Fatale uitzonderingen na formateren

Status
Niet open voor verdere reacties.

SweetWen

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2004
Berichten
90
Elke keer krijg ik weer foutmeldingen en fatale uitzonderingen. Welke nummers die fatale uitzonderingen geven verschillen vaak weer. Ik heb verschillende forums doorgelezen op deze site en elke keer krijg ik te lezen dat norton anti virus de veroorzaker kan zijn. Ik heb alleen geen norton antivirus. Wel ben ik aangesloten op een thuis netwerk waar op de hoofdcomputer wel NAV zit en met besturingssysteem XP. Ik krijg die fatale uitzonderingen in OFFICE en in EXPLORER, maar ook weer niet constant. Iemand enig idee wat ik hier mee kan doen? Er zal vast en zeker ergens een conflict ontstaan, maar waar weet ik echt niet. Mijn comp was vorige week al geformateerd en opnieuw geinstalleerd en het begint weer. Ook heb ik elke keer fouten in .dll bestanden. Waaronder in explorer de foutmelding in KERNEL32.dll Ik word hier echt hopeloos van!! Wie kan mij helpen?
 
Het zou toch handig zijn als je de nummers van deze foutmeldingen kan plaatsen.
 
Heb je al je drivers wel geinstalleerd en ben je uptodate? Daar zou ik maar eens naar gaan kijken met EverestHome. (google)
 
Oke, ik moet dalijk toch weer aan het werk met mijn comp, dus zal kijken of ik alle nummers kan noteren en zal ook gelijk even met Everesthome kijken of alles klopt? Dat van die drivers vroeg ik me ook idd af, heb wel windows en explorer geupdate, maar miss dat hier toch een fout in zit. Bedankt alvast en laat het straks even weten!!
 
Ik ging denet dat programma'tje everesthome installeren en rara, kreeg weer een fatale uitzondering:

Fatale uitzondering OE op 0028: C02A27A8 in VXD VWIN32 (05) + 000012D0 Huidige toepassing wordt afgesloten.

Hierna liep hij dus vast toen ik enter toetste, heb hem gereset. Tijdens opstarten weer scandisk laten uitvoeren en hij kon niks vinden. Vervolgens weer EVERESTHOME opgestart en kon nu gewoon installeren. Alleen nu is mijn vraag; wat moet ik precies doen met dit programma????
 
Kijken wat voor hardware je hebt. Vervolgens opzoeken of je wel up tot date bent.
Je kunt precies zien welk type en nummer je hebt van:
video kaart.
chipset (eventueel)
audiodrivers
usb

enz enz.

Die fout van je kon ik deels vinden.
Dit stond er bij:

8. VXD is een virtuele device driver. Dit is een driver die communiceert met 1 van jouw apparaten. Als je enig idee hebt welk apparaat dit is raad ik je aan in elk geval de nieuwste driver ervoor te vinden.
Waarschijnlijk is je probleem daar al mee opgelost. Mocht je niet weten welk component zorgt voor de errors kijk dan in het configuratiescherm naar systeem. Als hier ergens een uitroepteken bij staat dan is dat waarschijnlijk de boosdoener en dient die driver te worden vervangen.

Elisa: ik denk dat ze apparaatbeheer noemen.

Heb je misschien onlangs een virtuele cd-rom geinstalleerd? Zomaar een ideetje.

Ook las ik dit:
PS: Don't be alarmed, but these VWIN32/VXD errors have been known to have been caused by virus/trojan/malware etc. on Windows 98 PCs. Have/do you run (say) spybot, adaware and keep your antivirus definition files updated frequently??

Je zou voor de zekerheid even flink kunnen scannen op spyware.
En online voor virussen bij
Bitdefender

En tenslotte mededelingen van mensen met dezelfde error HIER
 
Laatst bewerkt:
Mooi, dat ga ik dan zo even doen met EVERESTHOME. Ik heb AdAware en Spywareblaster erop zitten. Denet liep mijn computer ALWEER vast en toen ik ctrl-alt-del deed, stond er een programma als volgt bij <onbekend> Enig idee?? Ik zal zo die informatie wel ff posten, al kom ik er niet uit, maar iig alvast bedankt! Trouwens, ik heb niet onlangs een virtueel cdrom geinstalleerd, wel heel mijn windows opnieuw met de alleroudste opstartdiskette die er is, origineel meegeleverd door windows, dus wat jij zei dat ik miss niet helemaal goed up-to-date bent, kan heel goed! Je hoort het zo wel van me!!!
 
Ik heb dat grote bericht nog aangepast.
Kijk even naar die onderste link. Misschien gaat er een lampje branden.

En.....doe me een plezier kijk eens goed rond of je niet vergeten bent een cd van het moederbord te installeren of van iets anders.
 
Je bent vergeten 'een programma als volgt' te laten zien. (toen je op cntr/alt/del drukte)
 
Dat laatste bericht kan ik even niet vatten, wat bedoel je daar nou psies mee??? en ik heb even naar die link gekeken die je aangepast had, ik ga nu even naar optie 5 kijken, namelijk die DMstart utility?!?! Geen idee wat het is, maar die andere 4 opties kunnen het volgens mij ook niet zijn. Ik ga weer even aan de slag! Tot zo! En die VXD, kan dat mijn geluidskaart zijn?? Of iets gerelateerd daarmee???
 
Mooi, dat ga ik dan zo even doen met EVERESTHOME. Ik heb AdAware en Spywareblaster erop zitten. Denet liep mijn computer ALWEER vast en toen ik ctrl-alt-del deed, stond er een programma als volgt bij Enig idee??
Dit schreef je maar ik weet niet wat je met 'als volgt' bedoelt. Bedoel je een screenprint?
 
Ohw, sorry!! Ik zie het al....het programma stond als volgt: < onbekend > Maar dat las je in mijn bericht niet, waarschijnlijk door die haakjes, snap je!!??

Ik heb everesthome weer opgestart, alles aangeklikt wat links in het scherm stond en hou je vast, kreeg behoorlijk wat problemen en suggesties te zien. Dit waren alle fouten:

CPUID:
Suggestie: SSE wordt niet ondersteund. Pas uw computer aan zodat SSE wordt ondersteund.

GEHEUGEN:
Suggestie: Installeer meer intern geheugen om de prestaties te verbeteren.

CHIPSET:
Probleem: AGP doorvoergrootte is meer dan de helft van het grootte van het systeemgeheugen. Dit veroorzaakt misschien prestatieproblemen.

BIOS:
Suggestie: Het systeem BIOS is meer dan 2 jaar oud. Ga na of er updates te vinden zijn.

BESTURINGSSYSTEEM:
Suggestie: Uw systeem lijkt geschikt te zijn voor Windows 2000+. Overweeg of u overgaat naar dit besturingssysteem.
Probleem: DirectX is verouderd. Moderne spellen vereisen minstens DirectX 7 of hoger.

DIRECT-X VIDEO
Probleem: Hardware Transform & Lighting wordt niet ondersteund. Moderne 3d spellen vereisen dit misschien.

Ten eerste, ik heb geen idee hoe het met dat CPUID zit, dus daar kom ik zelf niet uit. GEHEUGEN, tsjah, spreekt denk voor zich, kwestie van uitbreiden :confused: CHIPSET, ook geen idee wat ik daar mee aan moet?? BIOS is een probleem wat ik zelf al verwachtte dat er iets niet goed is, maar wist niet eens dat je dat ook kon upgraden. Wat betreft het BESTURINGSSYSTEEM, zat ik al te denken om eventueel XP erop te zetten, vraag me alleen af, of hij dat wel trekt?? en DIRECTX-VIDEO maak ik geen gebruik van, maar misschien dat hier conflicten mee ontstaan! Gelukkig dankzij jou, ben ik al een HEEL stuk verder, wel een super programma dit! Als jij enig idee heb, hoe ik die problemen waar ik nog mee zit kan oplossen, dan ben je echt SUPER! :p
 
Nou dat wordt ook voor mij opzoeken :)

Ik had de uitleg van de AGP al gevonden maar ik kan niet linken vanuit cache.
Als je die regel -- Suggestie: SSE wordt niet ondersteund. Pas uw computer aan zodat SSE wordt ondersteund --- kopieert en je gaat er op zoeken in Google dan kom je een heel eind.

Ik ga zo weg dus je ziet me morgen weer.
 
Laatst bewerkt:
Hahhaa is goed hoor, dat ik je morgen ziet. Ben nu ook eindelijk weer ff aan het leren voor mijn tentamens, mijn computer is daar een hele hulp bij. Tot dusver geen verdere problemen meer gehad tijdens het zoeken naar SSE. Ik had wel iets gevonden, maar daar stond geloof ik bij dat je het in je BIOS moest aanpassen. Ook heb ik gezocht voor een BIOS upgrade. Maar ik durf het niet aan zeg maar...Wat denk jij ervan al zet ik XP erop? Waarschijnlijk veranderd dat zelf ook weer zijn bios, vermoed ik! Maar ik kijk ook vana wel even verder en lees je morgen wel!! hahaha doeiii
 
Ik super? hahaha, ik leer zelf nog iedere minuut bij als ik voor je zoek. :D

BESTURINGSSYSTEEM:
Suggestie: Uw systeem lijkt geschikt te zijn voor Windows 2000+. Overweeg of u overgaat naar dit besturingssysteem.
Probleem: DirectX is verouderd. Moderne spellen vereisen minstens DirectX 7 of hoger.

DirectX vind ik dus heel vreemd. Heb je wel al je updates van Microsoft binnengehaald? Je zou DX n.l. moeten hebben.
Dowload DX HIER
Als je nog niet je updates binnen hebt gehaald zou ik dat ook direct doen.

Heb je de pc nog laten scannen bij Bitdefender? Just for sure.

Bios: lekker laten zitten totdat we weten hoe oud je moederbord is.

Chipset: link manier om AGP te controleren.

Om de rest zou ik me maar niet druk maken. Zowel Everest als Aida gebruiken die kreten vaak.
 
Laatst bewerkt:
Nou ik heb geprobeerd om die DIRECTX te downloaden en installeren. Tijdens het installeren kreeg ik weer een fatale uitzondering:

Fatale uitzondering OE op 0028:C004F320 in VXD VCACHE (01) + 00000B20

Hierna kreeg ik de setup niet meer uitgevoerd, want kreeg elke keer weer een error in DXW ofzoiets, sorry weet niet de precieze omschrijving, heel dom, I know ;)

Maar nogmaals de vraag, als ik nou eens XP installeer?? Wordt het dan miss niet beter?? Heb er al meerdere keren aan zitten denken, maar ook op mijn studie werken wij met XP, dus het zou ook eigenlijk wel mooi uitkomen. Verder heb ik nog niet echt gekeken, omdat ik bezig ben met mijn tentamens. Maar wat denk je dan van dat XP? En ik moet nog even in mijn bios kijken voor die AGP, die moet ik op 4x zetten?? Zal het zo eens proberen met CTRL + F1, dan schijn je allerlei verborgen opties op te kunnen vragen... je hoort het zo wel van me!
 
Ben ik weer!! Kan die fatale uitzondering die ik net kreeg, niet vinden op google. Laat hem nu scannen met bitdefender, was ik ook alweer vergeten!! Sorry!! Ik heb ook gekeken naar die link die jij me gaf van die AGP. Ik heb de optie geprobeerd met dma optie aanvinken, hieronder de link waar dat staat:

http://www.pchelpforum.nl/viewthread.php?fid=30&tid=449&action=printable

Maar het heeft geen resultaat volgens mij..mijn CPU percentage veranderd elke keer weer, met of zonder die optie aangevinkt. Ook geeft EVERESTHOME nog steeds die fout aan!! Gaat lekker he? Verder heb ik nog geen info kunnen vinden hoe ik het aan kan passen!
 
SweetWen,

Met EverestHome kun je een rapport op laten slaan.
Ik heb het zelf nog nooit gedaan.
Sla het gewoon op als tekst en plaats het vervolgens hier.
Dan ga ik toch eens kijken voor wat drivers en uitzoeken of je XP kunt hebben.
 
Wil je echt dat hele rapport?? Hahhahaa het is namelijk een heeeeel verhaal!! Ennuh volgens mij heb ik nu ook weer problemen met mijn videokaart, allerlei rare strepen door mijn beeld! Maar welke gegevens heb je psies nodig dan?? Als je dat niet psies weet, plaats ik alsnog dat gehele rapport wel...
 
Hoe lang is het? :D
Je plaatst het gewoon in delen. Gewoon kopieren en plakken kan ook.

Laat eerst maar zien welk moederbord je hebt.
Welke videokaart
Chipset als het er staat en als de audio onboard is ook graag het type.
Welke audiokaart als je niets onboard ziet.

Wat betreft Windows Xp. Ik vind het ideaal maar je pc moet het wel kunnen trekken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan