Wat te doen bij Stopfout 0x0000007E

Status
Niet open voor verdere reacties.

natsu

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2012
Berichten
12
Beste mensen,

Ik zat gisteren achter me laptop muziek te luisteren terwijl plotseling er een blue screen optrat met de stopfout 0x0000007E.
Na de blue screen starten mijn laptop automatisch op en er kwam weer een blue screen met dezelfde foutmelding.
Weten jullie toevallig wat er aan de hand is met mijn laptop.
Ik heb hem meerdere malen opnieuw opgestart maar de foutmelding blijft zich maar herhalen.
Ik heb hem vandaag ook een aantal keer opnieuw opgestart maar zonder resultaat, de foutmelding blijft 0x0000007E.
Ik heb een laptop (Hewlett Packard; Compaq Presario CQ71 Notebook PC)
De processor is Pentium(R) Dual-Core CPU T4200 @ 2.00GHz 2.00GHz.
Met een RAM-geheugen van 4 GB en een 32-bits besturingssysteem.
Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.
Alvast heel erg bedankt!

Groetjes, Natsuki
 
Als het goed is, staat er onderaan het blue screen een bestand vermeld, dat de fout veroorzaakte, bijvoorbeeld ntfs.sys. Kun je vermelden, welk bestand dit bij jou is? Ook staat er bovenaan een regel in hoofdletters, bijvoorbeeld IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL. Kun je deze ook vermelden?
 
Laatst bewerkt:
Als het goed is, staat er onderaan het blue screen een bestand vermeld, dat de fout veroorzaakte, bijvoorbeeld ntfs.sys. Kun je vermelden, welk bestand dit bij jou is? Ook staat er bovenaan een regel in hoofdletters, bijvoorbeeld IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL. Kun je deze ook vermelden?

Onderaan het blue screen staat dit vermeld: athr.sys - Address 95D101A8 base at 95C0C000, DateStamp 4fd99e48
 
athr.sys is het stuurprogrammabestand van een draadloze netwerkadapter van Atheros. De oplossing voor het probleem is het bijwerken van het huidige stuurprogramma. Kun je je laptop opstarten in Veilige modus met netwerkmogelijkheden (herhaaldelijk F8 indrukken tijdens het opstarten)?
 
Nee tijdens het opstarten in veilige modus met netwerkmogelijkheden krijg ik hetzelfde blue screen met dezelfde melding.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Windows XP: ga naar Start > rechtsklikken op Deze computer > Eigenschappen > tabblad Hardware > Apparaatbeheer.
Windows Vista/7: ga naar Start > typ Apparaatbeheer > ENTER.

Ga in Apparaatbeheer naar Netwerkadapters > rechtsklikken op draadloze netwerkadapter > Stuurprogramma's bijwerken.
Ga daarna uit van de standaardopties, zodat Windows een nieuw stuurprogramma op internet gaat zoeken.
 
Sorry tijdens het opstarten in veilige modus met netwerkmogelijkheden kreeg ik hetzelfde blue screen met dezelfde melding.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kun je opstarten in Veilige modus (zonder netwerkmogelijkheden)? Stom van mij, logisch dat Veilige modus met netwerkmogelijkheden niet werkt als het stuurprogramma voor de netwerkadapter niet functioneert.
 
Ja in veilige modus opstarten werkt wel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb hem gedownload!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Breng het bestand vervolgens over naar de laptop (bijv. via USB-stick), en installeer dit. Start vervolgens de laptop opnieuw op. Is het probleem zo opgelost?
 
Ik heb het bestand geïnstalleerd op mijn computer maar het probleem veranderd niet, het blue screen blijft met dezelfde melding.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kan evt. de verkeerde driver zijn.
Alternatieve driver (waarschijnlijk véél recenter dan die van HP/Compaq): link
Die eerst uitpakken, en daarna je oude driver via Apparaatbeheer updaten
Dus Apparaatbeheer starten, Netwerkadapters openklappen, rechtsklikken op Atheros XXXX en dan kiezen voor Update driver.
Aangeven dat je niet op Internet wilt zoeken, daarna aangeven van je zelf wilt kiezen, en dan bladeren naar de map waar de driver hebt uitgepakt.

Succes,

Tijs.
 
He Tijs,
Ik ga hem updaten.
Kijken of het lukt.
Alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • Capture.PNG
    Capture.PNG
    13,1 KB · Weergaven: 72
Laatst bewerkt door een moderator:
Zover ik kan zien is die driver die ik gelinkt heb compatible met je Atheros chip, dus ik heb goede hoop dat het updaten gaat lukken.
[Ik heb er iemand anders deze week ook al mee geholpen.]

Tijs.
 
He Tijs,
Als ik hem probeer te updaten geeft hij aan dat hij up to date is.
Dus daar ligt het dan denk ik niet aan.
 
Ik denk dat ik mijn laptop laat repareren als het niet te duur is anders koop ik wel een nieuwe.
Dank jullie wel voor de hulp die jullie hebben kunnen bieden.
Ik laat het nog wel weten wat ik doe met mijn laptop.
Groetjes, Natsuki
 
Heb je wel gebladerd tijdens het updaten naar de map waar de driver uitgepakt stond? Misschien heb je gewoon een check via Internet gedaan...
Aan de andere kant: Natuurlijk kan het ook zijn dat je dezelfde driver al op je pc had...

Maar goed, reparatie is natuurlijk ook prima! :) Hopelijk lukt dat goed. :)

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan