autochk program not found

• Onderwerp starter Onderwerp starter Hanny
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ok,dank voor de info.

Nog en vraag,heb je de installatie code voor XP als je een geheel nieuwe installatie moet doen?

Ja de code heb ik , ik heb ook de orginele cd.
bedankt weer voor de hulp.
groetjes, Hanny

Ok,start met de UBCD4WIN cd de PC op en kijk hoe vee je komt.

Als hij helemaal goed doorstart,kom je in een Windows achtige omgeving terecht.

Kijkdan eerst eens op de hardeschijf of AUTOCHK.EXE in C:\WINDOWS\system32 map staat.

Laatst bewerkt:
Ik heb nu een blauw opstartscherm met Ultimade bootcd. In dit scherm heb ik nu de vraag metof ik netwerksupport wil ja of nee. Ik kan heel de map windows nergens meer vinden. De C schijf was voorheen de schijf waar Windows in stond, Die is nu veranderd in de data schijf wat voorheen de D schijf was. Wat nu op de D schijf staat stond voorheen in de E schijf. Kan het zijn dat Windows nu gewoon verdwenen is?? Snap hier dus echt helemaal niets van!
groetjs, Hanny

Kennelijk is de C:\ partitie verdwenen.

Kijk met Testdisk of de bootsectors "identical" zijn.

Ga op de opgestartte UBCD4WIN cd naar Programs > Disk Tools > Partition > Testdisk.

Kies de schijf en enter 2x,dan naar Advanced en enter.

Zorg dat "Boot" geselecteerd staat en enter.

Kijk daar of de bootsector en de backup-bootsector identical zijn en laat dit weten.

Als ik testdisk open krijg ik een menu met 3 keuzes nl. create - append - en no log.
Heb hier dus niet de keuze om de c schijf te selecteren.
Stop er nu mee, moet zo dadelijk weg en later op de avond zal er ook niets van komen.
Morgen weer een dag.
Weer hartstikke bedankt voor de hulp.
groetjes, Hanny

Als ik testdisk open krijg ik een menu met 3 keuzes nl. create - append - en no log.
Vreemd,met mijn UBCD4WIN cd opent hij wel gelijk.

Je kunt daar enteren en als hij zegt dat er geen log gemaakt kan worden,kies dan voor NO log o.i.d.

Ik heb weer teskdisk opgestart en krijg hetzelfde als gisteren. Ik heb nu voor No log gekozen. Heb nu de vraag gekregen of er gezocht moet worden voor een partitie die onder Vista is gemaakt. Weet zelf niet goed hoe ik nu verder moet omdat er Xp op de pc stond en geen Vista.
Bedannkt weer zover.
groetjes, Hanny

Heb toch voor deze optie gekozen omdat er verder stond dat je als je niet zeker wist voor ja zou moeten kiezen. Heb nu een pagina gekregen met het volgende:

Partition start end size in sectors
* HPFS-NTFS 0 1 1 2549 254 63 40965687
L HPFS -NTFS 2550 1 1 15297 254 63 2047966557 ( DATA)
L HPFS-NTFS 15298 1 1 19455 254 63 66798207 ( JORIS)

structure: ok. Use Up/down arrow to select partition.
Use Left/right arrow keys to CHANGE partition characteristics:
* = primary bootable P= Primary L= Logical E= Extended D=deleted
Keys A: add partition, L: load backup, T: change type, P: list files,
Enter: to continue
NTFS, 20 GB/19 Gib

Ik heb het maar even letterlijk overgenomen...want kan hier toch geen wijs uit..
groetjes weer, Hanny

Ok,maar ik had gevraagd of je wilde kijken of de bootsectors identical zijn.]

Kies de schijf en enter 2x,dan naar Advanced en enter.

Zorg dat "Boot" geselecteerd staat en enter.

Kijk daar of de bootsector en de backup-bootsector identical zijn en laat dit weten.

hier zijn we weer..........kreeg vanmiddag bezoek waardoor ik niet eerder in de gelegenheid was om verder te gaan. Ik heb testdisk weer geopend maar weet eerlijk gezegd niet goed waar ik moet kijken of de bootsectors identical zijn. Als ik net als eerder voor no log kies dan zie ik nergens boot staan wat ik dan zou kunnen selecteren. Zal waarschijnlijk wel iets niet goed doen. Mis behalve Windows ook 30 gb, maar dat zal windows wel zijn denk ik??
groetjes, Hnany

Het staat er toch echt wat je moet doen.

Je kiest voor "No log" en enter.

Dan staat de schijf al geselecteerd en dan weer 2x enteren,dan kom je in een scherm waar Analyse geselecteerd staat.

Met de pijltjestoets naar beneden om Advanced te selecteren en weer enteren.

Dan staat "Boot" waarschijnlijk ook weer geselecteerd dus enter.

In dit scherm moet je kunnen zien of de bootsectors identical zijn of niet.

Kijk hier onder "NTFS Boot sector recovery".

http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk_Step_By_Step

En op de afb.

Greetz

Bijlagen

• Backup_bs.gif
    Backup_bs.gif
    10 KB · Weergaven: 16
Wat ben ik toch een doos he?? Heb nu gedaan wat jij me aanraad en inderdaad nu krijg ik wel wat moet. De bootsectors zijn identical. Er staat het volgende onder:
A valid NTFS Boot sector must be present in order to access any data; even if the partitionis not bootable.
groetjes Hanny

Ok,jammer dat de sectors identical zijn.

Kies nu de Analyse modus i.p.v. de Advanced.

Blijf gewoon enteren tot dat je "Write" ziet verschijnen onderin het scherm.

Selecteer Write en enter.

Blijf weer enteren en volg de aanwijzingen op.

Sluit aan het eind af met Quit,herstart de PC en kijk of je nu wel Windows kunt opstarten.

Mocht het niet werken,ga dan voor Deeper Search.

Bekijk nogmaals de afb. op de site die ik je gaf.

Greetz

De C-schijf is weer terecht! De D schijf en de E schijf zijn weer net als voorheen.
Zelfs Windows en de program files staan weer in de C schijf waar ik hartstikke blij mee ben natuurlijk! Wel start de pc nog niet op in Windows en kan ik de programma's die in de program files staan nog niet gebruiken.. Kruip nu mijn bed in, morgen weer vroeg dag.
Ben hier al heel erg blij mee! Weer heel erg bedankt voor alle hulp!
groetjes, Hanny

Eindelijk enig resultaat en alle waardering voor je volhouden,menig ander had het al lang opgegeven :thumb:

Wel start de pc nog niet op in Windows en kan ik de programma's die in de program files staan nog niet gebruiken..
Wat voor melding krijg je als je Windows nu wilt opstarten?

Greetz

Laatst bewerkt:
Ik heb het wel lang volgehouden...de aanhouder wint toch?? Maar onder jouw hulp had ik het bijltje er al lang bij neergegooit hoor! Vind het ookaltijd wel een kick geven als je het zelf al of niet met hulp kunt oplossen.. Wegbrengen is wel net zo handig maar kost ook altijd het nodge toch? En aangezien mijn beurs niet zo heel erg dik is is het altijd toch zeker het probren waard toch?

Ik krijg nog steeds dezelfde melding dat autochk program not found is.
Ga vanavond alle opties die jij me gegeven hebt nog een keer proberen. Misschien dat daar nu wel iets van wil werken.

Laat je weten of iets heeft geholpen of niet oke?
Hartstikke bedankt in ieder geval weer!
groetjes, Hanny

Als ik mij goed herinner,had je de mail en het adresboek nog niet gesaved.

Met de UBCD4WIN cd kun je de volgende mappen naar een andere partitie en liefst ook naar USB-stick kopieren.

Kopieer de hele map,dus geen losse bestanden.

Voor de mail.
C:\Documents and Settings\(Naam of Administrator)\Local Settings\Application Data\Identities\{..............}\Microsoft\Outlook Express

Voor het adresboek
C:\Documents and Settings\(Naam of Administrator)\Application Data\Microsoft\Address Book

Voor de favorieten.
C:\Documents and Settings\(Naam of Administrator)\Favorieten

Zijn er verder nog bestanden die je wilt saven?

Greetz

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan