Norton verwijderd vanaf nu ook Spyware !!

Status
Niet open voor verdere reacties.
RapidBlaster is geen dialer, hoor, en of NAV deze allerlaatste versie detecteert en onschadelijk maakt, is óók buitengewoon onwaarschijnlijk.

Het gaat dus niet alleen om zo'n bestandje, want dat is maar het topje van de ijsberg, maar ook om de downloader zelf.

Maar OK, dat is makkelijk te testen, hoor.

Daar Pieter óok NAV draait, zal ik hem een copie van de downloader bezorgen, en dan hoor je het wel... :D
 
norton AV rules!!

Geplaatst door XP_PC
HUP NORTON, HUP NORTON! LAAT JE NIET KENNEN :thumb:.


Jaja, de officiële Symantec Fanclub! :D. Ik ben fan nr. 1:thumb: (en Saldos oprichter, onze Symantec-expert!:D)


Naast het groeiend aantal virussen en spyware programma's verschijnen er ook steeds meer programma's die deze ongewenste gasten zouden moeten verwijderen. In dit artikel worden 8 virusscanners en 4 anti-spyware programma's getest. Bij de virusscanners kwam Symantec's Norton AntiVirus 2003 als beste uit de bus. Om spyware te verwijderen zijn PepiMK's Spybot Search & Destroy 1.2 en Lavasoft's Ad-aware Plus 6 de beste, waarbij Spybot gratis gebruikt kan worden [bron security.nl]

De complete test/artikel is hier te lezen
http://www.pcworld.com/reviews/article/0,aid,110654,pg,3,00.asp

Groetjes
 
Geplaatst door XP_PC
HUP NORTON, HUP NORTON! LAAT JE NIET KENNEN :thumb:.


Jaja, de officiële Symantec Fanclub! :D. Ik ben fan nr. 1:thumb: (en Saldos oprichter, onze Symantec-expert!:D)

Bedankt voor de lof XP_PC:)

Ik ben ervan overtuigd dat Peter Norton onze fanclubje wel op prijs zal stellen.
 
Geplaatst door Kleinkramer


Daar Pieter óok NAV draait, zal ik hem een copie van de downloader bezorgen, en dan hoor je het wel... :D

Stuur hem dan vanavond pas, Ton.
Anders bezorg je mijn vriendin een hartklepverzakking. :)

Groetjes,

Pieter
 
Geplaatst door Pieter Arntz


Stuur hem dan vanavond pas, Ton.
Anders bezorg je mijn vriendin een hartklepverzakking. :)

Hij is al verzonden, Pieter, maar als hyperlink, met een beschrijving.

Dus ik denk dat dat wel goed gaat... ;)
 
Re: norton AV rules!!

Geplaatst door virtually


Bij de virusscanners kwam Symantec's Norton AntiVirus 2003 als beste uit de bus.

.... terwijl ie volgens henzelf toch minder virussen detecteerde dan bijna alle andere antivirussen in die test... :rolleyes:

Maar misschien was dat geen belangrijke maatstaf... :D

vergeet even de leuke interface enzo, en kijk nou eens naar de statistieken in die test: Infected files identified, dus, en dan in alle categorieën

Het lezen van dit soort tests wil nog wel eens een kunst op zich zijn.

Overigens vind ik zelf dat Norton zonder meer bij de top 5 zit, hoor.

attachment.php
 

Bijlagen

  • av.gif
    av.gif
    23,5 KB · Weergaven: 138
Laatst bewerkt:
Overall, Norton AntiVirus has the best balance of performance and usability, with an intuitive interface and generally high detection rates.

Maar ja ik vraag me nu ook af wat idd de maatstaf van de test was.... daar andere AV-produkten uit de test een hoger percentage hadden qua detectie....

Voor mij blijft NAV numero uno hoor, ik gebruik het al jaren en ben nog nooit geinfecteerd geraakt, mede dankzij NAV...

Groetjes
 
Ach, ik heb zelf ook jarenlang NAV gebruikt, en als je er tevreden over bent moet je dat ook gewoon blijven doen.

Zoals gezegd, ik ind hem zeker in de top 5 of 6 zitten, met Nod32, Kaspersky, en nog wat anderen.

En ze hebben allemaal hun sterke en minder sterke punten.

Over Karspersky gesproken, die lui zijn ongelooflijk snel.
Ik verzond een half uur geleden een bestandje naar een stuk of 6 antivirusjongens (IEEXplorer.exe, verantwoordelijk voor Adblaster popups), en ik krijg nu al bericht van ene Sergey Bogukovsky dat het toegevoegd is aan de volgende virusdefinities.

Dat vind ik leuk: meteen antwoord.
 
Geplaatst door Kleinkramer

Over Karspersky gesproken, die lui zijn ongelooflijk snel.
Ik verzond een half uur geleden een bestandje naar een stuk of 6 antivirusjongens (IEEXplorer.exe, verantwoordelijk voor Adblaster popups), en ik krijg nu al bericht van ene Sergey Bogukovsky dat het toegevoegd is aan de volgende virusdefinities.

Dat vind ik leuk: meteen antwoord.

Dat is idd een snelle reactie van Kaspersky

Groetjes
 
Als je via de quarantaine van Norton iets stuurt, dan krijg je ook gelijk antwoord, maar dat is volledig geautomatiseerd en er zit geen mens tussen.
Het virus wordt helemaal automatisch via een computer automatisch toegevoegd aan de virus definities indien de computer ziet dat het een nieuw virus is.
 
Geef mij maar een mens van vlees en bloed.

Ik heb verschillende malen gehoord van Randy Bell (DSL Reports forum) dat geinfecteerde samples van nieuwe trojans door de computer als clean beschouwd werden.

Trouwens, even off topic.

Een perfecte site om verdachte bestanden te laten testen is de <A HREF="http://www.kaspersky.com/remoteviruschk.html">Kasperski anti virus checker</A>

Je upload het verdachte bestand, en meteen antwoord van de computer! :)
 
Inderdaad Ton.
Je herinnert je nog wel die Backdoor.Apdoor.b die Kevin van BoClean voor ons geanalyseerd heeft?
Van Symantec computer binnen twee uur bericht dat de file clean was.
Daarna nog twee mailtjes en 7 werkdagen (later dan NOD32) voordat hij eindelijk toegevoegd werd.
Maar de online KAV scanner herkende hem meteen.

Groetjes,

Pieter
 
Ze beloven "in de meeste gevallen een antwoord binnen een uur".

Bij Kasperski is dat binnen 5 seconden, wat iets sneller is.

Bovendien moet ik bij Norton een bestand downloaden, een formulier invullen, en dan nog maar afwachten of de computer het wil herkennen...

Ja doei....
 
LOL!: ik had het even bij het verkeerde eind:

Je krijgt binnen een uur een ontvangstbevestiging... :D

It is possible for the automated reply to take up to 24 hours, depending on how many submissions have been received.

Nee, geef mij dan toch maar vijf seconden, plus een betere kans op detectie...
 
Nou ja, qua grootte en bekendheid stelt het natuurlijk maar bitter weinig voor bij McAfee of Norton.

Wat dat betreft zitten die natuurlijk enorm vast in het zatel.

Maar wat maakt dat uit? Ik vind het belangrijk om eens wat verder te kijken dan de naam alleen.

Waar het mij om gaat is de kwaliteit van het product, en of het probleemloos draait
 
Bij Dialogue Science (DrWeb) kun je nu ook on line een bestand laten testen:

http://www.dials.ru/english/www_av/

Ook binnen vijf seconden de uitslag

DrWeb is een van de beste heuristische scanners, en hij doet het goed:

Online check result

--------------------------------------------------------------------------------
E:\Documents and Settings\Ton\My Documents\Baddies\TRojans\Microlog-XenoBot-wintr.zip - archive ZIP
>E:\Documents and Settings\Ton\My Documents\Baddies\TRojans\Microlog-XenoBot-wintr.zip/wintr.com packed by UPX
>>E:\Documents and Settings\Ton\My Documents\Baddies\TRojans\Microlog-XenoBot-wintr.zip/wintr.com infected with BackDoor.IRC.Sdbot.based
>E:\Documents and Settings\Ton\My Documents\Baddies\TRojans\Microlog-XenoBot-wintr.zip/illlog.exe packed by FSG
>>E:\Documents and Settings\Ton\My Documents\Baddies\TRojans\Microlog-XenoBot-wintr.zip/illlog.exe infected with Trojan.Ill.3796
>E:\Documents and Settings\Ton\My Documents\Baddies\TRojans\Microlog-XenoBot-wintr.zip/explorer.exe=FF packed by UPX
>>E:\Documents and Settings\Ton\My Documents\Baddies\TRojans\Microlog-XenoBot-wintr.zip/explorer.exe=FF infected with BackDoor.Xenoz.10
>E:\Documents and Settings\Ton\My Documents\Baddies\TRojans\Microlog-XenoBot-wintr.zip/MicroLog.exe packed by FSG
>>E:\Documents and Settings\Ton\My Documents\Baddies\TRojans\Microlog-XenoBot-wintr.zip/MicroLog.exe infected with Trojan.Ill.3796

--------------------------------------------------------------------------------
Scanned 4/4
Infected 4/4
Modifications 0/0
Suspicious 0/0
Scan time 00:00:01 Scan speed 107 Kb/s
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan