wat vinden jullie het beste antispam programma?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geplaatst door saldos
Ok, bedankt iedereen voor de bijdrage.

Ook @temptation en headout en de jean, bedankt voor de programma's Spampal en Spam inspector en mail washer.

Nu heb ik nog een vraagje: Welk programma zorgt er ook voor dat er een mailtje terug wordt gestuurd dat mijn email adres niet bestaat naar het bedrijf dat mij aan het spammen is? Weet iemand dat?
dit gaat automatisch met mailwasher, 1 maal je een adres hebt aangeduid als " spammer " blijft ie zo staan ( kan je uitschakelen ) en worden alle mails van dat adres gebounced, zo blijkt je adres onbestaand, na een tijdje zie je dat je van de lijst wordt verwijderd....er is een lijst met gekende spamadressen in mailwasher ingebouwd, en die wordt af en toe ge-update....
http://www.firetrust.com/products/mailwasherpro/#

Geplaatst door saldos
Nu heb ik nog een vraagje: Welk programma zorgt er ook voor dat er een mailtje terug wordt gestuurd dat mijn email adres niet bestaat naar het bedrijf dat mij aan het spammen is? Weet iemand dat?
Mailwasher heeft als optie om mail te bouncen. Alleen maken spammers gebruik van email spoofing, en is het over het algemeen zinloos om te bouncen.
Gebruik zulke programma's niet om de spam te bouncen. Zulke bounces komen vaak niet aan (spammers gebruiken regelmatig fake adressen als afzender) en zorgen alleen maar voor meer verkeer.
Bron: Spamvrij.nl

ik kan met zekerheid stellen dat het aantal spamberichten dat ik kreeg drastisch is afgenomen....
dus het werkt in het algemeen zeer goed imho.

Laatst bewerkt:
Bij mij werkt mailwasher pro ook heel goed ..

ik ontvang echt veel en veel minder email's...

In de ComputerTotaal van juli/augustus staat een artikel/test van ,,De Vier Beste Spamfilters'' met als kop nooit meer ongewenste E-mail.

Ok, bedankt iedereen.

Ik heb vanuit een hotmail adres naar mijn eigen email adres een mailtje gestuurd die ik probeer te bouncen met mailwasher, maar dan krijg ik dit bericht. Zie bijlage:
attachment.php

Bijlagen

• mailwasher error.gif
    mailwasher error.gif
    9,1 KB · Weergaven: 159
Behalve het feit dat ik met Mailwasher geen geluk heb, heb ik met Spampal ook geen geluk, want Spampal werkt bij mij helemaal niet omdat Spampal de POP3 veranderd naar 1110 terwijl mijn pop3 110 is. Zodra ik dit probeer te veranderen naar 110, dan krijg ik deze foutmelding: Zie bijlage:
attachment.php

Bijlagen

• spampal error.gif
    spampal error.gif
    4,8 KB · Weergaven: 149
hoi Saldos,
ik heb net hetzelfde geprobeerd dan jij, en hier ligt het gebouncede mailtje netjes terug in het verzendadres van hotmail.........en geen foutmelding.Werkt hier dus perfect.Heb je in je account bij instellingen voor bouncing wel je eigen smtp ingevuld ? Dit is noodzakelijk.

Hoi Saldos,

Is die foutmelding vh bouncen met mailwasher op een hotmail adres? Want alleen de proversie kan hotmail bouncen. Misschien had je daar overheen gelezen?
Best leuk, helpen we jouw ook een keertje Saldos:cool:

PS.Ik ben zelf trouwens weleens aan het twijfelen of het bouncen van mail nog wel werkt, want is het niet zo dat:
Wanneer er een mail word gestuurd naar een niet- bestaand adres, de afzender vrijwel direct een unreashable adres mailtje terug krijgt, maar wanneer je handmatig mail bounced, gebeurt die bounce vaak veel later. Pas wanneer je inlogt. toch?
Zouden ze hier iets mee doen denk jullie? Mijn gevoel zegt ja namelijk:D Ik bounce ook nietmeer, maar quarantine ze gewoon als enemy.

Laatst bewerkt:
zoals ik reeds schreef probeerde ik hetzelfde als saldos, 15 seconden na het bouncen zat de mail terug in de hm - account met melding dat het adres niet bestaat.....

Geplaatst door headout
poort 1110 is volgens de faq prima te gebruiken

Dat zou prima zijn mits spampal werkt, maar hij werkt dus niet.
Ik heb even mezelf geblacklist, maar als ik een mailtje stuur naar mezelf, dan krijg ik gewoon het mailtje.

Geplaatst door de jean
zoals ik reeds schreef probeerde ik hetzelfde als saldos, 15 seconden na het bouncen zat de mail terug in de hm - account met melding dat het adres niet bestaat.....

Kreeg je dezelfde melding als je probeert te bouncen?
Betekend het dat je hotmail adressen niet kunt bouncen?

p.s. mijn SMTP server is correct ingevuld in mailwasher.

Geplaatst door de jean

Ik heb even vanaf een chello email adres een mailtje gestuurd en die bounced hij wel gewoon.
Ik denk dus dat mailwasher geen hotmail adressen kan bouncen. Misschien moet je daar mailwasher pro voor hebben.

Mailwasher free (2.0.40) has just been released. Contains several small bug fixes, but is limited to one e-mail account and does not include Hotmail support.

Download the MailWasher Pro trial for multiple accounts and Hotmail!

Mailwasher

Geplaatst door gezina
Mailwasher free (2.0.40) has just been released. Contains several small bug fixes, but is limited to one e-mail account and does not include Hotmail support.

Download the MailWasher Pro trial for multiple accounts and Hotmail!

Mailwasher
daar willen ze mee zeggen dat je enkel met de pro-versie hm - mail kunt laten nakijken, bouncen van een hotmailbericht kan ik iig zonder enig probleem ( heb firetrust mailwasher pro 3.1 ) btw, ook de vorige versie die ik had, gratis, kon hotmail bouncen.......

Ik weet niet hoe jij mijn bericht leest, de pro-versie kan meerdere accounts bouncen+hotmail, de gratis-versie maar 1-tje en geen hotmail, ook geen MSN trouwens. Zijn er nog meer versies dan? Anyway, hier is een uitbreide faq.

gewoon, de gratis versie die ik gebruikte ondersteunde meerdere accounts en hotmail, sinds firetrust de pro maakt en verkoopt is de gratische versie serieus gestript, ik dacht echter wel dat je met de gratische hotmailadressen kon bouncen........

Oh!...dat is dus de oudere gratis versie, nou ja, hopelijk komt Saldos toch een stukske verder...:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan