Nieuw Systeem +- 1300 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste,

Mensen

Ik zou toch kiezen voor een ssd in verband met de toekomst en anders een latere aanschaf ervan dit is mijn keus link: http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...230038]=1&product[236703]=2&product[226358]=1

Ik zou ook voor een stuk sneller geheugen kiezen.

Groetjes,

Meer40
Echt een belachelijke geheugen keuze ;)
Voor een budget van 1300 kan je beter geen SSD nemen. De rest van de prestaties gaan dan erg achteruit, aangezien je dan zoveel geld moet besparen op de rest van de onderdelen. Ik zou pas aan een SSD gaan denken als er een budget is van 1500 of hoger.

Beste,

Mensen

Ik zou toch kiezen voor een ssd in verband met de toekomst en anders een latere aanschaf ervan dit is mijn keus link: http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...230038]=1&product[236703]=2&product[226358]=1

Ik zou ook voor een stuk sneller geheugen kiezen.

Groetjes,

Meer40

Nee, is niet echt slim.
De SSD verpest inderdaad de rest van de samenstelling. Daarnaast heeft een SSD niet super veel voordeel, zeker gezien de prijs en het huidige budget.
En dan kies je ook nog eens een niet zo heel goede SSD. De beste zijn momenteel van Intel, de X25-M serie als ik het goed heb.
Zo te zien moet je al inleveren op de videokaart (5850 naar 5770) om een zeer gemiddelde SSD te kopen, terwijl dat nou juist niet is waar Manon op zit te wachten.

Daarnaast is het feit met SSD's ook dat het voor particulieren (wij dus) niet verstandig is om die te kopen gezien de prijs per GB. Bij een gemiddelde harde schijf betaal je ongeveer 10 of 11 cent per GB (al is de Samsung Spinpoint F3 met een prijs van € 0,06 per GB wel een positieve uitzondering), bij een SSD is dit al snel 2 tot 3 euro. Kun je beter een WD Raptor op 10.000 rpm kopen, die zijn dan nog beter geprijsd. Of een Samsung Spinpoint F3, ook zeer snelle schijven.

Daarnaast schiet 2000 MHz geheugen kiezen niet op omdat dit moederbord niet zo snel kan... Zelfs 1600 MHz wordt al moeilijk, dat pakt ie niet op alle 4 slots. Pas met 1333 MHz weet je zeker dat dit mobo het goed pakt. Waarom ze dan 2000 MHz geheugen maken? Omdat er ook moederborden zijn van 300 euro.

Edit: waarom het voor ons particulieren niet verstandig/aantrekkelijk is een SSD te kopen is een hoop technisch gereutel over latency, read/write speeds bij bestandsgroottes en dat soort dingen. Hou het er maar op dat het niet heel shocking is, en dat 250 euro betalen voor een kleine schijf waardoor Vista (enzovoort enzovoort) 10 seconden sneller laad niet echt een zinvolle investering is.

Laatst bewerkt:
Jullie noemen momtenteel de nadelen naast de ssd heb ik ook een 1tb harddisk gestopt waardoor je voldoende data ook weg kunt stoppen. En 10seconden sneller voor een pc zou gigantisch zijn.

Groetjes,

Meer40

Ja het is veel, maar dat is de meest gunstige situatie he. Doorgaans zal het 2 tot 4 seconden zijn.
Maar om daar nou 200 euro meer voor te betalen waardoor de rest er op achteruit gaat? Nee.

En ik noem trouwens ook de voordelen, die herhaal je tenslotte net van me.. :o

U overdrijft flink over het prijsverschil het is zeker geen 200euro u zei daarstraks 10seconden dat is positief, maar daar integen de context niet. Het kost
72.32 +114.13=186.45 totaal dat van u:
65.51 x2 =130.02 dit is een verschil van 56.43 dit is toch niet een extreem verschil maar u heeft wel veel tijdwinst.

Groetjes,

Meer40

oke even uit nieuwsgierigheid. Ik heb een budget van 1500 euro, wat voor samenstelling zou ik dan kunnen verwachten. Wel een ATI Radeon HD 5870 x2? Of word dat toch nog te veel? Ik proef nl uit jullie reacties dat 1300 toch net te krap is voor wat ik eigenlijk zou willen?

Veel tijdswinst is af te wachten, alleen bij veel kleine bestanden (onder de 5MB), en juist: de setup van Vista zijn veel grote.

Enne, Manon, alsjeblieft ga nou niet voor de SSD. Het heeft bij jouw budget nog zoveel impact op de andere onderdelen dat het niet zinnig is om voor een SSD te gaan. Dan zou je bij moeten leggen (ongeveer 100 euro), dan kan het nog. Maar dan heb je alsnog geen merkbaar snellere pc.

Verder ga ik er niet op in, ik blijf bij mijn standpunt.

oke even uit nieuwsgierigheid. Ik heb een budget van 1500 euro, wat voor samenstelling zou ik dan kunnen verwachten. Wel een ATI Radeon HD 5870 x2? Of word dat toch nog te veel? Ik proef nl uit jullie reacties dat 1300 toch net te krap is voor wat ik eigenlijk zou willen?
2x een HD5870 is inderdaad te overdreven. Wat je wel kan doen is 2x een HD5850, een hele goede keus. Dat heb ik ook besteld een week geleden; totaalprijs was €1950,-.

Waarom wil je een HD5870 X2 ? Daar betaal je meer dan 200 euro extra voor, schiet echt niet op!

U kunt ook hiervoor kiezen:

http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...[235982]=1&product[196104]=1&product[75146]=2

De videokaart die jullie aanrade maar 4gb intern geheugen minder meestal heb je toch niet meer nodig. Je hebt er dan wel vier waardoor je een quad core werking hebt. En toch heb je nu ook een ssd waarmee je tijdwinst zult hebben dit systeem zou ik aanraden.

Groetjes,

Meer40

Quadcore werking? :o
Je snapt er niet heel veel van he.. Alsjeblieft zeg. Quadcore is een term voor een processor met 4 kernen. Wat jij bedoelt is Dual Channel en dat heb je al met 2 sticks van dezelfde grootte en snelheid...

Als je een SSD koopt, doe dan in ieder geval een Intel X25-M, dan heb je tenminste echt een verschil.

Als je een SSD koopt, doe dan in ieder geval een Intel X25-M, dan heb je tenminste echt een verschil.

Ja dat zei ik dus ook al, maar die zijn veeeeeeel te duur voor dit budget. En dan alsnog is je prestatiewinst niet schokkend.

Ben er nog steeds van overtuigd dat dit de beste samenstelling is:
http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...t[12589]=1&product[219782]=1&product[97217]=1

Wat eventueel mogelijk is, is een kleine aanpassing: 1 harde schijf vervangen voor een 500 GB variant (scheelt 20 euro) en een HD5870 erin doen.

Een 5850 in Crossfire geeft niet heel veel prestatiewinst en is daarnaast ook gewoon te duur, dan zou je weer in moeten gaan leveren op je processor. En dat trekt alles uit verhouding waardoor je alsnog niet volledig profijt hebt van je 2 kaarten.

Dus Ronald ik zou voor jouw eerste aanbevolen systeem kunnen gaan. En dan 2x een HD5850 kunnen nemen? Is dat wel mogelijk? Is dit een duidelijk merkbaar verschil?

Mhuahahaa jij typt zo snel dat ik niet eens reageren. Ik zie dat je mijn vraag al beantwoord hebt

Ik zou inderdaad voor de laatste samenstelling gaan die ik net (zie post 21:28) weer heb gelinkt.

Je kunt 2 x een ATI 5850 doen, maar dan moet je 240 euro bijleggen. En echt heel veel winst geeft het niet. Er zijn gewoon geen spellen die aan een enkele te weinig hebben... Je kunt in de toekomst altijd nog een 5850 er bij zetten, maar het is nu niet echt zinnig...

Kijk eens naar die review die ik net postte, daar zie je dat een HD 5850 in CrossFireX best aantrekkelijk is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan