nieuwe HDD + Koeler/geluidsdemper

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het enige wat ik nog moet weten is voor die sata drivers?

Want moet ik nou de bestanden uit het pata mapje, of de nvraid alleen (zie vorige posts)??
Volgens mij is pata voor als je in raidsetup wilt, heb ik dit goed, want ik wil niet in raid, ik wil gewoon 1 hardeschijf

Volgens mij is het allemaal gelukt met nlite, morgen krijg ik me hdd binnen, ik ga het eens proberen,

Ander vraagje, hoe kan ik die IDE schijf formatteren als ik die nieuwe schijf heb (en de data overgezet heb)?

zon koeling voor een hardeschijf. Wat een onzin. Ik heb ook een koeler op mijn hardeschijf. Maar zon ding. Die van mij is ook maar 24 euro en dat vind ik persoonlijk al een huge koeler voor een harddisk. Omdat harddisks uberhoud nooit echt heel heet worden is het verschil in temps met een koeler heel klein. Met mijn 24 euro koeler koel ik denk ik zelfs net zo goed als die heatpipe ding van jou. Echt waar vergeet het. Koop eerst een fatsoenlijke cpu koeler ofzo. Een hardeschijf heeft geen processing unit en valt dus niet over te klokken. Een hardeschijf koeler uberhoud vind ik dus al onzin. En dan heb ik het idd ook over mezelf want ik heb ook een koeler op me hdd:p

ik heb btw deze Antec harddrive cooler retail. Die word geleverd met heatsink en fans. En omdat de fans nogalveel lawaai maken kun je beter aan de voorkant van je pc een fan inbouwen. Zoals ik heb. Ik heb een Aeroengine II kast met een 140mm fan aan de voorkant (Voor de hdd bays) en dat is een hdd fan koeler op zich + voor de airstream. Dus het is in mijn geval en wie weet ook jou geval een super goede koeler zonder heatpipe gedoe voor €90. Ik zou zeggen ga voor die.

Heb de hardeschijf ontvangen.

Alleen er zitten verder geen kabels bij, nu neem ik dus aan dat deze gewoon in me pc zitten??

Sata schijf?
Met een beetje geluk zit er een kabeltje bij je moederbord geleverd, anders zul je eentje moeten halen bij de pc-boer. Let er ook even op of je al een voeding aansluiting hebt hiervoor, anders ook gelijk een splitter halen.

Sata schijf?
Met een beetje geluk zit er een kabeltje bij je moederbord geleverd, anders zul je eentje moeten halen bij de pc-boer. Let er ook even op of je al een voeding aansluiting hebt hiervoor, anders ook gelijk een splitter halen.

Umhh.. ik zal zo eens even in mijn kast kijken of ik een sata stekkertje heb, en wat voor stekkertje moet er in de voeding dan?

Kan je me de exacte namen van die stekkers/kabels geven dan ga ik morgen wel even langs pcboer!

ik heb het volgende snoertje bij mijn mobo gehad. zat nog in de doos:

sata_power_cable_3.jpg

Ik heb dat eerste ding alleen (2 zwarte uiteindes, 1 witte waar al de draadjes van de zwarte samenkomen) . Heb ik nog meer nodig? beetje klein plaatje maar kon geen grotere vinden.

En die oranje is dat die voor naar de voeding? volgens mij heb ik die ook.. bij mij staat bij die oranje met zwarte uiteinde op het zwarte dingetje "COMAX" is dit welke ik moet hebben?>?> hij ziet er hetzelfde uit als op het pllaatje

Laatst bewerkt:
Ja, je moet ze allebei hebben. De linker is de voedingkabel, en de recher is de datakabel.
Check nog wel even je voedingaanluitingen, of je hier genoeg van hebt, zoniet zijn er nog splitters in de handel (4pin molex), en die zien er zo uit.

Ja, je moet ze allebei hebben. De linker is de voedingkabel, en de recher is de datakabel.
Check nog wel even je voedingaanluitingen, of je hier genoeg van hebt, zoniet zijn er nog splitters in de handel (4pin molex), en die zien er zo uit.

Dus er moet zon ingang in mijn voeding zitten? binnen in me kast of waar moet die zitten ? :p

Het linker stekketje op het plaatje kan aan de vier pins molex stekker van de voeding. Het zwarte stekkertje (die twee aan het einde) gaat dan in de Sata schijf. Zorg er dus voor dat je genoeg vier pins molex stekker hebt om alle gewenste apparaten aan te sluiten.
De nieuwere voedingen hebben tegenwoordig ook standaard al van die zwarte Sata voedingstekkers. Hier lees je meer over dit onderwerp.

frisian of iemand anders?

Waar meot ik de kabeltjes op aansluiten dan?

1 kant van beide draadjes op de hardeschijf zelf (=2)
1 op het moederbord (=1)
1 aan de voeding ofzo>???

Heb in totaal 4 uitgangen met een wit tussenstukje, waar moet deze in???

Had je die link nog doorgelezen? Opzich staat daar alle info in die je zoekt.
Ook in de handleiding van het moederbord staat de nodige info.
Foto's van de link die je nodig hebt zijn:

OOOOH

van beide kanten moet er 1tje op het moederbord komen?? dus het einde van de powercable en eentje van de sata op het moederbord op verschillende punten? en ook allebei aan de schijf..?

Laatst bewerkt:
Het zwarte stuk moet in de HD, het witte in een witte die naar/in de voeding loopt.

dus dat witte ding komt uit de voeding en daar moet ik het andere witte ding op aan sluiten

Inderdaad, of de voeding moet al zo'n zwarte aansluiting hebben. Dan kan die zwarte direct in de HD.

oke, ik heb hem erin gedaan en ik kan de os erop installeren, maar na de installatie kan ik niet opstarten? booten staat als eerste op HDD. jumpers staan ook goed.
Ga nu proberen of herinstalleren zin heeft..?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan