• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Urenregistratie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Erikje,
4 en 5 januari is een weekend daarom vult hij ze in bij 200%

Deze was nooit gevraagd geweest. ik bekijk het wel even na mijn werkuren.

Erikje
kan je even alle toeslagen opgeven wanneer ze gelden?
en hoe lopen de normale uren

Laatst bewerkt:
ma t/m vrij =
100% > 6:00-19:00
125% > 19:00-22:00
150% > 22:00-24:00
200% > 24:00-6:00

Zaterdag =
150% > 6:00-12:00
200% > 12:00-24:00

Zondag =
300% hele dag

dan de feestdagen =
1 januari
1 april
30 april
5 mei
9 mei
20 mei
25 en 26 december.

Laatst bewerkt:
Ik zie dat ik een fout heb gemaakt hierin...
dit is de goede:

ma t/m vrij =
100% > 6:00-19:00
125% > 04:00-06:00 en ook tussen 19:00-22:00
150% > 22:00-04:00
200% > hoeft er niet bij door de weeks, mijn fout!

Zaterdag =
150% > 00:00-12:00

Zondag =
300% hele dag

dan de feestdagen = 300% de hele dag door
1 januari
1 april
30 april
5 mei
9 mei
20 mei
25 en 26 december.

Laatst bewerkt:
Ja die laatste at is de goede, ik heb de cao verkeerd gelezen.
Al je wilt mag de formule ook anders worden gemaakt als je dat makkelijker vind, ik hoop dat ik hem dan nog kan volgen.

Laatst bewerkt:
Moet er ook pauze worden afgetrokken in het weekend en op feestdagen?

ja iedere dag 1x een half uur, maar dit moet alleen van de normale uren af worden gehaald, de toeslagen gaan gewoon door dat half uur, zoals het in mijn oude excel bestandje ook werkte.

In het weekend en op feestdagen heb je toch geen normale uren of zie ik het verkeerd
Zondag =300% hele dag
dan de feestdagen = 300% de hele dag door
Zaterdag =
150% > 00:00-12:00

Uit respect voor het prachtige formulewerk van Plongske, heb ik lang getwijfeld om te reageren in dit topic.
Maar als Plongske klaar is met alle mogelijkheden om te zetten in formules, eist de vakbond plots andere werktijden en andere percentages.
Alle formules zullen dan moeten aangepast worden. En als dat dan weer klaar is, komt de vakbond weer met iets anders af.

@Erikje,
Al van vorig jaar raadde men je aan om de oplossing van Sylvester Ponten eens te bekijken.
Ik denk dat al je problemen met overwerk hiermee opgelost worden.
Het bijgevoegde bestand werkt met die motor van Sylvester.
De onderste datums zijn weg gelaten om onder de 100Kb te blijven, die moet je terug erbij copieëren.
Ook de weekberekeningen moet je verder doorcopieëren. (Belgische RSZ-berekening)
Als je de code in "This Workbook" actief maakt, zal het bestand openen in de huidige week.

Je ziet maar of je er iets mee kan.

Bekijk bijlage Erikje().xlsm

De VBA macros in deze werkmap zijn verwijderd omdat ze zijn beschadigd...

function beetje aangepast omdat de standaard Find() function niet altijd goed overweg kan met datums.
dus
Code:
Set c = Sheets("Blad2").Range("A2:A13").Find(What:=Datum, LookIn:=xlValues, LookAt:=xlWhole)
is veranderd in :
Code:
For Each R In [alleenFeestDagen]
        If R = Datum Then Exit For
Next R

Bijlagen

heb net heel windows 8 en office 2013 opnieuw erop erop gezet en hij blijft die error geven hoor, dus hier schiet ik vrij weinig mee op.

Verwijderd onderdeel: /xl/vbaProject.bin-onderdeel. (Visual Basic for Applications (VBA))

Laatst bewerkt:
Bedankt Sylvester.
Ik had eergisteren pas ontdekt dat mijn aanpassing van jou functie, niet correct werkte bij de feestdagen.

Erik, misschien zijn er hier cracks die weten hoe je de macro's toe kunt laten in windows 8 met office 2013

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan