Beste,
Mensen
Ik zou toch kiezen voor een ssd in verband met de toekomst en anders een latere aanschaf ervan dit is mijn keus link:
http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...230038]=1&product[236703]=2&product[226358]=1
Ik zou ook voor een stuk sneller geheugen kiezen.
Groetjes,
Meer40
Nee, is niet echt slim.
De SSD verpest inderdaad de rest van de samenstelling. Daarnaast heeft een SSD niet super veel voordeel, zeker gezien de prijs en het huidige budget.
En dan kies je ook nog eens een niet zo heel goede SSD. De beste zijn momenteel van Intel, de X25-M serie als ik het goed heb.
Zo te zien moet je al inleveren op de videokaart (5850 naar 5770) om een zeer gemiddelde SSD te kopen, terwijl dat nou juist niet is waar Manon op zit te wachten.
Daarnaast is het feit met SSD's ook dat het voor particulieren (wij dus) niet verstandig is om die te kopen gezien de prijs per GB. Bij een gemiddelde harde schijf betaal je ongeveer 10 of 11 cent per GB (al is de Samsung Spinpoint F3 met een prijs van € 0,06 per GB wel een positieve uitzondering), bij een SSD is dit al snel 2 tot 3 euro. Kun je beter een WD Raptor op 10.000 rpm kopen, die zijn dan nog beter geprijsd. Of een Samsung Spinpoint F3, ook zeer snelle schijven.
Daarnaast schiet 2000 MHz geheugen kiezen niet op omdat dit moederbord niet zo snel kan... Zelfs 1600 MHz wordt al moeilijk, dat pakt ie niet op alle 4 slots. Pas met 1333 MHz weet je zeker dat dit mobo het goed pakt. Waarom ze dan 2000 MHz geheugen maken? Omdat er ook moederborden zijn van 300 euro.
Edit: waarom het voor ons particulieren niet verstandig/aantrekkelijk is een SSD te kopen is een hoop technisch gereutel over latency, read/write speeds bij bestandsgroottes en dat soort dingen. Hou het er maar op dat het niet heel shocking is, en dat 250 euro betalen voor een kleine schijf waardoor Vista (enzovoort enzovoort) 10 seconden sneller laad niet echt een zinvolle investering is.