Wifi printer werkt na spanningsuitval niet meer ?

karine

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Onze Canon TR4500 printer die via wifi is aangesloten werkt na een spanningsval niet meer. Ik veronderstel wanneer de spanning in huis uitvalt onze router Asus RT-AX57 van de Telenet een nieuw ip-adres krijgt en waardoor de Asus niet meer kan communiceren met de printer.
Dus telkens er een spanningsuitval is of we moeten onze modem eens uitzetten moet de printer opnieuw worden geinstalleerd.

Weet iemand hoe ik in de Asus de printer kan toewijzen zodat dit niet meer gebeurt?

download Advanced Ip Scanner even naar je pc en draai dat (installeren is wel handig, maar voor alleen even een scan, niet nodig.) Laat dat je netwerk scannen. Als de printer te benaderen is via het netwerk, dan vind dat programma hem en kan je precies zien op welk IP hij gebruikt

Kan je dat ook niet in je modem-interface vinden? Van Asus verwacht ik toch wel een mooi topologisch overzicht. En anders heeft de printer vast wel een self-test functie die diagnostische gegevens kan printen, waaronder het IP-adres. Maar dan moet die dat ook hebben.

Ip adres gevonden via Ip scanner en in de Asus app bij IP binding toegevoegd. Ik heb ook zo een gelijkaardig probleem voor mijn twee Marstek Venus plug in batterijen maar daar vind ik spijtig genoeg niets van terug via de scanner.

Terug
Bovenaan Onderaan