autochk program not found

• Onderwerp starter Onderwerp starter Hanny
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb nu gekozen voor installatie en na de gebruiksovereenkomst op f8 gedrukt.
Op het scherm waar ik nu kom kan ik kiezen voor installeren, partitie verwijderen en afsluiten. Dus niet voor repareren. Zal zeker wel ergens iets niet goed doen, maar weet dus echt niet wat. Heb alles al een paar keer geprobeerd. Heb van het scherm wat ik nu krijg een foto gemaakt, misschien dat het zo wat duidelijker voor je is?

Bijlagen

• DSC01720.jpg
    DSC01720.jpg
    78,8 KB · Weergaven: 35
Nou ik vind erg verwarrend,omdat ik eerder de indruk kreeg dat je wel een scherm hebt gezien,waar je voor het repareren van een windows installatie kon kiezen,zoals op de afb. die ik heb geplaatst :confused:

Staat er nog belangrijke data op die je wilt behouden zoals Mijn Documenten,Mail,Adresboek en Favorieten?

Ik heb nog eenmaal een poging gedaan, voor ik de pc uit het raam gooi..:confused:
maar ook nu kom ik in het zelfde scherm als zo net. Ik heb met het opstarten dus niet voor repareren gekozen maar voor installeren wat ook de bedoeling was toch?? Na de gebruikersovereenkomst heb ik ook F8 gebruikt. Het lijkt wel of de eerdere versie van Windows verdwenen is of heb ik het zo verkeerd??
Ik heb laatst alles nog gekopieerd naar een externe schijf behalve de hoeveelheid mail en het adresboek die nog op de pc staan. Wat zou er gebeuren als ik voor installatie kies in de c schijf?? Zou dan alles kwijt zijn?? Ga me dus een steeds grotere kluns vinden..
groetjes, Hanny

Het lijkt wel of de eerdere versie van Windows verdwenen is of heb ik het zo verkeerd??
Nee,dat kan heel goed het gevolg van de foutmelding zijn waarmee je het topic opende.
behalve de hoeveelheid mail en het adresboek die nog op de pc staan.
Die data is misschien nog te redden,maar dat is niet zeker.
Wat zou er gebeuren als ik voor installatie kies in de c schijf?? Zou dan alles kwijt zijn??
Dan wordt alles overschreven en is de kans erg klein er nog iets van terug te vinden met speciale software.
Ga me dus een steeds grotere kluns vinden..
Waarom,toch jou schuld niet dat de PC in het 100 is gelopen?

Ok,het volgende om de data te redden is een "Live CD" maken,te weten een UBCD4Win cd.

Maak een map aan op de PC waar je nu op werkt,noem die XP.

Kopieer de inhoud van de XP cd daarheen.

Haal dan UBCD4Win op en installeer dat programma.
Op deze site wordt ook uitgelegd hoe e.e.a. moet gebeuren,om de Live CD te maken.

http://www.ubcd4win.com/

Hier downloaden.

http://download.winboard.org/download.php?go=2&file=89&mirror=125

Misschien kom ik vanavond nog langs en anders morgen.

Greetz

Laatst bewerkt:
Geef het nog niet op........ben zelf ook al weer aan het googlen geweest en daarbij ook weer van alles tegen gekomen. Bij de setup pagina van Xp kreeg ik nu een scherm waar aangegeven wordt dat setup het type van een of meer in het systeem geïnstalleerde apparaten voor massaopslag niet kan vaststellen. Sluit de pc nu af en duik lekker mijn bed in.Morgen weer een dag toch?? Alvast reuze bedankt voor alle hulp en tijd die je mij geholpen hebt!
groetjes, Hanny

Ok,de bedoeling is om met de UBCD4Win cd,te proberen een herstelpunt van een datum van voor de problemen terug te zetten,met het programma RegResWiz.

Probeer toch nog eens of je met F8 het scherm met de veilige modus e.d. kunt oproepen.

Zie afb.

Kies daar dan voor

"Laatste bekenden juiste configuratie (recente instellingen die werkten)"

Greetz

Bijlagen

• F8-ned.JPG
    F8-ned.JPG
    45 KB · Weergaven: 32
Laatst bewerkt:
goedemiddag, hier zijn we weer....ik kan de pc nu wel opstarten met F8 zodat het scherm tevoorscijn komt zoals jij bedoelt. Als ik nu kies voor: Laatste bekenden juiste configuratie (recente instellingen die werkten)" dan krijg ik toch het blauwe scherm weer met autochk program not found. zou het een optie zijn om hier te kiezen voor de foutopsporingsmodus?
wacht weer rustig even je antwoord af.

zou het een optie zijn om hier te kiezen voor de foutopsporingsmodus?
In plaats van mijn antwoord af te wachten,gewoon doen dan zie je het vanzelf ;)

Ga overigens wel die UBCD4Win cd maken.

Ik heb beide opties geprobeerd maar zonder resultaat. Ik kwam nog een bootcd tegen van xp die ik laatst op de laptop heb gebruikt waar ik toen een probleem mee had. Bij de bootcd kreeg ik de keuze uit 10 verschillende opties om uit te kiezen. Bij een van de opties kreeg ik het volgende bericht:
Windows could not start because the following file is missing or corrupt:
< Windows root>System32\hal.dll.
Please re-install a copy ofthe above file.

Zouden we hier iets mee kunnen??
Ga zo de cd maen die je bedoelt.
groetjes, Hanny

deze cd heb ik laatst gemaakt nadat ik een bestad van de laptop had verwijderd wat niet had gemoeten, het ntldr bestand. Ikheb de laptop van mijn zoon overgenomen en dacht stom genoeg dat het nog iets was van hem wat op de laptop was achtergebleven.Ik heb middels de verkenner gekeken wat er op stond: FIXNTLDR. Ga nog een keer porberen om met de xp cd te repareren, geef het nog niet op..eigenwijs als ik ben..;)
Vraag me toch nog even af of het mogelijk is om de file die gemist wordt of corrupt is om die te repareren of opnieuw te installeren?
Heel erg bedankt weer voor het medenken!
groetjes, Hanny

Laatst bewerkt:
Ik heb middels de verkenner gekeken wat er op stond: FIXNTLDR
Ik vermoedde al dat het om deze FIXNTLDR ging en daar heb je weinig tot niets aan,tenzij ik mij wel heel erg vergis.

Deze fix gebruik je alleen bij corrupte opstartbestanden n.l.

Probeer de eerste 8 mogelijkheden toch maar even,dan weet je het zeker ;)

Ik heb alle mogelijkheden geprobeerd, maar helaas pindakaas... Ik heb het prgramma gedownload en ka ik dat zo op een cd branden? Kan ik het programma gewoon branden in Nero als data of moet dat anders?
Ik houd je zo wel lekker bezig toch???:o
Heb er nu de xp cd weer inzitten om toch nog een keertje te proberen om te repareren...

Ik ga me er straks verder in verdiepen, mijn engels is niet zo heel erg best..straks heeft mijn zoon tijd om me te helpen. Ik kwam ook nog iets anders tegen nl: Registry Mechanic® 8 for Windows zou dit misschien ook het proberen waard zijn?
Zou het niet beter zijn om de pc gewoon weg te brengen naar iemand die er echt verstand van heeft? Zou ik dat doen zou dan alles wat op de pc staat wel bewaard kunnen blijven?
Ga nu eerst even weg en kijk straks weer veder oke?
Weer heel erg bedankt voor je moeite en tijd!
groetjes, Hanny:D

De xp cd heb ik naar de laptop gekopieerd en ga nu met de ubcd aan de slag met behulp van mijn zoon. Kijk even hoe ver we komen moet om 20.00 uur even een tijdje weg maar laat de pc dan gewoon aan staan om later er weer verder mee te gaan.
groetjes, Hanny

Ik heb de iso op een cd'tje gebrand als image. Kan ik nu zo met deze cd de pc opnieuw opstarten of moet er verder nog iets anders mee gebeuren?

ik kan de pc nu wel opstarten met F8 zodat het scherm tevoorscijn komt zoals jij bedoelt.
Start nog eenmaal op met F8 en kies voor "Automatisch opnieuw opstarten bij systeemcrash uitschakelen".

Als het goed is krijg je een foutmelding te zien en plaats die even hier.

Greetz

Hier zijn we weer.....Ik krijg na het kiezen : Automatisch opnieuw opstarten bij systeemcrash uitschakelen". de volgende melding in een blauw scherm:
STOP: c000021a {onherstelbare leesfout}
Het systeemproces Session manager Initialization is onverwadcht afgebroken met de status: 0xc000003a {0x00000000 0x00000000}.
Het systeem is afgesloten.

Ik heb letterlijk overgenomen van wat er in het scherm staat.
groetjes, Hanny

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan