Fatale uitzonderingen na formateren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ach, hoor ik pappie daar?
Ik zei al dat SweetWen moest stoppen maar ze vindt een ontdekkingsreis heel erg leuk :D

Voor Morgen :D
SweetWen, dit klopt niet:
Ik heb gereboot en kon toen drivers 1 en 2 installeren. Driver 3 is bestemd voor pentium III en ik heb een pentium II

ik krijg die 2e driver echt niet geinstalleerd, krijg de volgende melding:

Wat heb je nou geinstalleerd?
 
Laatst bewerkt:
NIET OP ANTWOORDEN! GAAN SLAPEN!

@Elisa: freakje:p
@Sweetwen: slaap lekker.:)
 
Welterusten allebei ;)
attachment.php
 
Laatst bewerkt:
Pfftt ...ik ga eerst ff lekker slaapie doen! en yeps kan zo aan XP komen!! Trouwens, las net pas je mailtje! Staat genoteerd!! En als het goed is, is Windows nu helemaal bij!!

Gaan we nu een beetje ruzie zitten zoeken hiero :D

Hahaha ik ben jong en wil leren hahaha ennuh heb ik nu een pappa en dochter die mij willen helpen!!???

SLAAP LEKKER!!! TOT MORGEN!! zet mijn wekker om 9u :thumb:
 
Je gaat toch niet stiekem zitte mailen he elisa, zo ken ik je niet!

Het zal eerder Mamma en Zoon zijn. Elisa is ouder als ik, geloof me.

Mijn wekker staat morgen op...

... kwart na zes?!
 
Dat deed ze omdat ze mijn berichten kwijt was...lief he?! hhahaa maarruh heb geen idee hoe oud jullie zijn, dat ontbreekt nog aan de info bij ieder zijn naam!! Maar goed...ik stuur lekker niks meer, anders slaap ik nooit meer vandaag..tis al bijna de volgende dag namelijk!!!

Trusten allemaal!!
 
Geplaatst door SweetWen
Dat deed ze omdat ze mijn berichten kwijt was...lief he?!
Hardverwarmend:)

@Beiden: Slaapwel, want als ik nu niet stop, mogen ze mijn morgenvroeg reanimeren.
@SweetWen: Nog veel succes met je topic! Ik volg het op. Slaapwel...
@Elisa: Slaapwel:) Nu moet ik weg, of ik heb morgen een fatale uitzondering.
 
SweetWen,
Je bent begonnen over foutmeldingen in Office en Explorer maar heb je nooit een exacte foutmelding van deze geplaatst. Inmiddels heb je ook andere foutmeldingen. Een aantal punten:
-Diagnostische programma’s (vrij veel te vinden op internet) zoals Everest zijn grappig maar als je goed kijkt ze geven suggesties en ze melden dat ‘misschien’ prestatieproblemen aanwezig kunnen zijn. Tja… En dan zegt Elisa om een rapport te laten maken maar… zoals ze schrijft, ze heeft dit nog nooit zelf gedaan…
-Je probeert vervolgens om (o.a. Intel chip) hardware te updaten en je krijgt nu andere foutmeldingen. Het is nog een wonder dat de PC nog werkt aangezien het updaten van sommige hardware toch wat deskundigheid vereist. Hierdoor krijg je conflicten tussen hardware en de updates dat jij probeert te installeren. Een voorbeeld is de RPC melding
-RPC en de door jou gezochte (tip van Elisa) ‘services.msc’ horen dus NIET bij W98SE maar bij XP!
-XP op deze PC zou nooit goed werken dus: vergeet het maar (helaas)
-volgens een van jou OE foutmeldingen is de RAM geheugen van je PC niet goed. In principe zou je de geheugen kaart misschien kunnen vervangen door een nieuwe van 256 MB
-AGP melding: als de PC een Compaq is, vergeet het maar je kan er niets aan doen. Is het een andere merk PC dan is het misschien mogelijk om in de BIOS een en ander te veranderen.
Advies:
Vervang geheugen kaart door een goede, liefst meer geheugen.
Om sommige foutmeldingen kwijt te raken zou je de optie “write behind caching” uit kunnen schakelen. Om dit te doen: Start\Instellingen\Configuratiescherm. Klik op Systeem; klik op Prestaties; klik op Bestandssysteem; klik op Probleemoplossing; zet een vinkje bij Write-behind caching voor alle stations uitschakelen en bevestig dit. Vermoedelijk zou je PC opnieuw op moeten starten na het sluiten van vensters.
Beste oplossing zou zijn om na het plaatsen van andere geheugen de PC te formatteren en W98 opnieuw erop te zetten.


grtz
Bugsy
 
Waarom kwam je niet eerder Bugs?
Beste oplossing zou zijn om na het plaatsen van andere geheugen de PC te formatteren en W98 opnieuw erop te zetten
Je meent het niet. Niet opnieuw!
Misschien ben je het begin vergeten ;)
Mijn comp was vorige week al geformateerd en opnieuw geinstalleerd en het begint weer. Ook heb ik elke keer fouten in .dll bestanden. Waaronder in explorer de foutmelding in KERNEL32.dll Ik word hier echt hopeloos van!! Wie kan mij helpen?
Slechte dag gehad Bugs Bunny?
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door Elisa
Waarom kwam je niet eerder Bugs?
Beste oplossing zou zijn om na het plaatsen van andere geheugen de PC te formatteren en W98 opnieuw erop te zetten
Je meent het niet. Niet opnieuw!
Misschien ben je het begin vergeten ;)
Mijn comp was vorige week al geformateerd en opnieuw geinstalleerd en het begint weer. Ook heb ik elke keer fouten in .dll bestanden. Waaronder in explorer de foutmelding in KERNEL32.dll Ik word hier echt hopeloos van!! Wie kan mij helpen?
Slechte dag gehad Bugs Bunny?
1-Ik vroeg naar de foutmeldingen maar kreeg geen antwoord.
2-Ik meen het (formatteren)! Maar na het plaatsen van andere geheugen!
3-Ik ben niet vergeten en W98 kenners weten dat veel fouten met KERNEL te maken hebben met een slechte RAM geheugen. Andere oorzaken zijn ook mogelijk maar gezien latere foutmeldingen kom ik wel op een slechte RAM geheugen.
4-Goede dag gehad! Toppie! Mijn auto is direct goedgekeurd (APK)!
 
Ik denk aan een verkeerde driver en/of virus.
Jij het ram.
Ga je gang!

Alle ogen zijn nu gericht op Kwatta, dat begrijp je zeker wel :cool: ;)
 
NOU WORD IK GEK!!!

zijn jullie ff hard bezig geweest....en ik ben pas net wakker, terwijl ik mijn wekker 9u zou zetten, maar goed! Ik ben weer online en ga nu ff alle berichten goed doorlezen... tot zo!
 
1-Ik vroeg naar de foutmeldingen maar kreeg geen antwoord.

Namelijk:

Fatale uitzondering OE op 0028: C02A27A8 in VXD VWIN32 (05) + 000012D0 Huidige toepassing wordt afgesloten.

Die heb ik dus wel gegeven Bunny, nadat jij ernaar vroeg!! Ik krijg afentoe wel andere foutmeldingen, maar allemeaal OE uitzonderingen. Maar met andere woorden, alles ligt aan mijn RAM geheugen?! Niet meer, niet minder?? Volgens mij klopt er wel meer niet, maar goed... En XP zou hij niet trekken volgens jou?! Waarom niet als ik vragen mag? En ik heb een DELL Dimension intel pentium II.
 
Laatst bewerkt:
Elisa, problemen met drivers zijn mogelijk vooral door ATI. Een virus lijkt mij onwaarschijnlijk gezien de type foutmeldingen. Men kan altijd online een virusscan uitvoeren.
Ik begrijp dat Kwatta niet, zou wel komen omdat ik niet blond ben….

SweetWen, je had het in eerste instantie over foutmeldingen met Office en Explorer. De foutmelding dat je hebt net geplaatst kreeg je toen je dat Everest probeerde te instaleren. Voor deze foutmelding heb je van Elisa de juiste link gekregen met mogelijke oorzaken.
Inmiddels heb je verschillende hardware updates geïnstalleerd of geprobeerd om deze te installeren dus het is nu een mix van…
Je kan de RAM geheugen testen met het programma Memtest86. Deze (als zip) kun je hier downloaden: http://www.memtest86.com/
Pack het bestand uit in een (maak eventueel een nieuwe) mapje. Plaats een GOEDE lege floppy in je floppy drive en bij het uitgepakte memtest, klik op instal. Als het goed is wordt deze mini programma op je floppy gezet. Start PC op met de floppy in de PC en voer vervolgens een test uit. De testen kunnen vrij lang duren. Door op c te klikken kun je een en ander instellen. Zorg dat de 1 t/m 6 alle gegevens aangeven (melden). Krijg je na test nr 7 geen foutmeldingen dan zou je de test kunnen verlaten (esc). Haal dan floppy uit en start PC opnieuw op. Is alles O.K. dan kunnen we verder zoeken. Lukt dit niet, meld het dan doen we de test op andere manier.
Je kan ook meer gegevens krijgen over het wel of niet optimaal functioneren van je PC krijgen door het programma FreeMeter te gebruiken. Deze vind je hier: http://www.tiler.com/freemeter/
Toch is het verstandig om eerst je geheugen (RAM) te testen.
Jou vraag over XP: in principe je hebt een vrij oude PC (pentium II) met 350 MHz en 128 MB. Zelfs dat Everest programma adviseerde niet verder dan Windows 2000. Pentium II met W98SE erop werkt in principe perfect en snel. Voor XP moet je toch minimaal rond de 400 MHz moeten hebben met minimum 128 MB. Let op! Dat is minimaal dus geen garantie dat PC niet SUPERSLOOM wordt.
In principe zijn duizend argumenten om geen XP te gebruiken. Wil je perse een andere Windows gebruiken dan is Windows 2000 de meest aan te bevelen ook qua stabiliteit.
Heb je de “write-behind caching” al aangepast?
 
De wat heb ik al getest?? Cache behind writing?? Nee blijkbaar niet dus. Ik zal eerst die RAM maar ff testen en dan hoor je van me!

Waar moet ik dan een .ISO bestand mee openen? Of heb ik de verkeerde gedownload? Aangezien er iets van vier opstaan. Ik heb nu deze gedownload:

http://www.memtest86.com/memtest86-3.2.iso.zip
 
Laatst bewerkt:
Nee, niet getest. Ik schreef om deze optie uit te schakelen bij Probleemoplossing. Het was misschien de makkelijke manier om van de foutmeldingen af te komen.

Ik moet nu 'even' naar het zuiden (vanuit het Noorden) dus ik kom wel laat terug. Ik hoor/lees wel vanavond laat jou reactie.
 
Jaa die heb ik nu uitgeschakeld, maar kan niet verder zolang ik weet welke link ik psies moest hebben om het goede ISO bestand te downloaden, maar geeft niet, ik heb nog een hoop te leren met tentamens in het vooruitzicht voor morgen, dus spreek je later vana wel!!!
 
is je windows cd wel volledig of is hij beschadigt ??

CD is volgens mij niet al te best meer, maar tis al een oude cd, staan verder geen echte krassen op! Of hij volledig is, vraag ik me ook af, aangezien de vorige keer mijn setup ook niet lukte vanaf de cd, dat moet ik dus ook nog chekken!

Voor XP requirements: klik

Ik ga aan de gang!!

Net gekeken, maar hoe check ik mijn MHZ processor:

Pc met een 300 MHz-processor of hoger; 233 MHz minimaal benodigd (enkel- of tweevoudig processorsysteem); * Intel Pentium/Celeron-familie, AMD K6/Athlon/Duron-familie of compatibele processor aanbevolen

Het schijnt dat ik XP gewoon over 98SE kan installeren? En dat ik dan de optie krijg met welk besturingssysteem op wil starten??

Verder kreeg ik net WEER!!!! een fatale uitzondering:

Fatale uitzondering OE op N0167: BFF7A388

Geen idee waarom deze nu kwam....
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan