Fatale uitzonderingen na formateren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Van de pagina: www.memtest86.com download de versie: Pre-Compiled Memtest86 dat voor Windows en DOS geschikt is. Ga verder te werk zoals beschreven eerder vandaag.

Nu schrijf je dat setup van Windows lukte niet vanaf de CD. Hoe dan wel? Heb je dat met een zak vol floppy’s gedaan?

Is je PC wel schoon? Ik bedoel dus vrij van virussen, wormen, etc. Heb je al het tip van Elisa gevolgd en een online scan uitgevoerd?

Je begint alweer over XP terwijl je PC niet eens goed werkt. Ik heb je toch uitgelegd dat het zijn minimum eisen. Dat is ook met de vereiste ruimte op de harde schijf. Standaard praat men over een minimum van 1,5 GB maar in een netwerk is dat meer. Bovendien voor de superkwetsbare (vol met lekken) XP heb je ook vrij veel updates nodig van Microsoft. Dit neemt ook ruimte. Dan moet nog Office erop en wat beveiliging programma’s.
Heb je echt zin in experimenteren met je € 60 waard PC, doe dat dan.
Wil je de PC werkend krijgen dan zou je toch een naar de andere af moeten werken om het probleem op te sporen.

Jou laatste foutmelding: ik denk dat je een typfout hebt gemaakt. Fouten met een N zijn onbekend.
Je foutmelding zou te maken hebben met gebruik van Internet Explorer 6. Standaard werkt W98 met IE 5 of 5.5
 
Sorry dat ik eventueel naar XP zou willen overstappen mocht mijn pc het redden...thats it! Snap ook wel dat als er een systeemfout inzit, dat ook een ander besturingssysteem niet draait...

ik zal vanmiddag nog een keer online scannen en die memtest downloaden. Trouwens...ik heb toch echt wel internet service pack 6.1 erop staan....dus die fout kan wel?! en het was ook tijdens het surfen....

Tot vanmiddag!
 
Je kan alles op de PC zetten dat is je eigen keuze. Het wordt wel super traag, mits het goed gaat. Jou PC zit op 350 MHz. Meeste PC’s met XP draaien goed als de PC toch rond of boven de 1000 MHz zit.

Heb je nu je PC wel gescand, is hij “schoon”?

Je laatste foutmelding kwam dus door IE6. Je kan in de toekomst nog foutmeldingen krijgen hierdoor. Zelfs met ME ging/gaat niet altijd even goed met IE6.
Als tip: je kan beter Firefox gebruiken als browser in plaats van IE. Het is veel veiliger.
 
Hi Bugs,

sorry, ben ff weekendje weg geweest! Mijn moeder heeft toen in de tussentijd mijn computer opnieuw geformateerd en geinstalleerd. Ik wilde Microsoft updaten en Spywareblaster en Adaware erop zetten en kreeg weer een fatale uitzondering, dit keer een heel verhaal. Ik kon zelf niks vinden via google, jij miss wel??

"Fatale uitzondering OE op OO28: COO4F320 in Vxd VCACHE (01) + OOOOOB20. Dit is aangeroepen vanaf OO28: COO4BFFC in Vxd VFAT (01) + OOOOAO24"

Ik zal morgen weer verder kijken. Mijn eigen comp is nu bezig met internet explorer 6 erop zetten en de rest van Microsoft Windows Update.

Tot morgen!
 
Hi Sweetwen,
Don’t be sorry. Een PC kan wachten maar een leuke weekend niet.
Heb je de geheugen test nog uit kunnen voeren?
Van jou foutmelding (eerste deel) kom ik niet verder dan vroeger: een slechte of beschadigde RAM geheugen. Kijk hier even, het gebeurd dus bij een upgrade of (net zoals in jou geval) bij installatie van programma: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;293299
Het vreemde is het 2e deel van jou melding. Volgens deskundigen heeft de Vxd VFAT melding te maken met het feit dat Windows98 probeert om beschadigde clusters op je HD te repareren maar deze blijven niet goed. Ook adviseert men om eventueel aanwezige antivirus software te verwijderen. Komt de foutmelding niet terug na het verwijderen van de antivirus dan moet een andere antivirus erop.
Gebruik je ook de juiste VGA video drivers? Men adviseert ook een herinstallatie van de video drivers.

grtz
 
Ben ik weer...

ik kan helaas niet op die website komen..?! Dus als je het nog een keer zou willen geven?

Kijk hier even, het gebeurd dus bij een upgrade of (net zoals in jou geval) bij installatie van programma:

Ik weet eigenlijk niet meer wanneer het precies voorkwam, maar ben idd ook wel bezig geweest met upgraden en installeren.

Volgens deskundigen heeft de Vxd VFAT melding te maken met het feit dat Windows98 probeert om beschadigde clusters op je HD te repareren maar deze blijven niet goed.

De essentiele updates en service packs heb ik gedownload en er stonden ook bepaalde programmatjea bij de updates die ik extra kon installeren voor win 98/98SE, waaronder; directX9.0, een beveiligingsprogramma tijdens het afsluiten om te vertragen, iets met je harddisk, dat Win dan nog steeds kan opslaan. Dat programma'tje heb ik dus wel geinstalleerd. (beveligingsprogramma) Ik weet niet of het daar iets mee te maken heeft??

Antivirus staat hier niet op, die staat er bij mijn ouders op, zeg maar de hoofdcomputer van het netwerk. Wel heb ik er Panda op gehad.

Gebruik je ook de juiste VGA video drivers?

Zijn dat die drivers waar Elisa het toen over had?? Want er staan verder geen drivers meer op, omdat ik natuurlijk weer alles geformateerd heb!
 
Hij staat nu te scannen voor met memtest. Ik neem aan dat dit programma vanzelf stopt?? Want hij staat nu al 2uur lang te draaien....klopt dit?
 
Nu dan:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;293299

De foutmelding komt voor bij upgraden naar ME of (jou geval) installatie van programma's. Je schreef: installatie van AdAware, etc.

De updates van Microsoft die zijn O.K., daar ligt het niet aan.

Als geen AV erop zit dan kun je dat als oorzaak uitsluiten. Bovendien is de AV na een format weg.

Voor drivers, afhankelijk van het type hardware kijk hier even rond: http://www.windowsmarketplace.com/content.aspx?ctid=136
bij display en video drivers.

grtz
 
Dat met de videokaart drivers volgens mij was de link van Elis goed.
Dit zou het moeten zijn (klik op dat WME... EXE file =
https://support.ati.com/ics/support/default.asp?deptID=894&task=knowledge&folderID=27

Memtest: normaal duurt erg lang. In principe is het niet nodig om steeds zwardere testen uit te laten voeren.
Ik weet nu niet uit mijn hoofd maar er zijn wat opties mogelijk om Error aan te geven. Dat moet wel aanstaan anders weet je nog niet wat er mis kan zijn.
De eerste 6-7 tests zijn genoeg.

Ik stop nu (sorry ik moet even weg) maar kom vanavond (na voetbal op TV) terug.
 
Hij heeft net vier uur gedraaid en heb toen maar esc ingedrukt. Vervolgens startte hij weer op en begon hij weer te scannen. Volgens mij stond er bij pass iets van 8, dus weet niet of hij er 8 keer overheen is gegaan? :rolleyes: Maar ik ben vana ook niet thuis, morgenavond of miss vrijdagmiddag pas weer... Hij gaf trouwens niks aan bij errors. Maar goed....ik hoor je! veel plezier met de voetbal!!
 
Hi Sweetwen,
Het is niet nodig om alle tests te doen, het kan erg lang duren. Mag wel.
Hij begon opnieuw te scannen omdat jij na indrukken van Esc de floppy erin hebt gelaten.
Dus als je stop deze test haal floppy uit.
Nog wat uitleg over de test: Als je in het begin op c klikt dan krijg je een menu. Hier kun je een en ander instellen. Zet e.a. als volgt:
-Cache Mode op 2
-Test Selection op 2 (extended)
-Test Address Range op 3 (all memory)
-Memory Sizing op 2
-Error Report Mode op 2
-ECC op ON
Klik vervolgens bij 8 op Restart test. Kijk goed in het midden van de blauwe scherm om zeker te zijn dat Cachee en ECC op ON staan en dat Test op Ext. Staat.
Als je na ± 1 uur testen geen fouten krijgt (scherm blijft leeg) dan kun je in principe de test stoppen mits je een volledige test wil uitvoeren.

Heb je de drivers gedownload voor je videokaart?

Laat het even weten hoe een en ander afloopt en als je de nieuwe drivers op je PC hebt.
Mocht je dan nog foutmeldingen krijgen dan proberen we een programma dat jou systeem eventueel kan repareren.
 
Sorry dat ik niet meer gereageerd heb, maar had haast geen tijd! Ik zal (waarschijnlijk) morgen even die instellingen controleren en dan kijken wat hij allemaal doet! Je hoort het dan van me!
 
Ha Bugs!!

ik ben weer op een probleem gestuit:

Kijk goed in het midden van de blauwe scherm om zeker te zijn dat Cachee en ECC op ON staan en dat Test op Ext. Staat.

Ik krijg dit dus niet voor mekaar! Die CACHEE zet hij zelf volgens mij al op "on", want dit kan ik dus niet vinden in het menu, maar in de balk staat hij wel aan. Ook de ECC wil niet op "on"verder gaan, terwijl ik die wel aangezet heb. En ik krijg de TEST al helemaal niet op EXT. Ik kan bij test selection ook alleen maar kiezen voor test 0-9.

Verder had ik gekeken voor die site die je me gaf voor de drivers, maar ik snap nog niet welke ik precies moet hebben. Verder heb ik nog weinig nieuws.
 
Hi Sweetwen,
Dat is vreemd. Als je in het begin op c klikt dat krijg je een nieuwe scherm met nummers+tekst. Daar werk je met de cijfers op je toetsenboord. Als bijv. EEC op 6 staat dan klik je op 6, je krijgt nieuwe scherm en daar kies je opnieuw met de nummers voor On of Off en vervolgens Enter of c.

Videokaart drivers: je kan het link van Elisa gebruiken. Bij mij link (vreemd) als je op klikt dan moet je vervolgens voor Windows 98 kiezen (nieuwe scherm), vervolgens op Rage Pro en daar voor de W98 en ME kiezen. Je krijgt een nieuwe venster en dan is het deze file (klik): http://www2.ati.com/drivers/wme-j5-30-1-b02.exe

grtz
bugs
 
Hoi,

Ik dacht doe ook een duit in het zakje..;)

BTW...memtest is ook het eerste wat mij aanspreekt...maar de SSE melding van je cpu, geeft aan dat het een ouder pentiumtype is. SSE is een set instructies die hier nog niet op zit blijkbaar [net zo iets als mmx, een andere soort set instructies] die je cpu ondersteunen qua berekenen, uitvoeren en toewijzen.

Ik denk niet dat ik op dit systeem XP denderend zou draaien.
Welke BIOS versie draai je?

greetz
H
 
Als je in het begin op c klikt dat krijg je een nieuwe scherm met nummers+tekst. Daar werk je met de cijfers op je toetsenboord. Als bijv. EEC op 6 staat dan klik je op 6, je krijgt nieuwe scherm en daar kies je opnieuw met de nummers voor On of Off en vervolgens Enter of c.

Dat heb ik dus ook gedaan! Maar kan op de eenofandere vage manier die CACHE niet vinden en hij onthoud die opties blijkbaar niet! Heb ik wel de goede versie van die memtest? Zou het daaraan kunnen liggen? Denk het niet,..maar het is een optie!!

Ennuh hallo HEHE, hoe meer zielen hoe meer vreugd! haha maar ik kan ff niet zo snel meer vinden waar ik de versie van mijn bios genoteerd heb, maar weet wel dat EVERESTHOME aangeeft dat mijn versie 2jaar te oud is... ik zal het zo even opnieuw noteren en dan zal ik dit bericht aanpassen.

Bios van Phoenix, versie 4S4EBOX1.10A.0019.P09(A09)

Terwijl ik dit opzocht, vond ik nog iets, weet niet of het van belang is, maar in mijn bios stond ook:

CACHE RAM 512KB
L2 CACHE ECC SUPPORT op AUTO

Die ATI driver is nu ook geinstalleerd! Ik hoor het wel van jullie!!
 
Laatst bewerkt:
Memtest is wel de goede versie. Het is moeilijk om van afstand te zien hoe en wat.

De melding van Everest: BIOS 2 jaar oud = vergeet dit.
Nogmaals, er zijn veel progjes op internet dat jou systeem kunnen (zogenaamd) analyseren. Dat is net zoals met veel "poets" programma's. Vergeet niet! Gebruik is altijd op eigen risico!

Je hebt nu de juiste drivers voor je videokaart.

Wacht een aantal dagen, kijken als je foutmeldingen krijgt.

Als je toch een goede programma wil gebruiken om eventueel je systeem op te knappen dan kun je beter een 30 dagen trial versie van een top programma gebruiken. Daar zit nog een top helpdesk bij dus je kan nog hulp krijgen.
 
Heb je me nou opgegeven??

ennuh kreeg net weer een fatale uitzondering...maar het valt wel mee qua fouten!

Ennuh wat voor een proggies zou ik kunnen gebruiken dan??
 
Hey,
zoals bugs zei wordt het moeilijk op afstand.
Ik zou de partitie helemaal verwijderen en opnieuw aanmaken en dan pas formateren en een schone installatie uitvoeren.

Ik krijg het vermoeden dat je hdd misschien niet helemaal lekker loopt.
 
Hi Sweetwen,
Ik heb je niet opgegeven maar soms heb ik ook andere dingen te doen. We zitten hier in de vrije tijd, puur uit hobby en gratis.

Jammer dat je de nieuwe foutmelding niet hebt geplaatst.
Nogmaals: van afstand kan ik niet zien waarom een en ander niet kan worden gewijzigd/ingesteld
In Memtest.
Je hebt (als het goed is) je videokaart drivers geüpdate.

Programma’s, zoals Everest of Sisoft zijn leuk maar je krijgt een overzicht van jou systeem. Soms geven ze “aanbevelingen” maar ja iedereen kan zeggen: eet een plakje brood. Dat is makkelijk vooral als gebruik op eigen risico is.

Op dit moment zie ik alleen de mogelijkheid om een goede programma te gebruiken dat (misschien) inderdaad een en ander kan repareren. Deze programma’s zijn niet gratis maar je kan een 30 dagen trial downloaden. Als je engels beetje goed is kom je een heel eind mee. Bovendien ze hebben ook een erg goede helpdesk in geval dat iets niet lukt. Als dan nog niet lukt dan (helaas) zou je toch moeten overwegen om iets anders te kopen. Wil je weer een Pentium II, ze staan genoeg te koop voor rond de 60 euri.
Probeer dus het programma System Mechanic. Het is top. Je kan de 30 dagen probeer versie hier downloaden: http://www.iolo.com/sm/download.cfm

Ik ben nu een paar dagen weg (buitenland) dus kan pas volgende week opnieuw kijken.

Anders doe een schone instal nogmaals zoals Hehe zegt. Voor goede handleiding kijk hier: http://www.schoonepc.nl/home.html

grtz
Bugs
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan