windows updates instaleren lukt niet, foutcode80200053

Status
Niet open voor verdere reacties.
Eeh, is je Microsoft Office 2007 wel legitiem? (Los van je windows dus)
 
instalatie voltooid, mijn office 2007 is legitiem, maar het kan natuurlijk zijn dat het bestand dat dat aangeeft is beschadigd.

probeer nu een herstelpunt te maken, maar dat lukt niet foutcode 0x8000FFFF

zie als oplossingen: schijfcontrole, maar dat heb ik net gedaan, en:
http://support.microsoft.com/kb/946414

de items die je daar moet verwijderen zie ik niet, heb er nog een zoekopdracht mee gedaan, maar ook niet.

De hotfix instalatie file staat op mijn bureaublad, maar ik kan het programma niet vinden, zelfs hotfix zoeken in het verkennerscherm levert niets op, Surs ook niet
 
Laatst bewerkt:
Dan blijft Windows Repair All in One waar ik het eerder al over had.
Vink (naast wat ik daar aangaf) ook aan:
19 Repair Volume Shadow Service

Hopelijk komen dan herstelpunten weer tot leven.

Tijs.
 
maar als ik hotfix geinstalleerd heb, dan moet het toch ergens te vinden zijn?

Ben nu repair all in one aan het doen, die had ik al eerder gedaan, en gebruik een versie van eind april, als je vindt dat ik dan veel mis dan laat maar weten.

ik kreeg zoveel comodo meldingen overal allow geklikt, toen dacht ik ik kies vertrouwde applicatie, maar de meldingen bleven komen, toen heb ik de firewall en HIPS gedisablled, weet niet welke die meldingen geeft, hoop dit verstoord het proces niet? er lijkt een hoop te gebeuren.

je schreef in ieder geval aanvinken, heb de rest uitgevinkt, of was dat niet de bedoeling?
 
Laatst bewerkt:
De rest mag je uitgevinkt laten, want hebben (m.i.) geen nut voor je probleem. Bovendien weet ik niet welke software er op je pc staat dus kan ik niet beoordelen of de andere acties in Windows Repair All in One daar invloed op hebben, dus ik wil zeker niet nieuwe problemen introduceren. :p

Tijs.
 
kreeg een melding dat windows opnieuw opgestart moest worden, klikte de browser dicht, en toen viel het systeem uit, weet dus niet of de verandering nu goed verwerkt zijn:
Code:
Probleemhandtekening:
  Gebeurtenisnaam van probleem:	BlueScreen
  Versie van besturingssysteem:	6.0.6002.2.2.0.768.3
  Landinstelling-id:	1043

Aanvullende informatie over dit probleem:
  BCCode:	1000008e
  BCP1:	C0000005
  BCP2:	93894EFC
  BCP3:	A7DC5AE0
  BCP4:	00000000
  OS Version:	6_0_6002
  Service Pack:	2_0
  Product:	768_1

Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem:
  C:\Windows\Minidump\Mini060414-01.dmp
  C:\Users\Gebruiker\AppData\Local\temp\WER-113303-0.sysdata.xml
  C:\Users\Gebruiker\AppData\Local\temp\WER864E.tmp.version.txt

Lees onze privacyverklaring:
  [url]http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=50163&clcid=0x0413[/url]

System Information (local)
--------------------------------------------------------------------------------

computer name: PC_VAN_GEBRUIKE
windows version: Windows Vista Service Pack 2, 6.0, build: 6002
windows dir: C:\Windows
CPU: GenuineIntel Intel(R) Core(TM)2 CPU T7400 @ 2.16GHz Intel586, level: 6
2 logical processors, active mask: 3
RAM: 1071005696 total
VM: 2147352576, free: 1981685760




--------------------------------------------------------------------------------
Crash Dump Analysis
--------------------------------------------------------------------------------

Crash dump directory: C:\Windows\Minidump

Crash dumps are enabled on your computer.

On Wed 4-6-2014 7:53:46 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\Windows\Minidump\Mini060414-01.dmp
This was probably caused by the following module: win32k.sys (win32k+0x94EFC) 
Bugcheck code: 0x1000008E (0xFFFFFFFFC0000005, 0xFFFFFFFF93894EFC, 0xFFFFFFFFA7DC5AE0, 0x0)
Error: KERNEL_MODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED_M
file path: C:\Windows\system32\win32k.sys
product: Besturingssysteem Microsoft® Windows®
company: Microsoft Corporation
description: Multi-User Win32-stuurprogramma
Bug check description: This indicates that a kernel-mode program generated an exception which the error handler did not catch.
This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem. 
The crash took place in a standard Microsoft module. Your system configuration may be incorrect. Possibly this problem is caused by another driver on your system that cannot be identified at this time. 



On Wed 4-6-2014 7:53:46 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\Windows\memory.dmp
This was probably caused by the following module: hal.dll (hal!KfLowerIrql+0x64) 
Bugcheck code: 0x8E (0xFFFFFFFFC0000005, 0xFFFFFFFF93894EFC, 0xFFFFFFFFA7DC5AE0, 0x0)
Error: KERNEL_MODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED
file path: C:\Windows\system32\hal.dll
product: Microsoft® Windows® Operating System
company: Microsoft Corporation
description: Hardware Abstraction Layer DLL
Bug check description: This bug check indicates that a kernel-mode application generated an exception that the error handler did not catch.
The crash took place in a standard Microsoft module. Your system configuration may be incorrect. Possibly this problem is caused by another driver on your system that cannot be identified at this time. 



On Sun 18-5-2014 20:47:39 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\Windows\Minidump\Mini051814-01.dmp
This was probably caused by the following module: win32k.sys (win32k+0x19E400) 
Bugcheck code: 0x1000008E (0xFFFFFFFFC0000005, 0xFFFFFFFF931FE400, 0xFFFFFFFF999AAB50, 0x0)
Error: KERNEL_MODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED_M
file path: C:\Windows\system32\win32k.sys
product: Besturingssysteem Microsoft® Windows®
company: Microsoft Corporation
description: Multi-User Win32-stuurprogramma
Bug check description: This indicates that a kernel-mode program generated an exception which the error handler did not catch.
This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem. 
The crash took place in a standard Microsoft module. Your system configuration may be incorrect. Possibly this problem is caused by another driver on your system that cannot be identified at this time. 




--------------------------------------------------------------------------------
Conclusion
--------------------------------------------------------------------------------

3 crash dumps have been found and analyzed. No offending third party drivers have been found. Consider configuring your system to produce a full memory dump for better analysis.


Read the topic general suggestions for troubleshooting system crashes for more information. 

Note that it's not always possible to state with certainty whether a reported driver is actually responsible for crashing your system or that the root cause is in another module. Nonetheless it's suggested you look for updates for the products that these drivers belong to and regularly visit Windows update or enable automatic updates for Windows. In case a piece of malfunctioning hardware is causing trouble, a search with Google on the bug check errors together with the model name and brand of your computer may help you investigate this further.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zover ik weet worden door Windows Repair all in one geen acties uitgesteld tot de volgende herstart. Lijkt me dus dat de veranderingen/reparaties goed zijn uitgevoerd.

Ben benieuwd of het nu weer mogelijk is om herstelpunten te maken etc.

Tijs.
 
ik kreeg wel een melding: om de veranderingen van kracht te laten worden moet de computer opnieuw opgestart worden.

ik snap nog niet hoe het zit met hotfix, die moet toch ergens op het systeem te vinden zijn?

herstelpunt maken is gelukt,
 
Laatst bewerkt:
Welke hotfix praat je hier nu over? Zoals gezegd is SURS geen hotfix, voor het geval je die ermee bedoelt...

Tijs.
 
sory, in het installatiebestand stond hotfix, maar je had al gezegt dat het dat niet was, ik bedoelde SURS, die had ik gedownload en geinstalleerd, maar kon alleen het installatiebestand op mijn bureaublad vinden.

ondertussen geprobeerd of het nu lukt met updaten: nog steeds niet.verder krijg ik volgens mij steeds dezelfde updates terug, terwijl ik aanklik: update verbergen (outlook, junkmail filter)
 
Laatst bewerkt:
ik snap de tekst in het tekstvak niet helemaal, ik moet in het logboek kijken? Volgens mij zijn de downloads waar het om gaat geen Net updates toch? de link http://www.microsoft.com/nl-NL/download/details.aspx?id=40705 opent een pagina met download button, zowell bij Nederlands als engels gebeurd er niets als ik op download klik, dan staat er: als er niets gebeurd, klik dan hier, en dan krijg ik deze foutmelding:

http://192.168.158.1:82/app/content...RlbnQgZGV0ZWN0ZWQuIFczMi5WaXJ1dC5HZW4uRC0xNjM.
 
Die foutmelding moet je ergens anders neerzetten (bijv. als bijlage hier op het forum), want de link in je vorige posting is op jouw eigen netwerk, en daar kunnen we van hieruit niet bij.

Tijs.
 
Allemaal bevatten ze niets waar wij mee kunnen. Verwijder de vorige 2 postings, zorg ervoor dat het leesbaar ergens op Internet komt.

Tijs.
 
Ook niets mee te beginnen: Weer zo'n link ipv. wat er op het scherm staat.
Maak schermafdrukken en sla die op. Zie mijn handtekening.
Enne... je kunt vorige postings ook verwijderen, door bij zo'n bericht "Bericht aanpassen" te klikken en dan op knop Verwijder te klikken.
Dan bevestigen dat je het bericht wilt verwijderen door het bolletje te zetten in "Bericht verwijderen" en dan klikken op "Verwijder dit bericht"

Tijs.
 
een tijd geleden had ik het probleem dat bestanden delen de hele tijd aangezet werd, terwijl ik deze uitzette, daarom op advies een router gekocht met een extra firewall. dacht dat dit probleem nu over was. Dit IP adres staat op meerdere zwarte lijsten. dus ik geloof dat hier niet zulke betrouwbare lieden wonen. ik gebruik een devolo kastje dat op een modem lijkt als doorgeef punt, (of hoe noem je dat)

printscreen.jpg bij deze alsnog de printscreen, weet niet of het nog van toepassing is, en verder snap ik niet: je ziet nu de foutmelding niet toch? want je hebt de link niet, maar ik probeer te doen wat jullie vragen. fijn dat jullie helpen!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als ik het zo goed interpreteer heb je een firewall op je router staan die meldingen genereert zoals je liet zien in je vorige posting als je iets probeert te downloaden dat niet door de test van de router komt?
Indien ja, zet dat dan (ook) eens af, tijdelijk, tijdens het downloaden en installeren van Windows/Office updates.

Natuurlijk niet 100% zeker dat het er iets mee te maken heeft, maar elke mogelijk verstorende factor minder is er 1.

Dat jouw ip-adres op spamlijsten staat hoeft niets te betekenen (elk dynamisch ip-adres (thuisbonnement) kan daar vanzelf op komen, ook zonder verdachte (spam-)activiteiten vanuit het thuisnetwerk dat er achter is aangesloten).
Lijkt me in ieder geval geen factor in het downloaden/installeren van Windows updates, want die checkt niet op ip blacklist-status.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
ik heb twee firewall's, in een andere discussie bleek dat er bij mij aanleiding was voor verhoogde veiligheidsmaatregelen, vandaar dat ik nu zowel een commodo firewall, en een firewall op mijn router heb. tenminste, die firewall op de router heb ik nooit iets van gezien, zou er op moeten zitten.

de meldingen bij het downloaden van programma's komen van commodo, en die heb ik al regelmatig uitgezet bij het instaleren, er zit ook een HIPS en autosandbox bij, geen idee wat het is, maar ik had het ook uitgezet.

moet ik ook een keer donwloaden zonder router ertussen? mij zou het stug lijken, want op dat moment zijn ze toch al door de router naar mijn computer? maar ik vraag het maar voor de zekerheid.
 
Probeer maar, en als dat niet helpt dan geef ik het op.

Tijs.
 
niet gelukt, hellaas, graag hoor ik meer over de optie van de gekaapte router. Tijs bedankt voor je hulp tot zover, ook al heeft het niet tot de oplossing geleid,

in AVG is residient shield niet actief, activeren lukt ook niet,
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je uitgebreide bericht:

updaten met commodo en AVG uitgeschakeld had ik wel gedaan, maar dan tijdelijk uitgeschakeld, wel opgelet dat het lukte binnen de tijd.
ik zal het nu proberen met permanent uitschakelen en herstarten.

ik kreeg de altijd updates van outlook mee die ik probeer te verbergen, maar dat lukte niet, kwamen altijd terug, nu zal ik ze meeinstalleren, zoals je vraagt

ik had aangegeven dat ik de vallidatie al gedaan had, en dat mijn windows versie legitiem is.

ik heb de gratis versie van AVG, met dus een niet werkend residient shield, en zonder die aanhangende toepassingen: tune up, etc.

groeten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan