• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

werkbalk activeren in blad

Status
Niet open voor verdere reacties.

W Bloemendal

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2001
ik heb een werkbalk gemaakt die wordt alleen in een bepaalde werkmap actief en nadrehand weer afgesloten.
Nu is mijn vraagof ik aak een werkbalk aan een bepaald werkblad uit de werkmap kan koppelen zodat de werkbalk allen op dat blad te zien is.

wim

Je zou twee events aan desbetreffend werkblad kunnen koppelen. Eentje die de toolbar opstart zodra het werkblad geactiveerd wordt, een andere die de toolbar weer weghaalt bij overschakelen naar een ander sheet.

Het hangt er ook een beetje vanaf wat je allemaal voor opdrachten in deze speciale werkbalk wilt stoppen. Wellicht dat een paar buttons bovenin de sheet ook kunnen volstaan.
Ander idee is een aparte werkbalk koppelen aan de werkmap.

mooncrawler ja dit is de bedoeling maar ik weet niet hoe ik dit moet oplossen.

DIEZEL ik heb al een werk balk gekoppeld aan de werkmap maar het is de bedoeling om een werkbalk te koppelen aan een werkblad ( er moeten 20 - 25 knoppen in komen welke alleen voor dat blad moeten werken

wim

In bijgesloten voorbeeldje heb ik de werkbalk MyToolbar genoemd.
De code kun je vinden door ALT-F11 te toetsen en dan te klikken op Blad2.

Bijlagen

Ja, dat worden wel erg veel 'knopjes'.
Om een speciale werkbalk uitsluitend in 1 werkblad te laten zien kan je denk ik de volgende code gebruiken ( wel plaatsen in het ExcelObject (in het VBA project) van het betreffende blad.

Option Explicit
Private Sub worksheet_activate()
Application.CommandBars("NAME").Visible = True
End Sub

Private Sub worksheet_deactivate()
Application.CommandBars("NAME").Visible = False
End Sub

@Mooncrawler
Ik krijg jouw code niet werkend.
Geeft Compileerfout aan bij cb.visible: Kan de methode of het gegevenslid niet vinden. Ik had overigens 'My Toolbar' even vervangen door "Tekenen".

In plaats van 'Tekenen' zou je 'Drawing' kunnen proberen. Dan doet-ie het wel.

@Mooncrawler

bij mij geeft het ook een foutmelding

@DIEZEL
het Werkt goed maar als ik het bestand afsluit in het blad dat de werkbalkzichtbaar is dan blijft deze in excel staan

door onderstaande in this workbook te plaatsen lukt het wel

Private Sub Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean)
Application.CommandBars("Boren").Delete
End Sub

Maar als je de werkbalk delete, heb je kans dat je 'm voor altijd kwijt bent.
Misschien kun je je eigen code aanpassen:

Private Sub Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean)
ThisWorkbook.Sheets("ander dan toolbar").Activate
End Sub

Dan weet je in elk geval zeker dat je nooit afsluit met het werkbalk-werkblad als laatste in beeld.

@Mooncrawler
You are absolutely right, it was quite stupid of me to think VBA could handle the Dutch language.

@Wim
Are you sure you want to DELETE? Sorry, in NL: "Application.CommandBars("Boren").Delete", ben je dan je commandbar niet geheel kwijt? Of zou je niet beter Application.CommandBars("Boren").Visible = False
kunnen gebruiken in de Before.Close event?

Mooncrawler,
Met dit topic blijkt dat wij min of meer tegelijkertijd bezig zijn.
Groet,

Geplaatst door DIEZEL
Mooncrawler,
Met dit topic blijkt dat wij min of meer tegelijkertijd bezig zijn.
Groet,

Yup, maar in de aangedragen opties zit telkens een klein verschil en ik denk dat dat juist goed is; door vraagstukken van verschillende kanten te belichten leer je alleen maar van elkaar.

Misschien kan dit dienst doe :

Na openen klik op de knop "Click here to setup the PopUpMenu"
Ga nu naar het tabblad"WorksHere" en rechtsklik er met de muis nu krijg je 23 menus te zien.

Dit is alleen werkbaar op 1 tabblad.

Telkens je iets veranderd in VBA niet vergeten terug op de knop te drukken.

Pierre

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan