Norton verwijderd vanaf nu ook Spyware !!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geplaatst door BrEeZeR
Tja, het is nog maar even afwachten of het daadwerkelijk een succes wordt.. laat anti virus programma's gewoon op virussen scannen en spyware programma's op spyware..

Kan je er ook voor kiezen om die spyware update niet te installeren?

In NAV 2004 kun je dat in de opties uitvinken zodat nav niet gaat scannen op Spyware en adware.
Maar ik begrijp het probleem van mensen niet Zoals van jou Breezer, maar ook van pieter Anrtz and Kleinkramer waarom jullie er tegen zijn dat Norton ook op Spyware gaat checken.
Het is toch alleen maar gunstig?
Ik begrijp er geen zak van.

Laatst bewerkt:
Hallo,

Nou ik vind het wel handig hoor! dat Norton die spyware gaat verwijderen.

Maar nog een vraagje over die update. Jij zei dat Norton op dit moment dat lijstje met spyware aan het verwijderen is, o.a zag ik ook daar hotbar bij staan. Die troep heb ik ook, grotendeels wel verwijderd hoor maar toch. Ik ga er dus vanuit als je hebt ge-update, dat Norton deze automatisch van je computer gooit toch?
Ik heb zelf de versie van Internet Security 2002.

Of niet?

Groetje

Hoi Saldos,

Ik zal proberen een aantal bezwaren op een rijtje te zetten:

1. Mijn persoonlijke bezwaar, dat waarschijnlijk weggenomen wordt doordat de optie uitgevinkt kan worden: ik krijg veel spyware bestanden toegestuurd en het zou lastig zijn als NAV die onderschepte.

2. NAV wordt al door veel mensen gezien als bloatware ( teveel functies die niets met virussen onderscheppen te maken hebben) Dat wordt er zo vast niet beter op.

3. Nog langere scantijden, omdat er op nog meer gecontroleerd wordt. Nog grotere updates (er zijn nog mensen met een inbelverbinding, echt waar).

4. Een belangrijk verschil tussen spyware en virussen is, dat er met spyware geld verdiend wordt. Geld waarvan advocaten betaald kunnen worden. (Denk aan het AdAware vs NewDotNet verhaal, de ontwikkeling van de nieuwe versie van AdAware ligt op dit moment zo goed als stil)

5. Ik heb liever een programma dat goed is in de functie waar ik het voor aangeschaft heb als ééntje die van alles wat kan, maar nergens in uitblinkt.

6. Veel mensen zullen al hun eieren in één mandje stoppen. "Ach, ik neem Norton, dan ben ik overal vanaf."
Met als gevold, dat wanneer Norton door een virus uitgeschakeld wordt niet alleen de virussen, maar ook de trojans en de spyware vrij spel hebben.

Inspiratie is op. ;)

Groetjes,

Pieter

Geplaatst door moonangel
Hallo,

Nou ik vind het wel handig hoor! dat Norton die spyware gaat verwijderen.

Maar nog een vraagje over die update. Jij zei dat Norton op dit moment dat lijstje met spyware aan het verwijderen is, o.a zag ik ook daar hotbar bij staan. Die troep heb ik ook, grotendeels wel verwijderd hoor maar toch. Ik ga er dus vanuit als je hebt ge-update, dat Norton deze automatisch van je computer gooit toch?
Ik heb zelf de versie van Internet Security 2002.
Of niet?
Groetje

ja, Hotbar wordt er automatisch uitgegooid door Norton.
Zie hier:

http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/dyn/39471.html

Geplaatst door Pieter Arntz
Hoi Saldos,

Ik zal proberen een aantal bezwaren op een rijtje te zetten:
1. Mijn persoonlijke bezwaar, dat waarschijnlijk weggenomen wordt doordat de optie uitgevinkt kan worden: ik krijg veel spyware bestanden toegestuurd en het zou lastig zijn als NAV die onderschepte.
2. NAV wordt al door veel mensen gezien als bloatware ( teveel functies die niets met virussen onderscheppen te maken hebben) Dat wordt er zo vast niet beter op.
3. Nog langere scantijden, omdat er op nog meer gecontroleerd wordt. Nog grotere updates (er zijn nog mensen met een inbelverbinding, echt waar).
4. Een belangrijk verschil tussen spyware en virussen is, dat er met spyware geld verdiend wordt. Geld waarvan advocaten betaald kunnen worden. (Denk aan het AdAware vs NewDotNet verhaal, de ontwikkeling van de nieuwe versie van AdAware ligt op dit moment zo goed als stil)
5. Ik heb liever een programma dat goed is in de functie waar ik het voor aangeschaft heb als ééntje die van alles wat kan, maar nergens in uitblinkt.
6. Veel mensen zullen al hun eieren in één mandje stoppen. "Ach, ik neem Norton, dan ben ik overal vanaf."
Met als gevold, dat wanneer Norton door een virus uitgeschakeld wordt niet alleen de virussen, maar ook de trojans en de spyware vrij spel hebben.
Inspiratie is op. ;)
Groetjes,
Pieter

Even reageren op al jouw punten:
1. De opties is dus uit te vinken in de opties.
2. Een virus scanner heet een virus scanner omdat het vroeger alleen virussen scande. Maar een virus scanner scand tegenwoordig ook wormen en trojans, hack tools, en nog veel meer. En gelukkig maar, want ik vind dat Norton een complete beveiliging moet geven, want stel je eens voor dat Norton inderdaad zlleen virussen zou detecteren. Zou jij dan Norton nog kopen?
3. De grotere scantijden zijn te verhelpen door bijvoorbeeld in de veilige modus te scannen, een snelleren processor te kopen, meer geheugen te kopen.
Dat je steeds meer moet updaten klopt ook niet helemaal omdat als je bijvoorbeeld NAV 2004 koopt, dan zitten de updates er al in tot en met het jaar 2003, dus die updates hoef je niet meer te downloaden. Je hoeft alleen de updates te downloaden die gekomen zijn nadat NAV 2004 gemaakt is.
En trouwens geldt dit niet voor alles software die je koopt? Een voorbeeld is windowsupdates die ook steeds meer worden.
4. Maak je over advocaten maar geen zorgen. Ik denk dat Symantec genoeg geld heeft om de advocaten te betalen, anders dan ad-aware en spybot die amper geld verdiennen aan hun software.
5. Ik heb liever een programma die overal in uitblinkt.
6. Dat is wel de bedoeling ja. Ik heb beter 1 programma dat alles verwijderd dan 10 programma's die elk iets anders verwijderen en die allemaal systeem bronnen wegnemen van mijn pc en die allemaal op de achtergrond moeten draaien.
En trouwens wie belet jou om spybot en ad-aware te installeren? Niemand. Dus het is aan jou de keus.

Geplaatst door saldos
Ik heb beter 1 programma dat alles verwijderd dan 10 programma's die elk iets anders verwijderen en die allemaal systeem bronnen wegnemen van mijn pc en die allemaal op de achtergrond moeten draaien.
En trouwens wie belet jou om spybot en ad-aware te installeren? Niemand. Dus het is aan jou de keus.

Helemaal mee eens, alleen maar mooi van Symantec, want spyware is toch gewoon een doorn in het oog en als Norton(Symantec) dit, wat ze al hebben gedaan, versterken en uiteindelijk verbeteren ze alleen maar hun positie op de markt en daar draait het uiteindelijk toch om!!

De rest van de AV-software zal spoedig volgen heb ik het idee.....

Groetjes

Laatst bewerkt:
@de jean, hoe weet je wat mijn IP is....... wat is dat voor progje....

Geplaatst door virtually
@de jean, hoe weet je wat mijn IP is....... wat is dat voor progje....

IS dat jouw IP?
Lijkt me stug.

Ik denk dat het een IP adres is van de jean.
En dit plaatje met dat mannetje dat een bord in zijn handen houd komt volgens mij van kazaalite.

ik zie echt wel mijn ip ...hoe zit dat ????ofwel waar block ik dat mee

@ Pieter hoe kom ik aan adschield ?

Groeten Oossie

Wat maakt het uit of je IP daarin staat? Niemand anders die het ziet.. hetzelfde effect als met PHP :

PHP:
echo $_SERVER['REMOTE_ADDR']

Dan zie je ook je eigen IP..

Vroegâh was dat gratis, Vroegâh was alles mooier :D

Groeten Oossie

Ik vind het slechte zet van norton hoor,
alle NAV2003 gebruikers worden nu ongevraagd en dus gedwongen goedkope alphatesters te zijn voor versie 2004.
Vraag je daar als consument om?:confused:

Imo hadden ze beter een mogelijkheid kunnen bieden of je mee zou willen testen of niet, vind ik een beetje cheap op deze manier... en laat norton asjeblieft maar doen waar ze goed in is en niet teveel naast de schoenen gaan lopen, doen ze al hun best genoeg.

:rolleyes:Vroegâh hadden ze geen drempels, alleen kuilen.

Laatst bewerkt:
alle NAV2003 gebruikers worden nu ongevraagd en dus gedwongen goedkope alphatesters te zijn voor versie 2004.
Vraag je daar als consument om?

Ik volg je niet, leg even uit...
Ik heb NAV 2003 namelijk ;)

kan het ook niet volgen

Alleen maar een extra service van Symantec die ze je aanbieden, gewild of ongewild maakt niet uit en spyware is in mijn ogen net zo vervelend als een virus...

gr.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan