Fatale uitzonderingen na formateren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nou, daar ben ik weer...

hoop dat ik hier de goede gegevens voor je gevonden heb!!

Moederbord:
CPU Type Intel Pentium II, 350 MHz (3.5 x 100)
Moederbordnaam Intel Seattle SE440BX (2 ISA, 4 PCI, 1 AGP, 3 DIMM)
Moederbord Chipset Intel 82440BX
Systeemgeheugen 128 MB (PC133 SDRAM)
BIOS Type Phoenix (08/14/98)
Communicatiepoort Communicatiepoort (COM1)
Communicatiepoort Printerpoort (LPT1)

Videokaart:
Video kaart ATI 3D Rage Pro (atir3) (8 MB)
3D-Versneller ATI 3D-Rage Pro
Monitor Dell D1028L [17" CRT] (85270L8S4J98)

Multimedia:
Geluidskaart: Cirrus Logic CS4610/4611 CrystalClear SoundFusion Audio Accelerator
Geluidskaart: Cirrus Logic CS4610/4611 CrystalClear SoundFusion Audio Accelerator
Geluidskaart: Crystal Sound CS4236B Audio Card

Chipset:
Noord Brug Eigenschappen
Noord Brug Intel 82443BX
Revisie / Stepping 02 / B1
Verpakkingstype 492 Pin BGA
Verpakkingsformaat 3.5 cm x 3.5 cm
Core Spanning 3.3 V
In-Order Queue Depth 4

Geheugeninstellingen
CAS Latency (CL) 3T
RAS To CAS Delay (tRCD) 2T
RAS Precharge (tRP) 2T

Geheugenslots
DRAM Slot #1 128 MB (PC133 SDRAM)

AGP apparaat
AGP Versie 1.00
AGP Status Geactiveerd
AGP-apparaat ATI Xpert 98
AGP doorvoergrootte 64 MB
Ondersteunde AGP Snelheid 1x, 2x
Actuele AGP Snelheid 2x
Fast-Write Niet ondersteund
Side Band Addressing Ondersteund, Geactiveerd

Chipsetfabrikant
Firmanaam Intel Corporation
Productinformatie http://www.intel.com/products/browse/chipsets.htm
Besturingssoftware download http://support.intel.com/support/chipsets/index.htm

Problemen en Suggesties
Probleem AGP doorvoergrootte is meer dan de helft van het grootte van het systeemgeheugen. Dit veroorzaakt misschien prestatieproblemen.

Hopelijk kan je me nu alsnog helpen...hoor het wel!

Wil je nog even vermelden welke Windows 98 je hebt?

Je hebt Windows 98 en Windows 98SE
Hopelijk heb je wel SE. Daar heb ik n.l. naar toe gelinkt.

Ga naar Intel.
Sla de site op bij je favorieten.
Maak een map die je hardware noemt en je plaatst deze in je install.

Download nu drivers 1, 2, 3, 4. Voor de laatste moet je misschien die link gebruiken.
Sla alles op met een goede omschrijving.
Ga naar de volgende pagina en download daar 11, 12, 13. Goed omschrijven als je opslaat.
Je kunt soms kiezen voor verschillende talen. Dat kan handig zijn. Moet je even bekijken.

O ja, wil je ook nog kijken in apparaatbeheer of er gele vraagtekens staan? Mocht dat zo zijn dan kun je die drivers alvast installeren.
Geen gele vraagtekens? Dan moeten de oude drivers verwijderd worden.

Haal het eerst maar eens binnen :)

Laatst bewerkt:
Ik heb windows 98SE. Heb je verder wel alle benodigde gegevens??

Gelukkig goed gegokt :D
Je hebt dacht ik wel genoeg opgeven.
Hierboven staat alles voor de chipset. Wedden dat je de allerlaatste drivers niet op je pc hebt!

Nu videokaart:
Ati

Als je geen dvdspeler hebt laat je die natuurlijk vervallen en de videoplayer idem. Teletext is alleen nodig als je tv bekijkt via de pc.
Er zijn 2 displaydrivers. Download de tweede 4.13.2655

Laatst bewerkt:
Geluid:

Ga naar apparaat beheer en zoek die Cirrus Logic geluidskaart op. Als je deze vindt rechtsklik je er op en je kiest voor uitschakelen.
Driver voor die geluidskaart is bij Cirrus niet meer te vinden. Ik zal verder zoeken bij Driverquide.
Maar....vanwege je problemen lijkt het me wel handig om die even uit te schakelen.
Bovendien heb je bij die chipset onboard audio.

Ga ook naar Windows Update. Ik heb niet van je gehoord of je helemaal bij bent.
Als je DirectX niet hebt kan het gewoon niet.
Als je updates binnen haalt komt DirectX ook mee en die heb je hard nodig met je videodriver.

Oke, ik ga nu even aan de slag met die drivers downloaden en het apparaatbeheer tjekken, daarna die ATI displayer driver en dan hoor je van me als ik de volgende stap onderneem!!

Jij bent wel even zoet :D

Die 3D-Versneller ATI 3D-Rage Pro kon ik niets van vinden. Het zou best kunnen dat die twee bij elkaar in de download zitten. Probeer dat te achterhalen als je eenmaal installeert.

Ik plaats alles wat ik weet maar anders vergeet ik het.

Laatst bewerkt:
Het gaat al lekker, krijg die eerste driver al niet geinstalleerd... krijg WEER een fatale uitzondering op OE. Krijg ook een fout van dat programma zelf, namelijk : kan RPC niet uitvoeren. Na die fatale uitzondering geeft hij een fout aan in USER.EXE Dus is het wijs om anders eerst die andere drivers te installeren?? Of werkt dat niet?

RPC? Nou krijg ik wel de kriebels. Net een thread achter de rug. Was totaal niet op te lossen.

Of je hebt nog een vies virus of je had het. Zo was het bij die andere thread tenminste.

Klik op start/uitvoeren. Typ nu in :
services.msc

Kijk nu of die RPC gestart staat en automatisch is.

Had je nog een foutcode bij die user.exe?
KLIK en klik op cache van de eerste.

Laatst bewerkt:
Dat services.msc kan hij niet vinden. Die link die jij me gaf, wat bedoel je met "cache", bedoel je dan eerste zoekresultaat? Want daar staat verder weinig bij, alleen dat het bestand niet toe te voegen is. Ik kom ook verder nergens te terecht zeg maar :confused: Lekker zooitje he?! die computer van mij?! Zit echt te denken gewoon maar weer te formateren ofzo...maar jah...elke keer weer dezelfde fouten tegenkomen, wordt je ook niet vrolijk van! Ik zal ff opnieuw opstarten en dan proberen om die driver alsnog te installeren. Tot zo!

Ik heb gereboot en kon toen drivers 1 en 2 installeren. Driver 3 is bestemd voor pentium III en ik heb een pentium II. Ook kon ik niet veel met driver 4/11/12, deze kon ik niet vinden of niet ineens installeren. Dus weet niet of je hier een andere suggestie voor heb? Ik ben geen gele tekens tegengekomen, niet per apparaat en ook niet in de eigenschappen.

Zaten er dan misschien verschillende drivers in 1 download?
Ik loop het even na. Ik pas nog aan zo.
Driver 3 is voor jouw moederbord. Gewoon installeren.
Driver 4 is voor de audio. Je hebt op je moederboard onboard audio. (Als je nog een muziekje wilt hebben lijkt het me toch wel handig :p)
11 en 12 staan op de volgende pagina.
Onderop zie je 1 en 1 staat. Op 2 klikken.

Je bent in apparaatbeheer bezig geweest.
Voordat je daar in komt zit je in computerbeheer.
Zie je daar services en toepassingen staan?
Uiteindelijk moet je services vinden.
Die RPC moet zeker in orde komen.

Laatst bewerkt:
Hoe bedoel je nou "computerbeheer"? Ben niet echt helder meer, mijn hersenen worden een beetje moe :D

Maar ik kan bij besturing voor geluid, die Cirrus blabla niet vinden, staat alleen die crystal sound fusion. ik ga nu nogmaals op zoek voor de windows update.

BTW, bij die driver 3 gaf hij aan dat het niet geschikt was voor mijn moederbord.

Ik heb het bericht boven nog aangepast. Je moet die 3 ook installeren. Is echt voor jouw moederbord.
zie rest boven.

Je zat goed. Bovenstaande dus uitschakelen.
Als je moe bent kun je beter stoppen.

Computerbeheer:
Hoe kom jij bij apparaatbeheer?
Let even op je weggetje. Ergens moet je computerbeheer zien staan.
Het probleem is dat ik XP heb.

2 geluidskaarten :8-0:
Het meest vreemde op jouw pc vind ik wel dat je 2 geluidskaarten hebt :confused:
Ik sla even deze link op. Crystal Sound CS4236B
Komt later aan bod.

Laatst bewerkt:
Hahhaa geef toe...van deze computer wordt je toch ook moe?!! hahhaa maar goed...wij leren er beide van, ja toch?! En ik wil ook XP!! whahaha

maar goed...ik heb eindelijk mijn windows geupdate..kwam er net achter dat het vorige keer idd fout was gegaan door, 3x raden, een fatale uitzondering!

Ik kom in apparaatbeheer door:

Start/instellingen/configuratiescherm/systeem en dan kan ik een tabblad "apparaatbeheer" kiezen.

ik heb even een screenshot gemaakt...daar staat mijn configuratiescherm gedeeltelijk op. Welke crystal moet ik uitschakelen dan?? ik kan alleen verwijderen namelijk...diegene die ik omcirkeld heb toch?!

Ga ik nogmaals die 3e driver proberen...ennuh waar is nou mijn geuploade bestandje gebleven in mijn vorige bericht??

ik krijg die 2e driver echt niet geinstalleerd, krijg de volgende melding:

incompatible hardware. This software is not supported on this chipset. Please select YES to view the readme file for a list of supported products. Refer to section 2 titled system requirements.

Snap er allemaal niks meer van..maar er staat idd wel Win 98SE bij. Maar alleen Pentium III

Aan beiden, laat het een nachtje rusten. Het is niet gezond om echt op dit uur nog met dergelijke dingen bezig te zijn.

Het is allemaal verwarrend, dus laat het effe rusten.

Een goede raad, van mijzelf. Ehum...:p

James:)

Jaa dat vind ik ook wel een goede tip ook!! Heb je nog meer goede tips om dit fijne apparaat te fixen of XP klaar te maken?! hhahaa maarruh idd ik ga ook lekker slaapiej doen! Trusten en tot morgen!!!

Wil je echt XP en heb je XP? Je blijft er over bezig :p
Ik zal moeten kijken hoeveel jouw pc kan hebben.
128mb geheugen is dacht ik wel het minimum.
De rest moet ik zien.
Stop dan maar want dan moet je straks weer die drivers installeren :cool:
Aan de andere kant.....haal je alles er af.... hoop werk en dan lukt het met XP ook niet. XP is veeleisender op sommige punten. Bovendien heb je dan allemaal drivers nodig die voor XP geschikt.
Als je het mij vraagt......zie dat ding eerst maar eens goed lopend te krijgen.

Hoe groot is je harde schijf eigenlijk?

Is Windows nu HELEMAAL bij???? Dat zou mooi zijn!!!
Heb je ook DirectX binnen gehaald?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan