• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verkeerde datum van Excel naar Word

Status
Niet open voor verdere reacties.

loosoft

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Ik weet eigenlijk niet of ik met onderstaand probleem hier in het Excel forum moet zijn of in het Word forum, maar ik hoop dat iemand me kan helpen.

Ik heb in Excel een aantal kolommen, waarvan er één is die gevuld is met de datum in het formaat dd-mm-jjjj. Nu heb ik in Word etiketten gemaakt met data uit dit Excel bestand (afdruk samenvoegen). Wat blijkt: alle datums worden in Word met de Engelse notatie geschreven in het formaat mm/dd/yyyy.
Als ik in het veld datum in Word via schakelopties het volgende toevoeg: \@ "dd-MM-yyyy", dan wordt de datum wèl goed geschreven, echter alléén voor de datums 13 tm 31. Alle dagen van 1 tm 12 worden toch nog geschreven op de Engelse manier.

Kan iemand mij met dit vreemde probleem helpen?
OfficeXP (dus Word en Excel 2002)

Groetjes, Toon

Zijn die datums wel goed ingegeven in excel?
Controleer dit maar even.

Hoi Jean42,

de kolomeigenschappen in Excel is datumnotatie (dd-mm-jjjj). Ik heb hier al van alles geprobeerd, echter zonder resultaat :(

Groetjes, Toon

stuur die documenten eens mee als bijlage zo kan ik je probleem zelf zien.

maak van de datum iplv 5 05 en dan zal het lukken

Open de brief in Word, klik op Extra / Opties/ tabblad Algemeen en vink "Conversie bevestigen bij openen" aan. Klik op OK.
Wanneer je nu gaat samenvoegen met een excel-gegevensbestand krijg je op een gegeven moment de optie: 'MsExcel-werkbladen via DDE (*.xls)'. Als je die kiest, gaat het goed.
Een andere mogelijkheid vindt je in de afbeelding van de bijlage

Bijlagen

• Mergeformat.JPG
    Mergeformat.JPG
    46,4 KB · Weergaven: 172
Valijn zei:
Open de brief in Word, klik op Extra / Opties/ tabblad Algemeen en vink "Conversie bevestigen bij openen" aan. Klik op OK.
Wanneer je nu gaat samenvoegen met een excel-gegevensbestand krijg je op een gegeven moment de optie: 'MsExcel-werkbladen via DDE (*.xls)'. Als je die kiest, gaat het goed.
Een andere mogelijkheid vindt je in de afbeelding van de bijlage

Hoi Valijn,

de eerste optie werkt niet, echter de tweede (in je bijlage) wel. Ik had die schakeloptie ook ontdekt, maar die hield op achter YYYY. De extra "\* MERGEFORMAT" doet de truuk!

Hartstikke bedankt!

Toon

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan