Wedstrijdje: hoe hoog zal m'n P IV komen?

Kies de FSB die het dichtst in de buurt komt van de FSB die je in gedachten hebt.

• 110 MHz (2640 MHz)

Stemmen: 1 3,4%
  • 120 MHz (2880 MHz)

Stemmen: 0 0,0%
  • 133 MHz (3200 MHz)

Stemmen: 4 13,8%
  • 140 MHz (3360 MHz)

• 145 MHz (3480 MHz)

• 150 MHz (3600 MHz)

Stemmen: 5 17,2%
  • 155 MHz (3720 MHz)

Stemmen: 3 10,3%
  • 160 MHz (3840 MHz)

• 167 MHz (4000 MHz)

Stemmen: 3 10,3%
  • 170 MHz (4080 MHz)

Stemmen: 5 17,2%
  • Hoger/lager

• Totaal aantal stemmers
    29
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Geplaatst door STennuZZ

Meneer zit voor zaken in het buitenland, dus morgen horen we het!
Hij is altijd in het buitenland.
d_donald_is_boos.gif
Volgens mij is de pentium gecrashed.

Een pentium 4 crashed niet zo maar.
Komt wel goed......................toch ????

Zullen we gewoon op steve wachten ipv vroegtijdige conclussies trekken

Hier is Steve :-)

Had gisteravond toen ik terug was van London problemen met de pomp, wat uiteindelijk resulteerde in een onbruikbare pomp, dus het wordt wachten op een nieuwe pomp voor ik verder kan gaan.

Ik ben alles nu aan het installeren en ik gebruik de Intel boxed cooler, en daarmee kom ik zonder problemen op 125 MHz en de standaard Vcore, benieuwd wat ie doet met de waterkoeling.. Maar het zal dus nog even duren, sorry, ik vind het ook @$#!.

En XBOX, een Nforce² kan ook dual channel SDRAM gebruiken, wat resulteert in 2x 2.7 GB/s = 5.4 GB/s. Maar maakt niet veel uit voor AMD.

Hmm, ziet er niet zo goed uit, de wedstrijd wordt voor een onbepaalde duur stopgezet...

Ik heb een erg vroege CPU (week 20 van de productie ofzo), en hij klokt totaaal niet lekker over.. Ik kom met luchtkoeling amper op 118 MHz, misschien nog wat meer met waterkoeling maar toch echt geen 150-160 MHz. Dus ik ga m'n CPU nu inruilen.

En al snel een kleine update.. Wintelco is bereid de CPU in te ruilen (nou ja, inruilen, gewoon geld terugstorten), en dan kan ik op zoek naar een nieuwe CPU - deze keer met iets meer planning.

Tja, dat heeft te maken met ervaring... Hoe langer Intel een bepaalde CPU maakt, hoe meer ervaring er mee is - hoe meer fouten er weggewerkt worden en hoe fijner hij werkt.

Misschien wel, dan ben ik zeker dat ik de volledige prestatie uit m'n geheugen (133 MHz) trek, maar dat betekent ook veel minder OCen.. Een 2400-533 is 2400 / 133 = 18, een 2400-400 is 2400 / 100 = 24, dus een veel hogere multiplier..

Als ik de 133 nu op 166 krijg (door geheugen dat niet meekan), heb ik 166 x 18 = 2988 MHz, als ik de 100 op 166 krijg (door geheugen of CPU) zit ik aan 166 x 24 = 3984 MHz... Een wereld van verschil.

Dus waar ik eigenlijk op doel is een snelle CPU voor weinig geld, en dat valt beter te realiseren met de 100 versie..

ga je je videoplank ook nog appart oc-en, het geheugen en de gpu?

Wat voor score zou je halen bij 3d mark zeg??

Meer dan 15k?

GPU zal ik zeker OCen, zit niet voor niets zo'n huge AMD-cooler op. Geheugen op m'n videokaart niet teveel, zitten "slechts" gewone heatspreadertjes op en de ervaring leert me dat geheugen "fragieler" is..

En 15k met een Geforce 3 Ti 200 is irrealistisch, ik denk dat ik al erg blij mag zijn met 11000 :)

GF3....

had GF 4 in het achterhoofd....

nou 11k is ook nie slecht, toch: kennis heeft een ATI READON 9700 pro, en heeft 12k (met xp 2600+ en 400 mhz 1 gb ddr en 8 mb cache hd..

Geplaatst door Steve
Misschien wel, dan ben ik zeker dat ik de volledige prestatie uit m'n geheugen (133 MHz) trek, maar dat betekent ook veel minder OCen.. Een 2400-533 is 2400 / 133 = 18, een 2400-400 is 2400 / 100 = 24, dus een veel hogere multiplier..

Als ik de 133 nu op 166 krijg (door geheugen dat niet meekan), heb ik 166 x 18 = 2988 MHz, als ik de 100 op 166 krijg (door geheugen of CPU) zit ik aan 166 x 24 = 3984 MHz... Een wereld van verschil.

Dus waar ik eigenlijk op doel is een snelle CPU voor weinig geld, en dat valt beter te realiseren met de 100 versie..
Ik snap het.:) suc6

De befaamde C1 stepping, eh Steve!?
Kun je i.p.v. waterkoeling niet 'gewoon' een opstelling maken van een soort koker met koelvloeistof op je CPU. Ga je experimenteren, doe 't dan goed, haha.
Maarre uitslag valt nog wel te verwachten voor de help-mij dag, naar ik aanneem? suc6

Uiteraard.. Ik ben nu op zoek naar een nieuwe CPU, misschien wordt het een 2.5 GHz / 400 FSB / C1 stepping.

Een koker met koelvloeistof? Ik kan er me niets bij voorstellen.. Er bestaan wel extreme koelvormen als vloeibaar stikstof (-192°) of droog ijs, maar na een tijdje is de reactie afgelopen, samen met de pret.

Ook bestaan er zaken als phase-change koeling (Prometeia of VapoChill), werkt o.a. met een compressor (net als in de diepvries of koelkast). Dat houd je CPU op zo'n -50 à -30 °C.. Maar het kost erg veel (Prometeia € 600-700) en zelf bouwen is bijna onmogelijk.

Wat een andere mogelijkheid is en wat ik waarschijnlijk ook ga gebruiken, zijn peltiers. Dit zijn thermische elementen, als je er stroom op zet wordt de ene kant erg koud en de andere kant erg warm, hij verplaatst de warmte dus eigenlijk razendsnel. Mits goede koeling van de peltier kan hij aan de koude kant temperaturen onder het vriespunt bereiken.

Probleem is daarbij een beetje de voeding (trekt erg veel stroom, je hebt een zelfgebouwde voeding, of een duur ding van € 100 nodig), en isolatie, doordat je temperaturen onder het dauwpunt bereikt kan er condensatie optreden en moet je alles goed isoleren.. Wat wel onhandig is als je de CPU eens moet verwisselen ofzo.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan