Beelden van beveiligingscamera Reolink Argus PT in FireFox tonen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zie heel veel berichten. Maar heb je nu al driedubbel gekeken of HTTP en HTTPS wel aan staan in die camera?
Wat moet ik "letterlijk" (zie mijn reactie van enkele minuten geleden) doen om dat te kunnen bekijken? Wanneer ik via "Startpage" iets heb opgezocht, kan ik gewoon op een resultaat klikken en krijg ik een "https://"-pagina te zien. Wanneer ik "http://fritz.box" invoer wordt de aanmeldpagina van mijn 'router' getoond. Dus ja, ik denk dat daar nooit twijfel over heeft bestaan. Of begrijp ik dit (nog) niet goed?
Handleiding stelt duidelijk dat dit standaard uit staat namelijk.
Kan zijn, maar mogelijk is mijn 'router' die handleiding te slim af?
Durf op dit punt de weddenschap wel aan dat het probleem hier ligt. Hoef je niks voor te leren, enkel via de app de instellingen te bekijken
Wat nu?

Voer die portscan met 'nmap' gewoon eens uit met het ipadres van je camera als doel. En deel het resultaat!

Soms moet je respecteren dat je ook zelfredzaamheid moet toepassen.
Het is helemaal niet leuk om er zelf niet uit te kunnen komen, maar wanneer we samen ergens wat gaan drinken en jij drinkt een biertje voor elk uur dat ik hiermee al zelf bezig ben geweest, dan kom je niet meer thuis dit weekend.
Hapklare antwoorden zie je niet vaak op fora.
Dat hoeft ook niet, zo lang het er maar op lijkt dat we stapje voor stapje dichterbij komen. Ik heb afbeeldingen opgestuurd van wat mijn 'router' laat zien. Heeft dat (zoals "zelfst poortvrijgave toegestaan" als eigenschap van
"Reolink" en het IP-adres "192.168.178.25") een belletje doen rinkelen of was dat voor niets?

En nu dus kijken welke poorten openstaan. Dan kan je weer verder ...

Laatst bewerkt:
Voer die portscan met 'nmap' gewoon eens uit met het ipadres van je camera als doel.
Graag letterlijk aangeven wat ik moet doen. Dus niet "wat" maar "HOE". Ik had dat "nmap"-programma al geïnstalleerd zodra je dat noemde.
En deel het resultaat.
Omdat het niet mogelijk bleek om de 'PrtScn' te 'upload'en omdat die te groot zou zijn, type ik het nu hier maar "even" over:
"nmap portscan
Starting Nmap 7.93 ( https://nmap.org ) at 2024-12-29 11:35 CET
Failed to resolve "portscan".
WARNING: No tagets were specified, so0 hosts scanned.
Nmap done: 0 IP addresses (0 hosts up) scanned in 0.22 seconds"

Ja, lach maar. ;)

Failed to resolve "portscan"

Huh?!! Hoe kom je erop?!?!?
Wat dacht je van het ip/host van je camera?

Failed to resolve "portscan"

Hoe kom je erop?!?!?
Wat dacht je van het ip/host van je camera?
Dit is weer een "wat" en geen "hoe".
Moet ik "nmap 192.168.178.22" invoeren of wat? Hoe moeilijk kan het zijn om mij helderheid te verschaffen? Helderder kon ik toch niet aangeven waar mijn probleem zit met een uitleg die voor kenners is bedoeld? "Maak een kop koffie" is ook niet voldoende voor iemand die niet weet hoe je een kop koffie maakt.

Helderheid? Terwijl ik linkte naar een handleiding met bovenaan een voorbeeld? Hoelang heb je daarin gelezen? Eerlijk zeggen graag!

Is 192.168.178.22 het IP van je camera?
Zo ja, dan moet je dat inderdaad invullen. Maar je had het zojuist ook over 192.168.178.25?

Of vul de hostname in. Zit je altijd goed!!

Helderheid? Terwijl ik linkte naar een handleiding met bovenaan een voorbeeld? Hoelang heb je daarin gelezen?
Ik heb dat doorgekeken, en begreep daaruit dat ik dat moest installeren (wat ik heb gedaan) en vervolgens snapte ik het niet meer.
Eerlijk zeggen graag!
Bij deze. Nou jij. Hoe goed heb jij mijn eerste bericht gelezen waarin van alles stond waar je naderhand naar vroeg en hoe goed heb jij bekeken wat ik heb opgestuurd?
Is 192.168.178.22 het IP van je camera?
Zoals je hebt kunnen zien op de vanmorgen reeds toegestuurde schermafbeeldingen, is dit het IP-adres van mijn 'router' en niet van mijn camera!
Zo ja, dan moet je dat inderdaad invullen. Maar je had het zojuist ook over 192.168.178.25?
Klopt. Zoals je eveneens had kunnen zien op de vanmorgen reeds toegestuurde schermafbeeldingen, is dat het IP-adres van m'n camera! Dus wat moet ik nou LETTERLIJK in m'n (LX)Terminal invoeren?

Het command nmap met daarna een spatie en gevolgd door het ipadres van je camera. Je hostname daarvan mag ook.

Het is echt geen rocketscience....
Screenshot_20241229_152444_Chrome.jpg

Screenshot_20241229_152438_Chrome.jpg
Alleen dan even 'vertalen' naar het IP-adres van je camera.

Laatst bewerkt:
Inmiddels "nmap 192.168.178.25" ingevoerd en nu lijkt er wat te gebeuren, maar dat heeft kennelijk veel tijd nodig (ondertussen kwam jouw bericht binnen).

Laatst bewerkt:
Klopt. Het kan een poosje duren. Een volledige portscan zelfs een kwartier.

Inmiddels "nmap 192.168.178.25" ingevoerd en nu lijkt er wat te gebeuren, maar dat heeft kennelijk veel tijd nodig (ondertussen kwam jouw bericht binnen).
Helaas, opnieuw kreeg ik de melding: "Het geuploade bestand is te groot". Helaas kan ik nog niet alleen een venster of deel van m'n scherm 'scannen' en dus hierbij de door mij getypte tekst:
"Starting Nmap 7.93 ( https://nmap.org ) at 2024-12-29 15:41 CET
Nmap scan report for Reolink.fritz.box (192.168.178.25)
Host is up (0.33s latency).
All 1000 scanned ports on Reolink.fritz.box (192.168.178.25) are in ignored states
Not shown: 970 closed tcp ports (con-refused), 28 filteredd tcp ports (host-unreach), 2 filtered tcp ports (no respons)
Nmap done: 1 IP address (1 host up) scanned in 834.53 seconds"

Tot zover mijn letterlijke bijdrage.

Je camera heeft dus geen enkele poort openstaan. Misschien even resetten, al moet je even uitzoeken hoe. Of terugsturen of bij de leverancier vragen.
Hij kan mogelijk ook defect zijn.

Zo reset je hem dus:
Om deze inhoud te bekijken, hebben we jouw toestemming nodig om cookies van derden te gebruiken.
Voor meer gedetailleerde informatie, zie onze cookiespagina.

• Leuk
Waarderingen: bron
Je camera heeft dus geen enkele poort openstaan. Misschien even resetten, al moet je even uitzoeken hoe.
Karweitje voor morgen.
Zo reset je hem dus:
Om deze inhoud te bekijken, hebben we jouw toestemming nodig om cookies van derden te gebruiken.
Voor meer gedetailleerde informatie, zie onze cookiespagina.
Met dank. Dat "reset"-knopje 5 seconden indrukken is het makkelijkst, al moet ik daarvoor de camera wel even uit de verstaging halen.

Ik had om 16.36 nog wel "nmap -p- 192.168.178.25 ingevoerd, maar krijg daarna "Starting Nmap 7.93 ( https://nmap.org ) at 2024-12-29 16:36 CET" en daarna tot in het oneindige herhaald "RTTVAR has grown to over 2.3 seconds, decreasing to 2.0". Dus dat is ook geen goed commando neem ik aan.

Ik heb dat doorgekeken, en begreep daaruit dat ik dat moest installeren (wat ik heb gedaan) en vervolgens snapte ik het niet meer.

Bij deze. Nou jij. Hoe goed heb jij mijn eerste bericht gelezen waarin van alles stond waar je naderhand naar vroeg en hoe goed heb jij bekeken wat ik heb opgestuurd?

Zoals je hebt kunnen zien op de vanmorgen reeds toegestuurde schermafbeeldingen, is dit het IP-adres van mijn 'router' en niet van mijn camera!

Klopt. Zoals je eveneens had kunnen zien op de vanmorgen reeds toegestuurde schermafbeelding.
Zit nog steeds te wachten op JOUW eerlijke antwoord en vermoed daardoor dat je geen enkele notie heb genomen.

Jawel hoor.
Anyway, over je error:
Hier lijkt het een en ander over te staan:

Maar probeer eerst maar een reset. Ik vrees dat een complete portscan weinig oplevert, omdat je met het andere commando al de meestgebruikte poorten hebt gescand.

Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk is het meeste al gevraagd en beantwoord maar ik heb Copilot 3 vragen gesteld. In de bijlage heb ik het antwoord geplakt. Geen idee of je er iets mee kan. In de laatste vraag heb ik specifiek naar raspberry pi met linux gevraagd.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan