Windiws 10 blijft hangen tijdens opstarten in welkomsscherm!

Status
Niet open voor verdere reacties.

reinette

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2007
Berichten
192
Hallo,

Mijn pc met windows 10 blijft hangen tijdens het opstarten op het welkomsscherm. Het rondje dat draait staat vast en het rode lampje van de pc dat brand als ie bezig is gaat uit. Kan wel door shift ingedrukt te houden tijdens opstarten in het herstelgebied komen maar daar heb ik alles uitgeprobeerd! En helaas niets lukt! In prompt weet ik niet wat ik moet doen. Herstelschijfje werkt ook niet en opnieuw installeren wil ik liever niet want ik heb de gratis versie en heb er geen schijf van. Kom steeds weer terug bij het welkomsscherm en blijft ie weer hangen. Wie weet raad??

Al vast bedankt!
 
Sorry heb geen stick waar 4 GB op kan en ook schijfje op het moment. En wat ik met de Bios moet weet ik zoiezo niet, zou niet weten waar ik dat zoeken moest.
 
zoooo fijn, de eerste publice release van Win 10. We kunnen er bijna een tweede Helpmijforum mee gaan vullen, zoveel probleemhouders hebben we al.

@Reinette, al eens simpel op de Entertoets gedrukt als Windows hangt tijdens dat openingsscherm?
 
Hoi,
Heb je eerst gecontroleerd of je pc wel geschikt is voor Win 10?
Vanuit welk systeem heb je ge-upgrade?
Geef ons even wat meer info over je pc/laptop (merk/type enz.)
 
Laatst bewerkt:
zoooo fijn, de eerste publice release van Win 10. We kunnen er bijna een tweede Helpmijforum mee gaan vullen, zoveel probleemhouders hebben we al.

@Reinette, al eens simpel op de Entertoets gedrukt als Windows hangt tijdens dat openingsscherm?

Ja ook geprobeerd maar helaas werkt niet!

Foutje, de link blijkt wel te werken................... link(e) soep dus dat Win 10. :p

Bij mij werkt ie ook niet die link!!

Hoi,
Heb je eerst gecontroleerd of je pc wel geschikt is voor Win 10?
Vanuit welk systeem heb je ge-upgrade?
Geef ons even wat meer info over je pc/laptop (merk/type enz.)

Ja dat is gecontroleerd en goed bevonden. Heb een HP desktop pc. Ge-upgrade vanuit W 7 home premium. Ging allemaal prima en werkt uitstekend vanaf begin augustus. Maar zal even vertellen wat er vooraf gebeurd is(sorry had ik gelijk moeten doen.). het begon met 2 geïnfecteerde bestanden die gevonden werden door Mbam dat rustig draait naast mijn Norton. Na verwijdering hiervan werkte mijn Browser(Edge) niet meer dus heb ik systeemherstel gedaan. Toen was alles weer goed. Maar 2 dagen later het zelfde verhaal, ook nu wilde ik systeemherstel doen ging hiervoor naar msconfig-opstarten-veilige modus aangevinkt en foutopsporing ook.(misschien daar een fout gemaakt?) daarna opnieuw opgestart. Vanaf dat moment bleef hij hangen in het welkomsscherm.

Kan in opdracht prompt komen maar weet niet wat voor commando ik moet geven om veilige modus uit te schakelen en hem op de normale manier te laten opstarten.

Iemand een idee??

Zag geen andere uitweg dan mijn pc op nieuw in te stellen! Dus mijn pc doet het weer, alleen moet ik nu al mijn programma's er op nieuw op zetten. Is helaas niet anders.

Toch iedereen bedankt voor zijn of haar hulp!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Beste reinette,

Ik heb een aantal berichten samengevoegd van je. Indien er nog niemand gereageerd heeft op je laatste bericht kun je ook op de knop "bericht aanpassen" klikken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan