Nieuw MSN virus actief !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tja, en het is de politie die regelmatig de plaatstelijke middenstander overvalt :).

Ja op krijg je deze weg ?

hxxp://CooolStufff.com
op msn zeggen mensen het tegen me
Me vriendin heeft het ook
ik wil het graag van dr pc afhalen...

Laatst bewerkt door een moderator:
stom, stommer, stomst

Gebeurt ook nooit hè, dat soort virusen via msn. Hoe vaak krijg je wel niet "ben jij dit op die foto?" of, "Wow, see what i've got!". En dan nog klikken mensen er op.. de makkelijkste manier om te zien of iets echt is, is door gewoon an deze persoon te vragen of hij dat net stuurde. Want de persoon van wie het virus is ziet het zelf niet.

(als de verzender ofline is moet je HELEMAAL NIET klikken)

ik krijg zulke berichten elke dag, bijvoorbeeld:
I saw a naked Pic of yours or maybe simillar to you ;) >> ( website link):shocked::shocked::D

kheb er ook ervaring mee, mn zusje is totaal leek en die klikt daar natuurlijk op.

Het gebeurde echt heel raar, ze was met een vriendinnetje aan het praten via msn, en ineens kwamen er 5 posts op het scherm met die link ><

Je moet sowieso niet naar sites toegaan die je krijgt via msn, tenzij het bekenden zijn en het in een logische context wordt gepost.

Je ziet trouwens ook aan de link dat het eindigt op *.php, dat wil zeggen dat er iets dergelijks wordt uitgevoerd. Gewoon altijd opletten met zoiets.

Misschien dom vraagje:

Maar wie is dan ook zo dom om zo'n link te openen?
Ik bedoel, die link, dude! Iedereen kan toch zo zien dat het virus/spam/nuttelose **** is?

(Gelukkig ga ik alleen na site's die ik alleen zelf ken.)

Bijna al mijn vrienden hebben het virus. Ik wordt gek van de links.
Het veranderen van je w8woord helpt toch wel?

@darkside crow,

Welkom op Helpmij.:)

Nee, dat zal niet helpen, want je bent immers ingelogd, als je een bericht met virus krijgt.;)

Help Mij!
Ik heb ook een msn virus, heb al vanalles geprobeerd, zeker al een stuk of 5 virusscanners laten scannen. Kheb mijn paswoord ook al veranderd. Maar blijkbaar blijft het sturen.
Een van mijn boodscgappen die het stuurt is dit:
Ik heb het binnen gekregen via een engels contact, en het was een link naar een programma dat iets met cartoon te maken had. Maar de exacte zin weet ik niet meer.
(Normaal zou ik nooit op zoiets klikken, maar het zou perfect normaal geweest zijn als mijn engels contact een dergelijke link naar me zou sturen.)

Wat kan ik doen ?

OOOH! Nog meer virussen... Ik heb al trojaanse paarden en nu dit (Ik heb er niet op geklikt) nog... Ik heb het METEEN aan mijn contactpersonen verstuurt....

Laatst bewerkt:
Idd Breezer

Ik heb ook al zo vaak zo iets gehad van vrienden van me
Bedankt voor je tip :):thumb:

Help Mij!
Ik heb ook een msn virus, heb al vanalles geprobeerd, zeker al een stuk of 5 virusscanners laten scannen. Kheb mijn paswoord ook al veranderd. Maar blijkbaar blijft het sturen.
Een van mijn boodscgappen die het stuurt is dit:

Ik heb het binnen gekregen via een engels contact, en het was een link naar een programma dat iets met cartoon te maken had. Maar de exacte zin weet ik niet meer.
(Normaal zou ik nooit op zoiets klikken, maar het zou perfect normaal geweest zijn als mijn engels contact een dergelijke link naar me zou sturen.)

Wat kan ik doen ?
hxxp? Is een beetje raar, nietwaar?

Laatst bewerkt:
moet je niet intrappen. Er lopen gewoon te veel virussen rond. Je hebt ook een versie die via hotmail wordt versturen met nep youtube video.

Ja iid, Ik heb ook zo'n Jochie op msn die zegt dat ook om de 2 uur, Heel irritant

Ja of ik heb een laptop gewonnen vet gaaf !! Ik heb hem al wil je ook een winnen klik hier. En dan word je bijv door verbonden naar zo'n win site.

Ik heb nu ook dat virus met die Imagehost jpg. normaal druk ik nooit op zoiets, maar aangezien een vriend daarvoor een link met foto stuurde, dacht ik dat hij er nog een stuurde. Dit virus is wel slim gemaakt.

De vraag is, hoe haal ik het weg of is het al weg? Ik heb namelijk McAfee gebruikt en daarna Malwarebytes. Na anderhalf uur zoeken had het programma het virus gevonden, ik drukte op verwijderen maar dat lukte niet, alleen bij opnieuw opstarten. Toen ik dat deed, stonden de files in quarantaine, ik heb toen op verwijderen gedrukt ipv herstellen. ik ben bang dat ik nu de bestanden gewoon uit de quarantaine heb gehaald in plaats van echt verwijderd? Wat heeft quarantaine eigenlijk voor zin, en verwijderd het programma het uiteindelijk wel?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan