Win xp pro installeren op een nieuwe pc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vista draait hier op een laptopdie gemaakt is voor XP
een pIV 3,2 Ghz.
met 1 Gb intern geheugen
en een 80 Gb disk...werkt perfect.....


en Sander je leert voor systeem beheerder...mag ik vragen welke school ??
 
ICT acedemie leiden lammesgans
Alleen omdat ik andere mening heb dan jou , Ik blijf erbij ik hou het tot nu toe wel effe bij windows XP.
Ja en ik ben eigenwijs dat ik groot ben moet ik afleren :p
 
Laatst bewerkt:
Dan zou ik toch maar eens met de leraren gaan praten.....en vragen hoe je ee sata schijf aan de praat moet krijgen.
En de tam tam verhalen over Vista...alleen eigen ondervinding kan je daar verder helpen.
En je MOET geen windows producten kopen dat MAG je.
je kunt ook linux gebruiken...gratis en net zo goed......
 
ik zie heel veel vista home ultimate zou ultimate een goeie optie zijn?
 
Linux is allang overtroffen door WIndows :p
en ja heb al vaker in praktijk op school sata schrijven ingebouwd en xuzi ( weet niet hoe je het precies schrijft ) enz ,
hierbij moest ik alleen bepaalde opties in bios aanpassen ( omdat er dan hardwarematig iets word aangepast )
 
Laatst bewerkt:
Linux is allang overtroffen door WIndows :p
en ja heb al vaker in praktijk op school sata schrijven ingebouwd en xuzi enz ,
hierbij moest ik alleen bepaalde opties in bios aanpassen ( omdat er dan hardwarematig iets word aangepast )

En WEER fout, is geen xuzi maar SCSI
 
SCSI staat ervoor ( weet niet meer waar het precies voor staat ) maar heb er ook handleidingen voor mezelf voor gemaakt dus achterhaal het weer effe als ik me examen heb . Maar xuzi is erg ouderwets wat ik er nog van weet en bedrijven gebruikten het omdat het sneller werkten maar de schrijven waar klein. Ze werden gebruikt voor servers .
Maar tegenwoordig zijn ze overbodig van Sata schrijven zijn nu sneller
 
SCSI staat ervoor ( weet niet meer waar het precies voor staat ) maar heb er ook handleidingen voor mezelf voor gemaakt dus achterhaal het weer effe als ik me examen heb . Maar xuzi is erg ouderwets wat ik er nog van weet en bedrijven gebruikten het omdat het sneller werkten maar de schrijven waar klein. Ze werden gebruikt voor servers .
Maar tegenwoordig zijn ze overbodig van Sata schrijven zijn nu sneller

En weer een verhaal wat niet klopt, maar stop maar met posten, TS weet wat hij weten wil en wij weten genoeg over jou...
Veel succes met je opleiding, zal nog wel een hele tijd in beslag nemen
 
En weer een verhaal wat niet klopt, maar stop maar met posten, TS weet wat hij weten wil en wij weten genoeg over jou...
Veel succes met je opleiding, zal nog wel een hele tijd in beslag nemen

Jonge jonge, doe niet zo sneu. Als ik al jou posts nakijk staat er ook een hoop onzin tussen. In mijn posts ook en in die van anderen ook. Hij geeft nog aan dat hij beginnend ICT'er is dus een beetje kalm aan. Soms lijkt een oplossing de correcte en is het achteraf gezien toch iets heel anders. Je kunt natuurlijk ook op een normale manier aan iemand gaan vertellen dat de oplossing die hij bied niet kan.

Als ik hier met goeie wil een oplossing aanbied en iemand gaat dat (misschien terecht) gigantisch afzeiken en zeuren dat ik zijn info zomaar aan moet nemen, dan heb ik ook ziets van hou toch je smoel. Je bent wel een echte keyboardwarrior zie ik wel, alleen maar schreeuwen dit en dat klopt niet. Niemand is alwetend en iemand die her te goeder trouw een antwoord post dat niet klopt kun je ook op een correcte manier terechtwijzen en niet afblaffen als een hond.

Als je denkt dat je zo goed bent. ga je toch lekker op tweakers posten? Maar ik denk dat jij daar finaal word afgezeken.

Het klopt dat je niet voor ALLE SATA controllers speciale drivers nodig hebt, maar voor de nieuwere versies moet je ze wel donwnloaden en inladen tijdens de installatie om het aan de praat te krijgen.
Ik vind het een beetje onzinnig een heel nieuw OS aan te schaffen voor een probleem met de installatie, maar dat kan mijn mening zijn.
De aangeboden oplossing met N-Lite is hier de enige correcte. Een USB floppy gaat niet werken, Het installatieprogramma kan hier niet mee overweg (zelf geprobeerd en het werkt niet). N-lite werkt echt heel makkelijk. Zoek je laptop op op de site van de fabrikant (meestal staan de drivers bij ondersteuning dus kijk daar eens). Kijk vervolgens welke versie van windows je wilt installeren en zorg dat dit OS overeenkomt met de drivers die je gaat downloaden (99% kans op pro of home 32 bits). Vervolgens download je de SATA drivers (staat meestal aangegeven bij IDE en soms zelfs onder een apart kopje,

Pak deze drivers uit (indien nodig) en zet ze in een mapje op je harde schijf. Start N-lite op en geef de locatie van de drivers aan. Dat is het enige wat je hoeft te doen. En als je dan toch lekker bezig bent, kun je meteen alle drivers in deze map gooien. Dan ben je na het branden van de Nlite slipstream XP cd in een keer klaar! Werkt superhandig, en als je het 1 keer gedaan hebt wil je niets anders meer (ja misschien nog unattended maken ;))

Succes!

Deze uitleg stond er al en is natuurlijk correct, maar ik wil hiermee alleen maar aangeven dat het echt niet moeilijk is, ook al lijkt het dat wel!
 
P.s. mocht je toch Vista aan gaan schaffen, zorg dan dat je systeem minimaal 1 GB geheugen erbij krijgt! Anders doe je jezelf echt tekort! Geheugen is nu een redelijke bottleneck en de rest van je specs zijn erg netjes! Geheugen kost geen drol meer en je gaat er echt veel meer plezier van beleven.

Wil je in de toekomst met meer als 3 GB geheugen aan de slag, haal dan een 64 bits OS (maar 64 bits kan problemen opleveren met sommige programma's)

Succes.
 
Ja hebt nlite geprobeerd maar die pc pakt die cd niet:((
heb xp pro + sp2 bijgedaan d8 ik lasr ergens dat het ook zou werken maar die pc pakt die cd niet en en als ik op een andere pc stopt dan pakt ie het wel


ga als volgende aan het werk met Nlite je start nlite op ik sla presets over weet niet wat dat is en dan kom je op je bovenste knopje daar kan je pakketten tussen stoppen zoals sp2 dat heb ik gedaan allles goed afgesloten en het doet het niet :((



ondertussen heb ik ook een vista cdtje en als ik die installeer begint als volgt window laad dingen op en als die helemaal geladen is krijg in een bios stop/fout

kan je ook het laatste configratie van windows verwijderen?(in je bios)
 
Laatst bewerkt:
Je bent wel een echte keyboardwarrior zie ik wel, alleen maar schreeuwen dit en dat klopt niet.

Als je denkt dat je zo goed bent. ga je toch lekker op tweakers posten?


De aangeboden oplossing met N-Lite is hier de enige correcte. Een USB floppy gaat niet werken,

Wat de eerste van bovenstaande opmerkingen betreft: jammer dat je al mijn andere posts in de diverse topics niet leest, dan had je waarschijnlijk een wat meer genuanderde mening..

V.w.b. je tweede opmerking: ik ga NIET op Tweakers posten, wanneer ik dat gewild had, had ik dat al lang gedaan...

En dan nog je derde opmerking. Helaas is de oplossing met N-Lite NIET de enige correcte. Goed doorlezen van dit topic had je geleerd, dat ik NIET over een USB floppy heb gesproken, maar over een NORMALE floppy. Die even inbouwen blijft namelijk de meest eenvoudige oplossing van allemaal!
 
Jonge jonge, doe niet zo sneu. Als ik al jou posts nakijk staat er ook een hoop onzin tussen. In mijn posts ook en in die van anderen ook. Hij geeft nog aan dat hij beginnend ICT'er is dus een beetje kalm aan. Soms lijkt een oplossing de correcte en is het achteraf gezien toch iets heel anders. Je kunt natuurlijk ook op een normale manier aan iemand gaan vertellen dat de oplossing die hij bied niet kan.

Als ik hier met goeie wil een oplossing aanbied en iemand gaat dat (misschien terecht) gigantisch afzeiken en zeuren dat ik zijn info zomaar aan moet nemen, dan heb ik ook ziets van hou toch je smoel. Je bent wel een echte keyboardwarrior zie ik wel, alleen maar schreeuwen dit en dat klopt niet. Niemand is alwetend en iemand die her te goeder trouw een antwoord post dat niet klopt kun je ook op een correcte manier terechtwijzen en niet afblaffen als een hond.

Als je denkt dat je zo goed bent. ga je toch lekker op tweakers posten? Maar ik denk dat jij daar finaal word afgezeken.

Het klopt dat je niet voor ALLE SATA controllers speciale drivers nodig hebt, maar voor de nieuwere versies moet je ze wel donwnloaden en inladen tijdens de installatie om het aan de praat te krijgen.
Ik vind het een beetje onzinnig een heel nieuw OS aan te schaffen voor een probleem met de installatie, maar dat kan mijn mening zijn.
De aangeboden oplossing met N-Lite is hier de enige correcte. Een USB floppy gaat niet werken, Het installatieprogramma kan hier niet mee overweg (zelf geprobeerd en het werkt niet). N-lite werkt echt heel makkelijk. Zoek je laptop op op de site van de fabrikant (meestal staan de drivers bij ondersteuning dus kijk daar eens). Kijk vervolgens welke versie van windows je wilt installeren en zorg dat dit OS overeenkomt met de drivers die je gaat downloaden (99% kans op pro of home 32 bits). Vervolgens download je de SATA drivers (staat meestal aangegeven bij IDE en soms zelfs onder een apart kopje,

Pak deze drivers uit (indien nodig) en zet ze in een mapje op je harde schijf. Start N-lite op en geef de locatie van de drivers aan. Dat is het enige wat je hoeft te doen. En als je dan toch lekker bezig bent, kun je meteen alle drivers in deze map gooien. Dan ben je na het branden van de Nlite slipstream XP cd in een keer klaar! Werkt superhandig, en als je het 1 keer gedaan hebt wil je niets anders meer (ja misschien nog unattended maken ;))

Succes!

Deze uitleg stond er al en is natuurlijk correct, maar ik wil hiermee alleen maar aangeven dat het echt niet moeilijk is, ook al lijkt het dat wel!

dat is wel heel leuk en aardig maar als ikdie Nite cd aanmaak herkent mijn cdrom het cdtje niet
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan