Vraagje over nieuw videokaart.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heey ik heb nooit gezegd dat ik een 5000 serie ga kopen :P

Het rendement zou ik niet weten..

Dan ga je voor NVidia.
Want je hebt nu een 4670, hoe bevalt die eigenlijk?
[edit] sorry, ik zie dat je een 4650 hebt.
gelukkig maar gezien de commentaren, anders krijg ik jouw kaart...
Ik ga hem namelijk ook kopen.

Laatst bewerkt:
Lol @ storm 500W is overdreven hoor..ik weet niet waar jij opeens die 500w vandaan haalt

Hier het verbruik (groen is voledig systeem bij full load)
http://www.tomshardware.com/reviews/radeon-hd-5870,2422-20.html

En dit is het systeem dat gemeten is http://www.tomshardware.com/reviews/radeon-hd-5870,2422-10.html

Ruim onder de 500W met een systeem dat iets zwaarder is.
Een goede 500W is ruim voldoende. en niet minimaal
Een 400 is dan toch minimaal?

Ik werk eigenlijk nooit met minimaal, maar met gewoon ruim voldoende.

Je weet dat die waardes die fabrikanten opgeven gaan over gehele systemen hè. Zo'n kaart verstookt echt noooooit 500 watt. En bovendien zijn die waardes altijd wat hoger dan nodig. Een HD5XXX series (muv de HD5970 (das een dual gpu)) red je nog wel met een 400 watt (A -merK) voeding. 500 watt is zat. Oja even terug komen op de GTS250, deze zou ik om verschillende redenen niet nemen. Om te beginnen de chip is al oeroud. Deze stamt uit begin 2007 (het is namelijk een rebrand van de 8800 GTX (8800 GTX = 9800 GTX = GTS 250). Daarnaast is het niet meer zo'n hele snelle chip. Het is absoluut niet waar dat deze kaart alle games aan kan. Probeer jij maar crysis of gta iv op high of ultra te spelen op een mooie resolutie. Ik kan je vertellen, dat lukt niet. Je betaald echter wel de hoofdprijs. ATI doet het een stuk goedkoper. De HD4770 is praktisch even snel, heeft direct X 10.1 en is ook nog eens een stukkie goedkoper. Hetzelfde geldt voor de HD4850. De HD4870 is wel een stukje duurder maar dan ook een aardig stukje sneller.

Dan ga je voor NVidia.
Want je hebt nu een 4670, hoe bevalt die eigenlijk?
[edit] sorry, ik zie dat je een 4650 hebt.
gelukkig maar gezien de commentaren, anders krijg ik jouw kaart...
Ik ga hem namelijk ook kopen.

Ik zou geen 4650 kopen.
Kan je beter een betere videokaart kopen, wat ik ook ga doen.

Wat is dit nu weer?
De videokaart die hij wil kopen (HD 5000 series) heeft juist minstens 500 watt nodig

Zijn voeding redt het nog net maar als je zo'n advies geeft bij iemand met een 250 watt voeding als ik, (ik ga ook een nieuwe voeding kopen), dan was die mooi de boot in gegaan.
Mijn systeem verbruik 250-270W maximaal. Dus met een 500W kan je echt alle videokaarten draaien. Alleen meerdere zware kaarten zullen een probleem worden.

Maar wat is eigenlijk het rendement van die voeding?
Als dat 70 % is dan heb je slechts 350 werkelijke watts!
Let daar wel op.
Lees jij eens even snel mijn voedingen-draadje: Dit is namelijk niet waar.
Als een computer 400W verbruikt, dan wordt er alleen meer uit de muur getrokken.
Dus 400W: 70 x 100 = 570W.

Maar uitgebreid staat het in het voedingendraadje.

Mijn systeem verbruik 250-270W maximaal. Dus met een 500W kan je echt alle videokaarten draaien. Alleen meerdere zware kaarten zullen een probleem worden.

Lees jij eens even snel mijn voedingen-draadje: Dit is namelijk niet waar.
Als een computer 400W verbruikt, dan wordt er alleen meer uit de muur getrokken.
Dus 400W: 70 x 100 = 570W.

Maar uitgebreid staat het in het voedingendraadje.
Ik las laatst hier op het forum dat het anders zat.

Klopt videokaart waarschijnlijk geschikt, zie beoordeling:
'' Maximiliano670 schreef op 28.09.2009 als beoordeling bij alternate

Voor deze had ik een Club 3D HD4850. Een van de eerste modellen met 512mb. Nu wilde ik de snellste HD4890 hebben die te koop is op Alternate omdat de 5000 serie nog niet gelaunched was. Deze Super Clocked edition is echt zeer strak. Niet alleen qua performance maar het design team van Club 3D heeft zoals gewoonlijk weer zijn uiterste best gedaan. Ik ben als klant zeker tevreden met deze aankoop. GTA4 draait 100%, Crysis 1 en Crysis Warhead draaien 100%, FarCry 2 draait 100% etc. Ook heb ik Need For Speed Shift getest op Ultra settings met een goede 100%. Bedenk wel dat mijn systeem op een amd quadcore 3.2 draait. Voor de gene die niet te veel geld wil uitgeven maar wel een 'Uber' kaart wil hebben is dit het perfecte model. Er is geen hoger geclockte HD4890 te vinden. ''

Zo zo dat is wel een leuk kaartje, ga straks even met de andere pc gebruikers overleggen.
Bedankt.

Is dit een HD4890 of al die nummers die er boven staan??
En kan me 500 watt voeding dat ding wel hebben

Laatst bewerkt:
Gebaseerd op de HD 4890.
[edit] je moet wel een paar dagen wachten voordat ze hem kunnen leveren.
Helaas zie je dit bij veel duurde kaarten.
Levertijd een paar werkdagen.

Dat maakt me niet zoveel uit :)
Een vriend van me zei dat hij deze had is dit wat of is eht gewoon bagger.

Die is wel redelijk maar niet veel beter dan jouw HD 4650.
Die Nvidia is toch al een paar jaar op de markt?

ik zou het niet weten, was er gister, gta 4 zonder lagg.
Maar kan beter wat meer geld uitgeven aan een goeie dan elk half jaar een andere videokaart te kopen.

Een HD4890 kan prima op een 500 watt voeding hoor. Persoonlijk zou ik voor een HD5770 gaan aangezien die bepaalde features heeft die wel leuk zijn. Direct X 11, eyeviewty, etc.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan