Windows Update werkt niet HP 64 Bits

Status
Niet open voor verdere reacties.

Terrarabo

Inventaris
Lid geworden
5 okt 2001
Hallo allen,

Graag even meedenken want ik weet het even niet meer.

Asus Pro97i
Schone installatie Windows 7 HP 64 Bits ( schijf geformatteerd )

Veel fouten in de oude installatie en wenselijk up te graden naar W10 daarom format gedaan en schone legale installatie gedaan.
Installatie liep goed en vlot. Probleem is dat Windows Update niet scheen te werken, vond geen updates, bleef zoeken.
Microsoft Fixit tool uitgevoerd welke fouten vond en hersteld heeft alleen één niet. Fout staat omschreven als een fout met de registry core.

MS Knowledge Base erop na geslagen en allerlei artikelen doorgenomen en uitgevoerd m.b.t. het register. Valt op de de genoemde sleutels domweg niet aanwezig zijn in het register dus ook niet aan te passen.

Weetje !! Na installatie van IE 11 en afsluiten bleek hij wel updates te willen installeren maar die staan momenteel allemaal als mislukt gemarkeerd.

Als ik wil upgraden naar die dan wil het installatie programma van W10 ook eerst zoeken naar eventuele updates welke van belang kunnen zijn voor een vlekkeloze upgraden maar ook dit werkt niet, balkje blijft lopen en vind niks.

Ik haak even af nu.
Graag eventueel advies,

Ray

Ik heb in augustus de exercitie 4x achter elkaar uitgevoerd 7 -> 10, vervolgens clean 10. Ik deed dit omdat er elke keer wel iets niet lekker liep in Win 10. Zie ook : ervaringen

Misschien stug volhouden en de exercitie nogmaals doen, of zoals ik aan het eind van dat ervaringentopic schrijf : wachten tot volgend jaar juni en het dan nogmaals proberen. Wellicht zijn na 11 maanden de meeste bugjes uit 10 weggesleuteld en kun je net voordat de gratis migratietermijn van een jaar verloopt, updaten na een wat perfectere versie van 10.

Laatst bewerkt:
Ben al bezig.....geef niet zo snel op :p

Nu toch maar eens een andere DVD proberen.

Oude W7 DVD genomen zelfs zonder SP1 en nu werkt het wel. Alle updates binnen en nu op naar 10.....we gaan het zien. Keep you informed.

Zet eerst even je virusscanner erop en doe even systeemscan voordat je verder gaat.
Aangezien je 7 zonder SP1 installeerde en daarbij, of kort daarna online was, is de kans niet gering dat er op de snelweg van het w w w rondzwervende 'ellende' jouw machinevoordeur als geopend hebben gezien en snel naar binnen zijn gekropen............

(Is mij met een machine van een familielid die ik opnieuw opbouwde overkomen.)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan