Wedstrijdje: hoe hoog zal m'n P IV komen?

Kies de FSB die het dichtst in de buurt komt van de FSB die je in gedachten hebt.

• 110 MHz (2640 MHz)

Stemmen: 1 3,4%
  • 120 MHz (2880 MHz)

Stemmen: 0 0,0%
  • 133 MHz (3200 MHz)

Stemmen: 4 13,8%
  • 140 MHz (3360 MHz)

• 145 MHz (3480 MHz)

• 150 MHz (3600 MHz)

Stemmen: 5 17,2%
  • 155 MHz (3720 MHz)

Stemmen: 3 10,3%
  • 160 MHz (3840 MHz)

• 167 MHz (4000 MHz)

Stemmen: 3 10,3%
  • 170 MHz (4080 MHz)

Stemmen: 5 17,2%
  • Hoger/lager

• Totaal aantal stemmers
    29
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Geplaatst door zeeland174
ik gaat voor 149. alhouwel ik ook al een aantal waanzinnige ben tegengekomen (219 bij een multiplier van 13)

Intel of AMD?

Dat zal vast wel met een phase-change systeem gekoeld zijn, zoals VapoChill of Prometeia.

intel, en dat koelsysteem vermelden de annalen niet, zal idd wel minstens waterkoeling zijn

M'n hoop gaat steil omhoog...

Zonet het verhaal gelezen van iemand die met een 1.8 GHz (100 / 400 FSB), een P4T533 en luchtkoeling op 161 MHz kwam..

Ik heb eveneens een 100 / 400 FSB processor (2.4 MHz), zelfde moederbord, maar wel beter overklokbaar geheugen (Corsair), waterkoeling en ik ga nog hogere vcore's instellen..

Dus als hij 161 MHz haalt zou ik zeker 170 moeten halen... 170 x 24 = 4080 MHz :8-0:

Maar ik kan natuurlijk ook vette pech hebben.. We zien het wel :)

Systeem komt vrijdag trouwens al binnen, dus stemmen kan tot vrijdag. Resultaat komt waarschijnlijk zondag aangezien ik zaterdag in London zit.

Geplaatst door wdekreij
london?? wat moet je daar doen??

Genieten van de eerste fase van het leven... :)

Ron: zou best nog eens kunnen... 178 MHz, hoewel ik het aanvankelijk voor onmogelijk hield (78% OC).. Dat zou zijn 24 x 178 MHz = 4272 MHz. Ik zie het iig wel ;)

steve>> als je zaterdag toch naar london gaat, is het ook niet te ver om over een tijdje naar schelluinen te komen :D

mag je een zelfgemaakte waterkoeling inbouwen en mijn 1800+ flink clocken:D:D

Steve,
Hier nog een plaatje om je wat te motiveren :D

attachment.php

Laatst bewerkt:
--= 172 MHz =-- Denk ik. :D

maestro12: Wat is de standaard speed, cpu ?
Ik kan in de bios geen f*ck veranderen :evil:
Volgens gigabyte zou ik een award bios moeten hebben.
Maar volgens mij heeft IBM zijn eigen BIOS er overheen gegooid, waar je niks kan veranderen.:(
Ik probeer wel ff die van gigabyte er over heen te knallen.
Of dat wil is nog maar de vraag.

Steve: suc6 met je watercooling :cool:
Als ik er ooit aan begin koop ik wel een kant en klaar systeem bij xxlcases ofzo, wel duurder maar dan hoef je zelf niet te gaan knutselen.Ik ben er niet zo handig in.:o

Bijlagen

• wcpuid.jpg
    wcpuid.jpg
    93 KB · Weergaven: 39
Dual Channel DDR !!

Steve: Misschien had je nog beter ff kunnen wachten met een nieuw systeem.
Want binnenkort verslaat DDR de Rambus.:eek:
Dankzij een nieuwe techniek is het mogelijk twee gewone ddr-modules aan elkaar te koppelen, om zo toch tot een FSB van 533 MHz ( 2 x 266 MHz) = ( 4,2 GB/s ) te komen.
Nvidia's nForce 2 laat twee DDR 400 koppelen tot 800 MHz ( 6,4 GB/s ).:cool:

Re: Dual Channel DDR !!

Geplaatst door XBOX
Steve: Misschien had je nog beter ff kunnen wachten met een nieuw systeem.
Want binnenkort verslaat DDR de Rambus.:eek:
Dankzij een nieuwe techniek is het mogelijk twee gewone ddr-modules aan elkaar te koppelen, om zo toch tot een FSB van 533 MHz ( 2 x 266 MHz) = ( 4,2 GB/s ) te komen.
Nvidia's nForce 2 laat twee DDR 400 koppelen tot 800 MHz ( 6,4 GB/s ).:cool:

Die techniek bestaat al, alleen de moederborden die dat ondersteunen zijn enorm duur. Lees meer dan 200 euro. En verder hebben we niks aan die 6.2 gb doorvoer als de p4 maar 4.2 gb ondersteunt.

Mijn Rambus geheugen haalt ook 4.2 GB/s, verschil is dat Rambus dichter bij die theoretische waarde zit dan twee kanalen DDR-SDRAM. Bovendien zijn de borden inderdaad duur, en het is minder goed over te klokken.

En met 6.4 GB/s ben je niks aangezien de 533 FSB van de Pentium 4 niet hoger dan 4.2 GB/s kan..

Alles is binnen trouwens :) Ik ga het gelijk assembleren en met een beetje geluk hebben jullie straks het resultaat.

160 K' denk nie dat je je nieuwe pc meteen naar de knoppen gaat helpen of veel vastlopers wilt. Maar wel tot het uiterste gaat.

Even voor de duidelijkheid.
nForce 2 is voor AMD bedoeld niet voor intel.
nForce 2 borden zijn er al te koop voor € 149,- en zijn sneller als de VIA KT 400 chips.
Ik weet nog niet wat de maximale band breedte van de Athlon 64 is, maar komen we wel achter.
Voor de AMD Athlon™ XP Processor 2700+ met een Front-side Bus van 333 komtie max. aan:
2.7 GB/s memory bandwidth.
Intel komt ook met een moederbord die van dual channel DDR gebruikt maakt.
533 MHz ( 2 x 266 MHz)= 4,2 GB/s en dat is ook de max. voor een pentium 4.
Voor meer info zie hier: http://developer.intel.com/design/chipsets/e7205/

Waar blijft de uitslag ?

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Steve

Alles is binnen trouwens :) Ik ga het gelijk assembleren en met een beetje geluk hebben jullie straks het resultaat.
Hoe is de stand van zaken !
donald21.jpg

Stand van zaken.

Ja Steve, hoe lang nog?

Of is er iets gebeurd dat wij niet mogen weten :D :D :D

Grtz....

Geplaatst door Steve
Resultaat komt waarschijnlijk zondag aangezien ik zaterdag in London zit.

Meneer zit voor zaken in het buitenland, dus morgen horen we het!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan