geluid kraakt :S

Status
Niet open voor verdere reacties.
Neen dus niet die k-lite codecs ... die geven je namelijk het haperende geluid.

Maar je moet de wm11 verwijderen en terug installeren zodat de juiste codecs terug in het systeem register staan.

ik heb het codec pack al gedeinstalleerd enzo maar ik vind nergens een file om WMP te deinstalleren :confused:
het staat ook wel in de program files maar geen unistaller op het eerste zicht...
Staat er ook niet tussen met vista manager,...

staat onder programma's verwijderen...
Windows onderdelen dacht ik.
Dus niet bij de programma's die je zelf installeerd

Windows media player 11 heeft standaard niet alle codecs in huis dus een codec pack kan geen kwaad

Geeft dus wel het probleem omdat hij dus de standaard k-lite codecs heeft gebruikt en deze dus in WM11 zijn overschreven/vervangen en hij dus nu een haperend geluid heeft.

Als dit in orde is kan hij alsnog de k-lte codes installeren van dan selectief zodat de codecs die door WM 11 gebruikt worden niet door de codes van k-lite vervangen worden en die dan weer haperen.

ja ik weet dat je programma's kan verwijderen in het configuratiescherm- programma' s en onderdelen verwijderen maar het staat gewoon niet in de lijst :confused:

suggesties?
(vista is voorgeinstalleerd en WMP11 staat er dus al standaard bij op maar ik denk dat dit bij elke installatie cd/dvd van vista ook zo is)

ok ik zal dat dan eens gaan proberen
---
daar stond het allesinds ook al niet tussen...
maar nu ben ik het aan het proberen in de "jachtmodus" maar ook zonder resultaat.
dan geeft het mij aan probeer het te deinstalleren in een andere map of met een ander icoon..

Ik heb al eens WMP snelkoppeling naar het bureaublad gesleept maar dan ook zonder resultaat.
dan komt er geen installatiemap gevonden!
en de tip: U vind meer informatie over het programma
Probeer deinstallatie vanuit het hoofdvenster!
c:/program files/windows media player/wmplayer.exe

Laatst bewerkt:
Installeer eerst eens gewoon wm11 opnieuw...
En zie of het geluid dan ok is...
Als je deze opnieuw hebt geinstalleerd dan vind Revo hem waarschijnlijk ook terug.

(kan je even niet in detail antwoorden voor Vista problemen omdat ik tijdelijk even op XP zit te werken, Morgen ofzo als ik mijn back-up terug heb gezet kan ik zelf ook terug op Vista en je beter in detail helpen)

hoe kan ik het nu gaan opnieuw installeren als ik het dan ook niet vind in de lijst met geinstalleerde programma's?

Ik vind dan wel op het internet een aantal sites om WMP11 te downloaden wat ik ook al geprobeerd heb, maar al die versies zijn voor XP bestemd omdat het er allemaal al standaard op vista opstaat denk ik...
En als ik het dan uitvoer dan krijg ik zo eventjes een flash van de opdrachtprompt waarin staat --> program to big to fit in memory :confused:
het is de x84 versie maar het is natuurlijk wel bestemd voor XP staat erbij

iemand een idee?
want het is mij nog altijd niet gelukt om WMP te deinstalleren en dan ook niet om een nieuwe download file te vinden voor VISTA:confused:

Onlangs keek ik eens in mijn aparaatbeheer en daar staat een uitroepteken bij draagbare apparaten - Micorsoft volumestuurprogramma voor WPD-bestandssysteem?

IK zou niet weten waar dit voor dient:(
Natuurlijk werkt zoeken naar stuurprogramma's niet zoals ik wel al gewoon ben van windows

Als error erbij staat (Dit apparaat start niet. (Code 10)

Klik op 'Naar oplossingen zoeken' als u gegevens over dit apparaat naar Microsoft wilt verzenden en wilt kijken of een oplossing beschikbaar is.)

nog eens de laatste driver voor audio van de acer site gaan afhalen en installeren voor mijn type(7720g)?

ok ik zal dat dan nog eens gaan doen maar dit heb ik in het begin al eens gedaan(mijn start post)

Ik heb de driver nog eens opnieuw geinstalleerd...
het uitroepteken in het apparaatbeheer is weg ookal denk ik nied dat ik daardoor last heb van een krakend geluid.
Het heeft dus nog niets verholpen buiten dat het uitroepteken weg is in het apparaatbeheer :confused:

Iemand nog suggesties? Hoe ik bijvoorbeeld mijn WMP kan deinstalleren of herinstalleren?
(vista versie?)

Ik wil mijn vraag nog een graag in de aandacht brengen want ik heb nog altijd last van storingen tijdens het luisteren van muziek.

Ik heb de laatste drivers van de site van acer al 2 keer opnieuw gedownloaded en geinstalleerd en de vorige werden dan wel eerst automatisch gedeinstalleerd maar het heeft nog altijd niet veholpen!:(

De tip over WMP deinstalleren zou ik wel willen uitvoeren omdat het goed zou kunnen dat het aan de codec ligt maar hoe kan ik dan weer de standaardcodecs krijgen aangezien ik WMP niet kan deinstalleren of opnieuw kan installeren?:confused:

Kan iemand mij nog helpen hiermee AUB?

Ik ben alles behalve een windows fan ;)
En zeker als het aankomt op wmp en de 11 is de ergste van al.
VLC player is een van de beste videoplayers die er is naar mijn mening.
En Itunes is zo schoon en gemakkelijk voor je muziek te ordenen en te beluisteren.

Dus waarom niet gewoon die wmp vervangen :)

Ik wil mijn vraag nog een graag in de aandacht brengen want ik heb nog altijd last van storingen tijdens het luisteren van muziek.

Kan iemand mij nog helpen hiermee AUB?
Een goede beschrijving van de "storingen" is erg belangrijk voor de oplossing.
Is de storing een haperende weergave, stukjes die wegvallen, of bestaat het gekraak uit oversturing van het signaal wat vooral hoorbaar is in vervorming van de lage tonen van het geluid?
In het laatste geval denk ik dan aan een te hoge signaalsterkte doordat je in de audioketen teveel schuifjes richting max hebt ingesteld. Dit probleem heb ik ook op zowel laptop als desktop pc met totaal verschillende hardware. Zowel in configuratiescherm, als diverse subschermen kan je volumes instellen. Zet deze niet hoger dan 2/3. Ook bv Winamp draagt hier een steentje aan bij met zijn volume en equalizer schuifjes. Als je alles maar hoog genoeg zet dan zal het uitgangssignaal overstuurd worden met gekraak als gevolg, ook al heb je je speakers niet eens hard staan.

wel bedankt voor jullie reacties :thumb:

@sponzenbroekske: het is over het algemeen. wmp gebruik ik vrijwel nooit.
er werd gewoon gesproken over de standaard codecs terugzetten van wmp omdat ik foute zou hebben geinstalleerd :confused: maar ik heb er nooit meer iets van gehoord.

Mijn probleem is gewoon in het algemeen, vcl, itunes,..

steeds hoor ik af en toe zo eens wat gekraak in het geluid.
je kan het meer stellen als een hapering maar als voorbeeld.
wanneer mijn geluid nu zou kraken tijdens een liedje.
het is 1 minuut aan het afspelen en dan heb ik 20sec gekraak, wanneer dat dan gedaan zou zijn is het al 1min 20 sec en heb ik dat deel gemist qua geluid.
(het is maar een voorbeeld hé het zijn maar een aantal miliseconden al is het bij afspelen van films ervoor erger geweest. :confused:)

@arctic joe: ik denk dat het inderdaad aan iets van mijn instellingen zal liggen maar ik zou niet weten aan welke...
ik heb al vanalles geprobeerd in windows zelf maar niets heeft het al echt kunnen verhelpen.
Het is dus echt wel zo dat het bij elk programma is en de equalizers heb ik op normaal gezet dus ik weet het echt niet meer :(

---
wel heb ik gemerkt dat het precies zo is dat mijn muziek even kraakt als mijn laptop even heel hard moet werken.
als ik bijvoorbeeld photoshop wil openen.
Maar van dit ben ik niet helemaal zeker

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan