Upgrade of een Nieuwe computer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja je hebt wel gelijk , maar als je dan toch geld aan het uitgeven bent wil ik het wel goed doen.

Ben alleen benieuwd of je bijvoorbeeld met een 275 een half jaar bijvooorbeeld de nieuwste spellen kan spelen dan bijvoorbeeld de 260.
nee. Het verschil tussen een GTX275 en een overklokte GTX260 is vrij klein.

Als er straks weer kaarten uitkomen die gehakt maken van de huidige kaarten, dan verouderd een videokaart weer vrij snel. Of je dan een GTX260 of 275 hebt maakt dan niet zoveel uit.

edit:
Kies waar jij het beste gevoel bij hebt (en wat prijstechnisch haalbaar is). Objectief is het gewoon ontzettend moeilijk.
Is ook het gevoel wat je hebt gelijk, dan moet je maar gaan dobbelen....

Laatst bewerkt:
Als je nou de beste wilt hebben moet je voor de 295 gaan. Die is 450 euro maar dan heb je ook wel een kaartje liggen.

Hoeveel wil je er nu eigenlijk ECHT voor kwijt, welke spellen gaan het worden en met welke kwaliteit (medium/high) wil je die spelen?

High en hij moet 1,5/2 jaar meegaan en op een gegeven moment medium is ook niet super erg. en geld: 175-250 euro als dat haalbaar is?

Maar sorry dat ik zoveel vraag maar ik heb er gewoon de balle verstand van en ik wil gewoon wel het beste voor de beste prijs. speelde prijs geen rol was ik natuurlijk allang die 295 gaan halen, zover kwam ik ook nog wel. maarja jammer dat dat bij mij nou net wel een rol speelt:confused:

nee. Het verschil tussen een GTX275 en een overklokte GTX260 is vrij klein.

Als er straks weer kaarten uitkomen die gehakt maken van de huidige kaarten, dan verouderd een videokaart weer vrij snel. Of je dan een GTX260 of 275 hebt maakt dan niet zoveel uit.

edit:
Kies waar jij het beste gevoel bij hebt (en wat prijstechnisch haalbaar is). Objectief is het gewoon ontzettend moeilijk.
Is ook het gevoel wat je hebt gelijk, dan moet je maar gaan dobbelen....

Ik snap het:D... alleen het laatste is ook waar bij beide heb ik een goed gevoel:(

Nou is alleen de vraag ga je dan zoveel uitgeven terwijl er straks toch weer veel beter kaarten komen met directx11 enzo.

Maar ik denk dat ik genoeg weet, twijfel in iedergeval tussen de 260 matrix van asus en de msi oc 275

Ze hebben allebei namelijk zo'n ontzettend mooie koeler:D

Laatst bewerkt:
Dan bestel ik nog liever de 275:P.. ik weet het ik ben raar:(... maar dan weet ik tenminste dat ik goed zit;)

Dus ik twijfel tussen 260 en 275

En oja al deze vragen zijn niet om jullie te pesten om je zolang met dit topic bezig te houden. Alleen er is gewoon zoooooo veel keus, dat je door de bomen het bos niet meer ziet. En dan heb je bij alles wat gezegd wordt gelijk weer duizend vragen:confused: heel irritant maar omdat het hier niet om het minste geld gaat wil ik wel een goed koop.

Toch ben ik weer ontzettend goed geholpen door marsmannetje en ronald:thumb:

Ik ga ergens deze week bestellen, want me broertje is nu op kamp. En ja het is meerendeels toch zijn geld.

Ga ik toch nog 1 ieniemienie vraagje stellen:o

Is de voeding van mijn broertje goed genoeg voor de 4850 hij heeft namelijk 450 w voeding nodig.

Die corsair 400W is te vergelijken met een eenvoudige 500W van OCZ (ook een goed merk). En is te vergelijken met een 600-700W van een slechter merk.

Bij de adviezen van 450W gaan ze er vanuit dat je een voeding van een slechter merk hebt.

Okee dus dat gaat wel lukken;)

Me allerlaatste vraag en dan is dit topic gesloten!

Ik wil toch nog even weten waar jullie voor zouden gaan. 260 matrix van asus ov 275 oc van msi.

Puur om even mee te nemen in mijn beslissing.

Dat niet zozeer. Een zwaar overklokte 260 haalt het niveau van de 275 net, maar verder dan dat kom je niet. Dan zit ik liever veiliger en neem ik een kaart die af-fabriek op dat niveau draait en hem dan nog lichtelijk overklokken zoals MSI heeft gedaan (5%), en voor die zekerheid heb ik wel wat geld over. Goedkoop is duurkoop, en ik geef liever meer geld uit voor een goed werkende 275 dan een zwaar overklokte 260.

Laatst bewerkt:
Okee, mee eens;)... Te duur, dan is 260 een goed alternatief of kan ik dan beter de 4890 voor 8 euries meer nemen.. dan heb ik namelijk alles op een rijtje en kan ik met me ouders gaan overleggen;)

Koop dan een 260 en ga die overklokken. Er zijn vast wel mensen die er meer van weten dan ik.

Okee, dan ben ik er uit;)

Hartstikke bedankt marsmannetje en ronald, ben weer top geholpen door jullie:thumb:

Ik zal nog even posten wat ik gekocht heb met me broertje en laten weten hoe alles loopt;)

Dit topic is opgelost en dat ga ik hieronder ook aanklikken.

Bedankt!!

Nick

Maar dit is de 4870 x2 hé. Of bedoelde je die ook? want ik jou link werd een 4870 genoemd volgens mij.

Okee, nou ik zal is kijken of ik daar op in ga, is natuurlijk wel voordelig of niet?

De kaart is 8 maanden oud en in goed staat. hij heeft alleen de drivers niet. is dit een probleem?

En maakt het ook nog uit dat die 8 maanden oud is?

Drivers kun je ook gewoon downloaden van de site van de fabrikant..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan