Win xp pro installeren op een nieuwe pc

Status
Niet open voor verdere reacties.
jah heb een ander manier gevonden om die drivers the installeren heb een of andere flash programma om mijn bios te upgraden maar nou ben ik naar die asus site gegaan en er staan zo veel updates zoals OS x32 x64 welke moet ik nou kiezen?

bios upgraden is niet nodig hoor.
Doe je dat verkeerd dan is de kans 99% dat je moederbord het niet meer doet.

maarjah ik wil toch een keer dat xp installtie doet ik weet het ook niet meer

je hebt de drivers voor je harddisk gevonden??
die heb je nodig in het programma nlite.....
en met dat programma installeer je de drivers en XP.

In de bios ken je sata schrijven wijzigen kwa aansluitingen en welke raid je wild gebruiken enz . Maar elke bios is anders dus dat moet je zelf effe ondervinden,
ik denk dat je de schrijven via je bios moet aanzetten en op speciale volgorde zetten en een bepaaldes functies aanzetten. Ken natuurlijk ook nog altijd eraan leggen dat je de primaire harde schrijf op master moet zetten en de secundaire op cable/select in verband met de jumpers

Heb je hem trouwens zelf in elkaar gezet of de winkel , want dan zou ik er niet hardware matig aan beginnen en zou ik naar de winkel stappen en zeggen dat je xp niet geinstald krijgt en btw je hebt 1 sata schrijf zie ik nu net :p
uit de eerste tekst die je schreef.
dit moet geen probleem zijn , enige wat je kan proberen is je bootvolgorde in je bios veranderen dat ie hem opstart via je cd rom schrijf dat je niet F8 hoeft te drukken om vanaf je cdrom op te starten.

je hebt de drivers voor je harddisk gevonden??
die heb je nodig in het programma nlite.....
en met dat programma installeer je de drivers en XP.

jah heb zo'n driver pack gevonden en als ik nou all die drivers erbij stop zou het dan automatisch zoeken voor een aangepast driver?

Heb je hem trouwens zelf in elkaar gezet of de winkel , want dan zou ik er niet hardware matig aan beginnen en zou ik naar de winkel stappen en zeggen dat je xp niet geinstald krijgt en btw je hebt 1 sata schrijf zie ik nu net :p
uit de eerste tekst die je schreef.
dit moet geen probleem zijn , enige wat je kan proberen is je bootvolgorde in je bios veranderen dat ie hem opstart via je cd rom schrijf dat je niet F8 hoeft te drukken om vanaf je cdrom op te starten.

Om eerlijk te zijn heb helemaal geen master of primaire dingen gezien van mijn harde schijf het herkent het wel in het bios

winkel tuurlijk maar die vragen heel droog 50 euros voor een installatie

Laatst bewerkt:
Zet die SATA drivers van je moederbord CD eens op een USB stick en kijk of het daar mee .lukt!

Jah heb het ook op het usb stick gestopt maar volgens die installtie druk op f6 u kent het wel maar dan vraag ie naar een floppy drive terwijl ik geen flopyy drive heb

dit is hardware matig. primaire houdt in dat het je eerste hardeschrijf is , en master ,ja.
Dan moet je de hardeschrijf uit je pc schroeven en staat er aan de achterkant een sticker met hoe je hem op slave zet 16 kop of 32 kop of master 16 kop of 32 kop of scable select 16 kop 32 kop . Ik zal gaan voor de 16 kop master. Achter op die sticker staat dan hoe je de jumper moet plaatsen dat zijn. De jumper zijn die blauwe dingen als die erop zitten aan de voorzijde van de hardeschrijf met die 8 pinnentjes of meer kan ook ( verschillend bij hardeschrijf ) 1 jumper gebruikt 2 pinnentjes

En is het trouwens een officele cd van Windows xp ? zoniet kan het ook aan de instalatie liggen op die cd

dit is hardware matig. primaire houdt in dat het je eerste hardeschrijf is , en master ,ja.
Dan moet je de hardeschrijf uit je pc schroeven en staat er aan de achterkant een sticker met hoe je hem op slave zet 16 kop of 32 kop of master 16 kop of 32 kop of scable select 16 kop 32 kop . Ik zal gaan voor de 16 kop master. Achter op die sticker staat dan hoe je de jumper moet plaatsen dat zijn. De jumper zijn die blauwe dingen als die erop zitten aan de voorzijde van de hardeschrijf met die 8 pinnentjes of meer kan ook ( verschillend bij hardeschrijf ) 1 jumper gebruikt 2 pinnentjes

Sorry hoor, maar dat heeft er echt allemaal niks mee te maken, het is gewoon een kwestie van de SATA drivers!!!

@TS: de meest eenvoudige oplossing, voor nu en ook voor eventuele her-installaties in de toekomst:

Koop voor een paar euro een floppy-drive en je bent van alle ellende verlost!

Sorry hoor, maar dat heeft er echt allemaal niks mee te maken, het is gewoon een kwestie van de SATA drivers!!!

@TS: de meest eenvoudige oplossing, voor nu en ook voor eventuele her-installaties in de toekomst:

Koop voor een paar euro een floppy-drive en je bent van alle ellende verlost!

Haha jah dat heb ik op meedere forums gelezen :D

Wat je nu zegt klopt niet helemaal Floppy drive is *** :p naar mijn mening
Maar als je hem nieuw uit de winkel heb zijn de belangrijke drivers al geinstaleerd .
Zodat je computer alleen al kan opstarten.
Zoiets heb ik gehoord van iemand , ieder geval kan het mis hebben hoor.

Wat je nu zegt klopt niet helemaal Floppy drive is *** :p naar mijn mening
Maar als je hem nieuw uit de winkel heb zijn de belangrijke drivers al geinstaleerd .
Zodat je computer alleen al kan opstarten.
Zoiets heb ik gehoord van iemand , ieder geval kan het mis hebben hoor.

het is een inelkaar gezette monster bios is ook up 2 date jah alleen die installatie gaat niet verder

De sata drivers maken in principe niet veel uit want de pc pakt autimatisch de hardeschrijf alleen als je deze erop instaleerd reageerd hij beter. ( sneller )

De sata drivers maken in principe niet veel uit want de pc pakt autimatisch de hardeschrijf alleen als je deze erop instaleerd reageerd hij beter. ( sneller )

volgens veeel forums maakt het wel uit de xp installie heeft die stuurprogramma's niet en dat is volgens mij ook het probleem

je hebt wel besturingelementen nodig ( software ) voor je moederbord maar die zitten er tegenwoordig op geintergeerd. Zoals de data bus de bus controller etc moet gestuurd worden door wat :p ja toch

Hoe kom je daar toch bij, dat is gewoon NIET zo:evil::evil:

Alleen met Vista is dat zo, maar met XP MOET JE ZELF de SATA drivers installeren, anders wordt de harddisk NIET HERKEND!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan