windows 7 start niet meer op wat is er aan de hand

Status
Niet open voor verdere reacties.

matpost

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2006
Dag,

Ik heb gisteren uit frustratie een harde klap gegeven op mijn mousepad.
5 minuten daarna reageerde mijn laptop (hp pavilion) niet meer.

Het enige wat ik nog kan doen is hem opstarten in veilige modus maar daar krijg ik alleen maar foutmeldingen zoals
--Windows has recovered from an unexpected shutdown:
Problem signature
Event name: Blue Screen
Files that describe the problem: C:\Windows\minidump\071312-25802-01.dmp
C:\Windows\System32\config\systemprofile\AppData\Local\Temp\WER-223565-0.sysdata.xml

of
Melding: Failed to connect to a windows service: windows could not connect to the system event notification service. This problem prevents standard users from logging on to the system.
Daarna: windows explorer has stopped working

---
er zijn 2 restore points die heb ik allebei geprobeerd maar lijken niet goed te werken.
System restore failed to extract the file (E:\Windows\System32\DriverStore\File repository\synpd.inf_x86_neutral_83040cd4
An unspecified error occurred during System Restore (0x80070017)
---
Ik heb een cd gebruikt: Active File Recovery. Die signaleert geen geheugen problemen, maar tovert windows ook niet meer terug.

Ik heb geen flauw idee wat er aan de hand kan zijn.
Is mijn moederbord misschien stuk? Mijn harde schijf? Alleen windows?

Wie kan mij helpen diagnosticeren wat er aan de hand is?

groet,
Matthijs

Die foutcode 0X80070017 betekent CRC-fout, kennelijk ziet deze wel een bestand, maar dat staat beschadigd op schijf waardoor het onleesbaar is geworden.
Systeemherstel lijkt me dan ook niet mogelijk.

bedankt voor de tip.
Heb je ook nog een tip voor het programma waarmee ik de harde schijf kan testen?
Eigenlijk kan ik niets doen met de laptop omdat de besturing niet werkt. Ik kan wel dos commandos invoeren.

Bij een laptop zit de HDD onder de mousepad. Misschien werkt de recovery nog wel? Probeer die eens:thumb:. Anders wordt het toch HDD vervangen:confused:. Misschien kun je Windows nog repareren met de installatie-DVD.

Laatst bewerkt:
Dag Manamana,

wat denk je dat wel mogelijk is? Ik heb nog hoop dat een en ander te herstellen is aangezien hij dus nog wel iets doet.

Die foutcode 0X80070017 betekent CRC-fout, kennelijk ziet deze wel een bestand, maar dat staat beschadigd op schijf waardoor het onleesbaar is geworden.
Systeemherstel lijkt me dan ook niet mogelijk.

Bij een laptop zit de HDD onder de mousepad. Misschien werkt de recovery nog wel? Probeer die eens:thumb:.

Recovery met een cd geprobeerd. Lijkt wel wat gedaan te hebben, want laptop lijkt iets meer te doen. Hij toont bijvoorbeeld de safemode goed nu. Alleen elke keer als ik dan iets met de muis aanklik geeft het een error als windows has stopped working.

Kan ik vanuit Dos een analyse voeren om te kijken wat precies het probleem is?
Of zijn er nog verschillen in Recovery mogelijkheden. Ik heb net dus recovery gedaan zoals in mijn eerste verhaal beschreven, maar heeft niet veel gedaan.

Ik heb de bootcd.zip gedownload.
Toen heb ik er een image file van gemaakt door hem eerst uit te pakken en toen 'build iso' te doen.
Daarna heb ik het iso bestand op de cd gebrand en hem in mijn kapotte laptop gedaan.

Maar nu loop ik vast. Ik weet niet goed hoe ik hem nu kan benaderen. Hij start niet automatisch op.
Ik heb wat codes uit de auotexec.bat in getypt in dos, maar geen flauw idee waar ik dan mee bezig ben en dat liep ook dood.

Heb je nog een tip hoe ik nu de cd kan starten/vinden vanaf mijn laptop? Bij de vorige recovery cd leek die cd na een paar keer herstarten wel aan te slaan.

En anders moet ik me gaan verdiepen in die site met zn codes en de autoexec.bat etc..

Laatst bewerkt door een moderator:
het hoort een opstart bare cd te zijn
heb je de iso wel als image gebrand?

aha dat had ik niet gedaan nee.
Maar nu wel en het is gelukt om het menu te zien.
Ik heb nr.2 testdisk aangeklikt. Hij heeft iets geprobeerd te kopieren maar zegt 0 files copied, bad command or file name
en dan x: cd drive en R: Ram drive
Vervolgens zit ik in dos en ben ik weer 'lost'.

Ik ga een van de andere opties nog proberen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Om het verhaal nog even af te ronden. Ik heb nu Wondershare liveboot gebruikt en ondanks dat ik WIndows 7 niet terug heb heb ik wel wat data kunnen recoveren. Het lijkt er op dat de harde schijf beschadigd is geraakt. Bedankt voor de tips. Ik denk dat ik me met dat programma verder wel kan redden. Helaas is wel veel data verloren gegaan. Valt me nog niet mee wat die programmas terughalen. Topic afgesloten voor mij.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan