Win xp pro installeren op een nieuwe pc

Status
Niet open voor verdere reacties.
De sata drivers maken in principe niet veel uit want de pc pakt autimatisch de hardeschrijf alleen als je deze erop instaleerd reageerd hij beter. ( sneller )

welke, niet bekend zijnde met een computer, idioot heeft je dat wijsgemaakt.
Daar zou ik geen computer kopen.
Als de sata drivers niet geinstalleerd worden dan zal xp niet gaan werken.
 
Dus wat ji zegt elke keer als ik me besturing hardeschrijf helemaal formateer moet ik eerst de sata drivers erop gooien voordat ik windows xp erop nieuw kan opgooien ?
 
Hoe kom je daar toch bij, dat is gewoon NIET zo:evil::evil:

Alleen met Vista is dat zo, maar met XP MOET JE ZELF de SATA drivers installeren, anders wordt de harddisk NIET HERKEND!!!


Dus als ik een Vista ergens vandaan haal hoef ik dit niet allemaal te doen?
 
Klopt, of Vista of een floppy driver met SATA drivers voor XP
 
dus niet !!
heb al tig time me windows opnieuw geinstaleerd en de instalatie als xp opstart doe je pas de driver cd's erin.

heb zelfs een keer op me windows gewerkt en geen drivers geinstaleerd .
Dat liep alleen niet zo soepel maar hij deed het wel.

maar effe terug op het punt , en kan wel eens kloppen dat je hardeschrijf niet op de juiste stand staat. Of je hebt bij je pc een speciale image cd gekregen . dat alleen die erop geinstaleerd kan worden . Zoals bij dell het geval is
 
Laatst bewerkt door een moderator:
dus niet !!
heb al tig time me windows opnieuw geinstaleerd en de instalatie als xp opstart doe je pas de driver cd's erin.

Volgens mij ben je een beetje hardleers!!!

Dat kan wel, maar dan met een IDE harddisk EN NIET MET EEN SATA SCHIJF voor de zoveelste keer!!

Het gaat niet om de adere drivers, maar om de SATA DRIVERS en jij hebt dus geen SATA harddisk:evil::evil::evil:

En nu stoppen met die onzin graag!
 
sander1988 dan heb jij een super computer........

oja en gebruik de knop aanpassen eens om nu elke minuut een bericht te plaatsen is niet nodig.
 
Of je hebt bij je pc een speciale image cd gekregen . dat alleen die erop geinstaleerd kan worden . Zoals bij dell het geval is

En helaas, ook dat slaat nergens op en is NIET WAAR.

Ook op een Dell PC kun je gewoon een eigen besturings-systeem zetten, zoals XP, Vista, Ubuntu en wat je maar wilt, hoeft ECHT NIET VAN DELL te zijn!
 
Ik heb toch echt een sata HD hoor , maar het zal wel aan mij liggen dan. Neem wel advies van jou aan dan , ja je kan een andere besturing systeem over heen gooien , maar dell heeft bepaalde componenten in ze pc enzow . Dat vertelde ze mij en met behulp van die cd kan je ze instaleren. En nee de sata drivers moet ik handmatig instaleren. Maar heb al is gebrobeerd om een Engelse windows XP prof erop te gooien zonder mijn cd van dell te gebruiken me home edition . Dit lukt wel maar dan geeft ie allemaal foutmeldingen aan als ik me drivers etc wil instaleren en toepassingen wil openen of bepaalde software instaleren. Trouwens als ik een ander systeem erover gooi dan word me systeem onstabiel.
 
Laatst bewerkt:
Of je hebt bij je pc een speciale image cd gekregen . dat alleen die erop geinstaleerd kan worden . Zoals bij dell het geval is

het is een zelfbouw pc...staat in de eerste post.
enkele posts verder staat dat er 50 euro betaald moet worden voor een installatie.....
denk je dan werkelijk dat je er een besturing programma bij krijgt.......

probeer nu eens aan te nemen dat je voor een installatie van XP op een SATA schijf echt die drivers nodig hebt om te kunnen installeren.
 
Maar effe terug op het onderwerp .
Hij heeft dus de pc laten bouwen bij de winkel,
heeft de driver cd's bijgekregen.
De windows cd zelf gekocht neem ik aan , ( niet gebrand )
En hij blijft haken halfverwege de instalatie. Probeer is in de bios de boot sequence te veranderen . De cdrom schrijf als eerst dan de hardeschrijf en dan de usb en floppydisk uit . Dit kan verschil maken , omdat ie dan direct rechtstreeks de cd rom pakt .
Verwijder al je ruimte op je hardeschrijf dat het niet gepartitioneerd is en maak hem weer opnieuw aan.

hier een voorbeeld van een schone instalatie van windows xp :


http://members.chello.nl/y.labee/Xp installatie/WinXP.html
 
ok nog een vraagje dan ik zie dat ik allerlei vista's kan halen zoals vista x32/64bit wat zou voor mijn passen?
 
Maar effe terug op het onderwerp .
Hij heeft dus de pc laten bouwen bij de winkel,
heeft de driver cd's bijgekregen.
De windows cd zelf gekocht neem ik aan , ( niet gebrand )
En hij blijft haken halfverwege de instalatie. Probeer is in de bios de boot sequence te veranderen . De cdrom schrijf als eerst dan de hardeschrijf en dan de usb en floppydisk uit . Dit kan verschil maken , omdat ie dan direct rechtstreeks de cd rom pakt .
Verwijder al je ruimte op je hardeschrijf dat het niet gepartitioneerd is en maak hem weer opnieuw aan.

hier een voorbeeld van een schone instalatie van windows xp :


http://members.chello.nl/y.labee/Xp installatie/WinXP.html


het is een gebrande versie maar heb het op meedere pc gebruikt dus het moet werken
optie 2 van jouw ik kan het proberen om het floppy disk helemaal uitschakelen
en optie 3 kan ik helaas niet doen omdat er al niks op zit op het schijf:S
 
Zou het houden bij Windows XP ik vind zelf dat het veel beter werkt dan Windows vista en voor alleen thuis gebruik ( niet voor in netwerken zetten enz ) zou ik home edition gebruiken. Is klant vriendelijker zeg ik het zelf en beter beveiligd ( zoals je administrator account ken je alleen in komen in veilige modus ) Voor Windows vista heeft je pc ook hogere eisen nodig dan xp pro en je video kaar moet direct 10 ondersteunen prate n we snel over video kaarten die rond de 200 euro hebben gekost . en processor 1.8 GHZ dacht ik en Geheugen minimaal 1024 MB
Kan het fout hebben ( op het gebied van Windows vista weet ik niet veel )
Windows vista moet nog uitgebreid worden met updates etc.
Wat bij windows XP al gebeurd is door microsoft
 
Partitioneren doe je tijdens de instalatie van windows xp lees de handleiding die ik daar heb neergezet die link . :p
 
Zou het houden bij Windows XP ik vind zelf dat het veel beter werkt dan Windows vista en voor alleen thuis gebruik ( niet voor in netwerken zetten enz ) zou ik home edition gebruiken. Is klant vriendelijker zeg ik het zelf en beter beveiligd ( zoals je administrator account ken je alleen in komen in veilige modus ) Voor Windows vista heeft je pc ook hogere eisen nodig dan xp pro en je video kaar moet direct 10 ondersteunen prate n we snel over video kaarten die rond de 200 euro hebben gekost . en processor 1.8 GHZ dacht ik en Geheugen minimaal 1024 MB
Kan het fout hebben ( op het gebied van Windows vista weet ik niet veel )
Windows vista moet nog uitgebreid worden met updates etc.
Wat bij windows XP al gebeurd is door microsoft

En weer een hele rij met onzin:evil::evil:

XP werkt NIET beter dan Vista!
Vista is veel veiliger dan XP!
Een videokaart in Vista HOEFT GEEN DirectX10 te ondersteunen, DirectX 9 werkt prima!
Er zijn WEL al heel veel updates uitgebracht door Microsoft voor Vista

En tenslotte: wanneer je bij de startpost van dit topic kijkt naar de systeem-specificaties van TS, dan zie je dat deze configuratie MEER DAN UITSTEKEND GESCHIKT IS VOOR VISTA!!!!!
 
Laatst bewerkt:
gf 7600 gt zou direct x 10 wel ondersteunen en trouwens komen vette games uit op vista dus vroeg of laat moet je het wel hebben
 
Daar heb je een punt in , Maar iedereen ze mening is hier verschillend in . Zeg niet dat ik niet over ga op vista maar dat doe ik pas over een half jaartje als ik me nieuwe pc dan weet ik zeker dat Vista genoeg is uitgebreid , heb veel negatieve punten hierover gehoord op mijn school , van de leraren op mijn school . Waar ik studeer voor systeem beheerder , ik neem hun advies aan. Maarja als je echt voor de games gaat etc en graphic moet je zeker Windows vista pakken
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan