Wie kan me een recovery cd voor windows 7 lenen of opsturen voor mijn packard bell?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marieken1975

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2013
Hallo, ik vind nergens meer mijn recovery cd die ik gebrand heb toen ik mijn laptop kocht en dat blijkt nu de enige manier te zijn waarop ik hem terug aan de praat kan krijgen. Het is een tweede laptop, dus ik doe er liefst geen kosten aan, maar de kinderen werken er vaak op voor school en het zou dus handig zijn als hij bruikbaar bleef. Gegevens die bewaard moeten worden, staan er nooit op. Ik heb het interne recovery systeem geprobeerd en dat werkt niet, blokkeert in de herstelfase. Ook de F toetsen brengen geen soelaas en de boodschap die ik nu krijg als ik hem opstart is op een zwart scherm "missing bootmgr" press ctrl+alt+del to restart, maar dat brengt me enkel weer op datzelfde scherm. Bij de F2 toets heb ik gekeken naar de drive waarop hij boot en dat is allemaal in orde. Zover ik er iets van ken is het enige wat soelaas kan brengen in deze situatie een recovery cd, maar die ben ik al een jaar geleden voor het laatst tegengekomen bij het uitruimen van een schuif en heb ik nergens meer gevonden. Wie kan me helpen hiermee? Bij Packard Bell vragen ze 61 euro administratiekosten om enkel nog maar de dvd aan te vragen bij microsoft en dan ben ik nog niet eens zeker dat dit zou werken. Dus ik wil het graag kunnen uittesten met een cdtje dat ik even kan lenen of kopiëren. Iemand die me kan helpen?

Alvast bedankt

Marieken

"Missing boot manager" betekend enkel dat de bootloader niet geinstalleerd is (of corrupt). Als de Windows verder niet beschadigd is is dit makkelijk op te lossen. Elke Windows DVD zou moeten kunnen, daarvoor heb je niet speciaal de Packard Bell DVD nodig. Als je eenmaal een DVD hebt kunnen we instructies posten.

Laatst bewerkt:
De vraag hier is natuurlijk of iemand die dvd voor mij heeft, kan kopiëren of lenen? Want ik heb er dus geen en ik wil ook liever niet teveel kosten maken aan deze laptop :-)

Ik weet niet of ik de titel van deze vraag dan nog kan aanpassen zodat ik geholpen raak?

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja maar downloaden is niet zonder kostenplaatje...als iemand een windows 7 cdtje heeft liggen dat ik kan lenen, dan is dat zonder kosten...deze pagina had ik al een aantal keer bekeken, maar het kost 20 dollar om de download te doen en zelfs zonder garanties dat het gaat werken...dat test ik liever even gratis uit, want iedereen die met windows 7 werkt, heeft waarschijnlijk zo'n cd gekregen of moeten branden..

Het lijkt inderdaad een andere link te zijn dan deze die ik al bekeken had :-) ben het eens aan het testen of het lukt, want ben geen groot licht op gebied van computers...

Maar op een link klikken en goed lezen kan iedereen, toch schijnt dat een probleem te zijn op dit forum.

Ja dat kan ik wel, maar bijvoorbeeld weet ik nu niet of ik dat moet proberen met een dvd of een cd?

Is de download groter dan 700mb?
Nee -> dan kun je een CD gebruiken
Ja -> dan moet je een DVD gebruiken

Hij kan dus op een CD.

Geldt voor alles, niet alleen voor deze recovery.

hmm hoe oud is laptop want volgens imjn heeft packard beel hd recovery
een recovery cds meer

Spannend moment. De cd doet zijn werk, heb hem als boot gebruikt en dat werkt. Nu moet ik kiezen tussen problemen met windows oplossen of teruggaan naar een herstelpunt uit het verleden. Wat zou het meest kans op slagen hebben? Ik mag nog niet kiezen, want er staat nog voor "searching for windows installations", maar ik zou graag geen foute keuze maken. Van mij mag alles van die laptop af en met een schone lei beginnen. Maar ik wil wel gewoon dat ie weer goed werkt..

Is ook niet meer nodig, want ik heb 'm net gedownload...daarom dat ik deze vraag hierboven gesteld heb naar welke keuze ik nu moet maken...

Laptop is overigens bijna drie...
Heb zonet een keuze gemaakt naar de problemen oplossen, maar dan vragen ze naar drivers en er staat niks te selecteren en als ik ze zelf moet opzoeken, ben ik het noorden kwijt in system 32... dus heb ik gekozen voor een herstelpunt uit het verleden...maar of dat gaat lukken...hij is nu op zoek naar "system image disks"

Laatst bewerkt door een moderator:
Er blijkt geen image te zijn en nu moet ik kiezen tussen
-startup repair
-system restore
-system image recovery
-windows memory diagnostic
-command prompt...

wat kies ik nu?

Hij wilde niet meer starten toch?
Dan lijkt me Startup repair een goeie :)

kopieren en uitleenen van een windows cd is illigaal
Cis, of je kent de licentie WEL en je tikt me op de vingers, of je laat het gaan.
Want een installatie is toegestaan, maar dan moet je Windows wel activeren. Daar heb je 30 dagen voor.
Een activatie, die een key vereist, is verplicht. Doe je dat niet, dan ben je illegaal bezig.
Alle andere functies van de CD/DVD vallen wel onder de MS licenties maar vereisen geen activatie, dus niet illegaal!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan