, bedankt voor de aanpassing (ga uitgebreid testen-->volledig blad).
ps:volgende Zaterdag ga ik deze nogmaals laten testen door een collega,onafhankelijk persoon-->frisse kijk op de zaak en hopelijk geen nieuwe spoken meer. dit was me het projectje wel AAN IEDEREEN EN ZEKER AAN U PLONGSKE BEDANKT VOOR HET EINDELOOS GEDULD.


MVG.Luc
 
Luc,
Het gaat hier niet over eindeloos geduld maar over geen correcte formule.
Hopelijk blijft het bij dat ene spook.
Het is voor mij een eerste keer dat ik gebruik maak van de functie indirect en een adres functie.

Ik vind het een schitterend project en blijf eraan werken tot we een totale oplossing hebben.
Ook van mij verdienen allen die hier aan meewerken een dikke proficiat.Want met mijn beperkte kennis, pas een goed jaar geleden begonnen met Excel, kwam ik tot de vaststelling dat dit project bij momenten mijn petje begon boven te gaan en zou moeten afhaken.

Laat maar weten als er nog problemen opduiken.
 
Plongske,spijtig maar het is weer zo ver.
Het verschil in prijzen blijft maar is niet bij alle tafels hetzelfde??
ps:in bijlage heb ik een sheet toegevoegd die e verschillen weergeeft en wanneer,SPOKEN BESTAAN TOCH!!!
kun jij dit eens bekijken A.U.B.


Plongske, als dit steeds weerkeert,moeten we dan misschien de formules van de sponsering vanaf 10 tafels niet laten vallen
ik wil daarmee zeggen bij minder dan 10 tafels wordt er toch niet gesponserd en hebben wij misschien te veel (onnodige formules)???
Als daar de fout zo liggen??


mvg,Luc Bekijk bijlage kaarten noeveren finale3 test macro leegmaken.xls
 
Luc,
de fout ligt tot heden niet bij de sponsoring.

Blijkbaar zit het steeds als er ergens gelijke punten te voorschijn komen. In dit geval zit de fout ergens in de ronde prijzen waar er nog geen problemen waren. In ronde 1 en 2 wordt er 1.5€ e veel uitbetaald.
Ik bekijk nog even waar het fout loopt.
 
Luc,
Ik had het al door.Komt het vaak voor dat er gelijke standen worden bekomen per ronde?
Ben er gisteren tot vroeg in de ochtend 3u. mee bezig geweest. Bij al de prijzen heb ik nog een veiligheid ingebouwd zodat er niet te veel kan uitbetaald worden.
Ik heb al de formules, die te maken hebben om de prijzen uit de tabel te halen, nog maar eens onder handen genomen.Tot nu toe geen fouten meer ontdekt.
Er was wel een probleem met de prijzen in het klassement gedeelte maar dit kwam doordat er geen namen stonden in de eerste kolom.
Je zal zien dat ik naast de knoppen een kleine tabel gemaakt heb ter controle van de bedragen. deze kan later verwijdert worden.
Wil je nog even grondig testen?
Als het veel voorkomt dat er gelijke punten zijn per ronde zou ik opteren om de prijzen direct naast de ronde te plaatsen
 

Bijlagen

  • kaarten noeveren finale3 test macro leegmaken test 1.xls
    356,5 KB · Weergaven: 19
Laatst bewerkt:
Plongske:Gelieve u nachtrust voor dit niet te laten A.U.B. (U DOET U BEST MAAR ER IS GEEN TIJDSDRUK!!)
ps:ik heb getest tot in het extreme en het enige dat ik nog tegen kom is dat bij de gelijke score's de prijzen niet afgerond worden;
Als dit kan aangepakt worden zijn we er uit ,denk ik??

zie nieuwe bijlage met de ingevulde gelijke score's


mvg,Luc Bekijk bijlage kaarten noeveren finale test 1.xls
 
Luc,
De prijzen zijn afgerond naar een halve euro. Kan je even testen dat er niet teveel uitbetaald wordt? Vermoedelijk zal dit niet het geval zijn. Wat wel kan is dat er geld over is.
Dit hangt af van het aantal gelijke standen.
 

Bijlagen

  • kaarten noeveren finale test 1 afgerond 50cent.xls
    360,5 KB · Weergaven: 19
Plongske,nogmaals mijn dank voor u werk/engelengeduld (ik zou er zelf gefrustreerd van geraken),ik zou het begrijpen als je er de brui aan geeft!!
Er zijn weer enkele spoken opgedoken;
1)bij de series met 4 gelijke word er veel te veel uitbetaald!
bij 5 gelijke word de uitbetaling gedeeld door 4??
2)bij de rondes is de berekening/verdeling niet correct-->zie ronde 3
de uitbetaling is niet juist,bij gelijke stand moeten de 2 of meerdere opeenvolgende
prijzen naargelang het aantal gelijke standen samen geteld worden en gelijkmatig
verdeeld worden (nu heeft de 5de en 6de score minder uitbetaald dan de 7de en 8 ste)
3)misschien(indien mogelijk) als er te weinig word uitbetaald kan de rest bijgeteld worden bij de uitbetaling van de eerste in het klassement zodat de volledige pot is oppgebruikt.
ps:zie aangepaste bijlage

mvg,Luc Bekijk bijlage kaarten noeveren finale test 1 afgerond 50cent.xls
 
Laatst bewerkt:
Luc,
Volgende poging.
 

Bijlagen

  • kaarten noeveren finale test 1 afgerond 50cent 2.xls
    361 KB · Weergaven: 24
Plongske;na testen kom ik nog aan grotere verschillen dan bij de vorige versie.
ik heb een vraag I.V.M. de verdeling van de prijzen (bij sommige hoge verdelingen X aantal / X aantal sponsergeld) kom ik met een tekort uitbetaling dat oploopt tot 5.5€!!!
1)heeft dit te maken met de gelijke scores?
2)Als de optelling van de prijzen bij gelijke score en na deling een rest laten kan die dan bij de eerst volgende prijs gevoegd worden?
3)reeds bij 5 tafels had ik bij vele gelijke score reeds een verschil van 1.5€?
4)is de combinatie van de verschillende uitbetalingen misschien het probleem en moeten we en andere weg inslaan??

ps:misschien willen wij wel te veel en is dit niet uitvoerbaar (dromen mag ook Hé).


mvg,Luc
 
Luc,
Wat bedoel je met een te kort uitbetaling? Dat er meer moet uitbetaald worden dan de inkomsten?
Dan zitten er nog fouten in de formules.

Of dat er te weinig uitbetaald wordt en er nog geld overschiet?
In het laatste geval komt het inderdaad door de vele gelijke punten en de afronding naar een halve euro.

Punt 2 moet ik nog even bekijken
punt 3 te veel of te weinig?

Hoe groot is de kans op gelijke punten?
ik heb even een stap teruggekeerd en de afrondingen er terug uitgehaald. dan kan je nazien of het wel klopt?
 

Bijlagen

  • kaarten noeveren finale test 1 niet afgerond.xls
    361 KB · Weergaven: 19
Plongske:Ik heb dit nogmaals grondig getest en alles werkt naar behoren.
ps:Het enige probleem is de afrondingen!!
Hier komt mijn vraag:is het mogelijk om bij gelijke standen de rest van 0€ tot 0.5€ bv:0.33€ samen te tellen en te verdelen bij de hogere uitbetalingen vb: 3 gelijke score met 0.33€ =1€-->deze verdelen bij de hogere uitbetaling,idem voor de betalingen tussen de 0.5€ en 1€ vb:0.67€ -->zie bijlage (voorbeeld).
zodat de verdeling blijft kloppen (weet niet of dit mogelijk is??).
gelijke standen komen voor maar niet zo extreem als in de testbladen!


mvg,Luc Bekijk bijlage kaarten finale test 1 niet afgerond voorbeeld.xls
 
Laatst bewerkt:
Zeg, is dat dat prijzengeld nu nog steeds niet (sinds 14 juni 2013) uitbetaald ??? ;)
 
@snb
inderdaad nog steeds niet uitbetaald.
de tabel klopt wel.
 
@ Luc,
Dit is nu natuurlijk de grootste uitdaging. Ik weet zelf niet als het mogelijk is.
ik kan ook gewoon afronden, beneden een halve euro naar beneden en de rest naar boven. dan heb je wel het risico dat je soms iets meer zal moeten uitbetalen. wat volgens mij toch niet gewenst is.
1 je weet niet op voorhand waar er gelijke standen zich gaan voordoen en er een restbedrag zal zijn.
2 Als er een restbedrag is komt dit doordat er veel gelijke standen zijn.
dus moet er gezocht worden naar iemand die geen gelijke stand heeft. En dan moet je nog zien dat hij niet meer krijgt dan diegene die hoger gerangschikt is.

Je ziet dat dit een bijna onmogelijke opgave wordt met heel lange en moeilijke formules.

Hierbij 2 bestanden ingevoegd.
1 die normaal afrond en waarbij je te kort komt in kas.
1 die naar beneden afrond tot 10 cent.
Mijn voorkeur gaat naar het 2e bestand. die overschotten kan je desnoods opsparen en bij voldoende als sponsorgeld gebruiken bij een volgende gelegenheid.

Gezien we nu bezig zijn met extreme gevallen te testen. zou ik even testen naar de realiteit toe.
 

Bijlagen

  • kaarten noeveren finale test 1 normaal afgerond 50cent.xls
    365,5 KB · Weergaven: 22
  • kaarten noeveren finale test 1 afgerond 10cent.xls
    365,5 KB · Weergaven: 37
AAN SNB:SORRY VOOR DE LANGE WEG DIE WIJ AFLEGGEN;ik weet niet of er een tijdspanne op de vragen staat,indien wel laat het maar weten dan sluit ik deze vraag af en kan ik bij de eventuele volgende vraag daar dan rekening mee houden.

Plongske:Na overleg met het bestuur is dit wat de voorkeur is die het best aan de verwachtingen voldoet. (indien mogelijk??)
1)kun je de prijzen afronden naar beneden tot op 0.5€ voor alle uitbetalingen zodat er een restbedrag is??
2)kan deze rest ergens in een cel weggeschreven worden die dan daarna gewoon toegevoegd word aan de winnaar in het klassement?
3)Nu is het zo dat de tabel namen steeds word aangevuld omdat de namen grotendeels terugkeren.
de moeilijkheid is als je een naam opvraagd dat deze zo klein is !! moeilijk leesbaar,kan dit groter gemaakt worden;nu heb ik meer werk met het opzoeken van een naam dan dat ik deze gewoon zou intypen!!
ps:ik weet nu niet of er ergens al overschotten geregistreerd worden,indien dit het geval is moeten deze enkel toegvoegd worden aan de winnaar van het klassement.
SORRY voor de last die ik jou bezorg,dit was niet mijn bedoeling.



mvg,Luc
 
Laatst bewerkt:
@coolsluc


De smiley staat er niet voor niets.
 
een macro "M_Klassement" om het prijzengeld van het klassement uit te rekenen. De andere prijzen zijn in principe een copy van die.
Voorlopig schrijft die weg naar BA2 van prijskamp.
Dus geen moeilijke formules meer.
 

Bijlagen

  • kaarten noeveren finale test 1 afgerond 10cent.xls
    365,5 KB · Weergaven: 31
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan