Win xp pro installeren op een nieuwe pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tahir24

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2007
Berichten
35
Hallo sinds vandaag heb ik een nieuwe pc gekocht het is een zelfgemaakte pc dus hij is vers van de pers alleen het probleem is ik kan xp niet installeren hij blijft haken op : een ogenblik geduld..... en thats its jullie enig idee moest ik een eigen partitie maken ofzo etc etc ?


Stats:Intel core 2 quad Q6600
Moederbord asus P5K
Geheugen: transcend ddr2 800mhz 1024MB
Harde schijf : Seagate barracuda 7200, 10 250GB s-atiall

alvast bedankt

Tahir
 
je start wel op vanaf de cd van xp en je doet dan wel een format ??
 
je start wel op vanaf de cd van xp en je doet dan wel een format ??

Jah ik start vanaf het cd omdat ie normaal niet meer pakt erzit helemaal niks op om te formateren het is pas nieuw
het installeert eerst die ddl etc bestanden daarna zie je ogenblik geduld en blij heel lang daar op staan
 
Laatst bewerkt:
Heb je een officiele CD van windows xp PRO, ander ligt het dan aan de cd dat je die verkeerd heb gebrand of een foute download van windows XP erop heb gezet.
Probeer is verschillende partities te maken 1 C: en een D: maak je C voor de windows en je applicaties's en je D voor de data en je downloads etc
 
En ja deze partities formateren , moet je quik formateren doen is 10 minuten werk .
 
doe de cd in de cdrom
zet de computer uit.
start de computer
druk op een toets om vanaf cd te starten......dat doe je als dat er staat.
Nu ga je goed lezen....


ojee wacht even is het een sata schijf ??

zo ja dan moet je de drivers laden vanje harddisk.
dat doe je tijdens de installatie dan moet je op f6 drukken....staat allemaal in beeld.
en dan je sata driver installeren.
 
Laatst bewerkt:
Dus ik moet eerst een partitie maken voordat ik xp installeer ? want ik had namelijk nog geen partitie
 
dan heb je daar ook drivers voor gekregen.
 
eerst xp instaleren maak die 2 partities aan. Dan is xp geinstaleerd dan doe je de drivers erin
 
Het probleem is juist kan het niet installeren omdat ie blijft hangen bij ogenblik geduld kanje via je bios een partitie maken zo ja hoe ?

alvast bedankt
 
Laatst bewerkt:
jah ik het geprobeerd maar dan kom ik in die menu waar die vraagt om die diskette in het a schijf te stoppen maar heb geen a schijf maar alsnog stop ik die cdrom erin en vraag nog steeds om het diskette
 
daarom mijn link in mijn vorigepost daar kun je via nlite een cd maken met alle drivers erop.
 
Ok heb nlite + driverpack is het verstandandig om het hele driverpack erin te stoppen?
 
je moet dus de drivers van jouw pc er bij stoppen hoor.
 
Het probleem is kan het ze niet uitpikken tussen all die drivers vindt het een beetje rommelig
 
dan zet je ze er allemaaltoch op ruimte genoeg op een cd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan