router (sitecom wl-025) + speedtouch 510

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nou, ik heb ook al zitten kijken welke tread ze bedoelt maar met Speedtouch kom ik er ook niet.

Als ik jou was zou ik alvast naar de algemene instellingen van die router gaan kijken.
Je zult de handleiding er bij hebben dus dat kan niet zo moeilijk zijn.

Upsidaisy zegt: Als je de sitecom als AP in stelt dan is het router/router probleem uit de wereld.
AP = Accespoint

Laatst bewerkt:
dat is waar maar ik moest ervoor zorgen dat de AP een ip krijgt als de range van de speedtouch. dat begrijp ik niet helemaal.
dus hoe kan ik de router als AP instellen.

Dennis hellup!!!!!!!!!
Dit weet ik niet. Ik heb nog nooit met dubbele routers gewerkt en al helemaal niet met draadloze.

De ene pc heeft een IP nummer dat is b.v. 10.0.0.151
De andere heeft een IP nummer dat is b.v. 10.0.0.152
Die nummers lopen van 10.0.0.150 tot 10.0.0.159 of hoger. Dat heb ik nog niet gezien bij mezelf. Dat is een range is het niet? Ik denk dat het accespoint :8-0: van die SideCom een ip nummer moet hebben dat in die range ligt. Misschien dus 10.0.0.156.
Kijk eens even onder water. Misschien zie je iets van accespoint staan.
Zolang er geen ervaren iemand in de buurt is of dit leest dan zou ik het gewoon eens proberen.
Volgens mij is Dennis aan het voetballen. ;)

Geplaatst door guevara1
dat is waar maar ik moest ervoor zorgen dat de AP een ip krijgt als de range van de speedtouch. dat begrijp ik niet helemaal.
dus hoe kan ik de router als AP instellen.
Hallo allemaal,

Vergat gisteren julie te vertellen, dat ik 's middags niet thuis zal zijn, ben zojuist weer terug.

@guevara1, zou je je router het ip-adres 10.0.0.140 willen geven?, dus niet meer 192.168.1.1 en geef de subnetmask 255.255.255.0

Het moet in elk geval in die range van je modem zitten.

Ik zal het topic nog even nalezen.

Dennis.

Geplaatst door Elisa
Volgens mij is Dennis aan het voetballen. ;)
Nee, was naar het strand (zandvoort) geweest, het was nog een beetje frisjes daar.

Ja, mijn verbinding is op dit moment(had zoveel soorten verbindingen gehad) gewone modem - naar modem/router - naar 5 computers( 2 laptops en 3 computers en waarvan één voorlopig met een hub(net er tussen geplaatst) is verbonden) en alles werkt draadloos.

Dennis.

guevara1,

Misschien handig als je even opnieuw de situatie zoals het nu er uitziet beschrijft. En zo volledig mogelijk als het kan. Neem daar rustig de tijd voor.

Dennis.

Geplaatst door DENNIS90

Hallo allemaal,

Vergat gisteren julie te vertellen, dat ik 's middags niet thuis zal zijn, ben zojuist weer terug.

@guevara1, zou je je router het ip-adres 10.0.0.140 willen geven?, dus niet meer 192.168.1.1 en geef de subnetmask 255.255.255.0

Het moet in elk geval in die range van je modem zitten.

Ik zal het topic nog even nalezen.

Dennis.

welcome back dennis.

bij het veranderen van de ip kreeg ik een foutmelding. warning. the change in ip adress(network number) means your pc and this device have incompatible ip addresses. please change your pcs ip address to match.
(if using dhcp just restart each pc)
then re-connect to this devices new ip address:10.0.0.140

ik heb de pc opnieuw opgestart maar het lukt nog steeds niet.
:(

:cool: cool op twee manieren :D.
Ha Dennis. Lekkere frissen hersens gekregen van het doorwaaien?

de situatie zoals het op het moment is:
de modem: de modem doet t wel. als ik het direct met de pc verbind dan krijg ik een verbinding.
de router: ik heb de ip van de router veranderd naar 10.0.0.140 het doet het nog steeds niet.
de pc: nog steeds geen verbinding als het met de router is verbonden.
de laptop: de wireless netwerk tussen de router en de laptop is nog niet aan de orde geweest als de pc een verbinding heeft dan begin ik daaraan.

ik wil graag alle settings van de router en de modem laten zien maar gisteren lukte het me niet om bijlages toe te voegen. ik ga screenshots maken en ergens op het internet plaatsen.

Geplaatst door Elisa
:cool: cool op twee manieren :D.
Ha Dennis. Lekkere frissen hersens gekregen van het doorwaaien?
Dat hoop ik, Elisa. Ik ben niet deskundig genoeg en vind dat heel erg voor guevara. Is @Upsidaisy hier nog niet geweest?

Enfin, nu even ter zake:

Guevara, ik weet dat het erg vervelend is dat ik jou voor de zoveelste keer ga vragen of je de huidige situatie even wil beschrijven. Dan beginnen we even opnieuw. En daarmee bedoel ik o.a. of naar zowel naar het modem als de router kan worden gepingd en wat de private-adressen v.d. laptop/pc zijn. En op welke wijze de laptop/pc met de router zijn verbonden. Graag zoveel informatie te verschaffen.

Dennis.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door guevara1
de situatie zoals het op het moment is:
de modem: de modem doet t wel. als ik het direct met de pc verbind dan krijg ik een verbinding.
de router: ik heb de ip van de router veranderd naar 10.0.0.140 het doet het nog steeds niet.
de pc: nog steeds geen verbinding als het met de router is verbonden.
de laptop: de wireless netwerk tussen de router en de laptop is nog niet aan de orde geweest als de pc een verbinding heeft dan begin ik daaraan.

ik wil graag alle settings van de router en de modem laten zien maar gisteren lukte het me niet om bijlages toe te voegen. ik ga screenshots maken en ergens op het internet plaatsen.
Ik zal vanaf nu beter moeten opletten, deze melding zie ik namelijk pas maar, excuus hiervoor.

Laat het ip v.d. router even zo staan, dus 10.0.0.140
Ping nu naar 10.0.0.140 en hierna naar 10.0.0.138
Zijn beide ping opdrachten geslaagd?
(we doen het stap voor stap)

Dennis.

quevara, download nou even mwsnap dat is zo'n handig tooltje om screenprints te maken.
Stel wel meteen in dat het in jpg weggezet moet worden en ken zelf een naam toe met saven. Dat is handiger dan die nummers.

Geplaatst door Elisa
quevara, download nou even mwsnap dat is zo'n handig tooltje om screenprints te maken.
Stel wel meteen in dat het in jpg weggezet moet worden en ken zelf een naam toe met saven. Dat is handiger dan die nummers.
Ben ik met je eens, Elisa. Kijk maar @guevara of je dat gaat lukken.

Dennis.

Ik ga ze even bekijken. Toch zou ik het zeer op prijs stellen wanneer ik straks ook nog een antwoord krijg op mijn vraag over dat pingen.

Dennis.

Ik heb ze al bekeken. En hoe was het resultaat van het pingen?

Dennis.

hier is het dennis
het pingen naar de router lukt wel. naar de modem niet.

ipconfig /all

Windows IP-configuratie
Host-naam . . . . . . . . . . . .: comp1
Primair DNS-achtervoegsel. . . . .:
Knooppunttype: . . . . . . . . . .: onbekend
IP-routering ingeschakeld. . . . .: ja
WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : ja

Ethernet-adapter LAN-verbinding:
Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: lan
Beschrijving . . . . . . . . . . .:
Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-50-BF-1B-CF-42
DHCP ingeshakeld. . . . . . . . . : ja
Autom. configuratie ingeschakeld. : ja
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 10.0.0.2
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 10.0.0.140
DHCP-server . . . . . . . . . . . : 10.0.0.140
DNS-servers . . . . . . . . . . . : 10.0.0.140
Lease verkregen . . . . . . . . . : zondag 10 april 2005 19:59:32
Lease verlopen . . . . . . . . . : woensdag 13 april 2005 19:59:32

ping 10.0.0.140

Pingen naar 10.0.0.140 met 32 byte gegevens:

Antwoord van 10.0.0.140: bytes=32 tijd=1 ms TTL=64

Ping-statistieken voor 10.0.0.140:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
(0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van ‚‚n bewerking in milliseconden:
Minimum = 1ms, Maximum = 1ms, Gemiddelde = 1ms

ping 10.0.0.138

Pingen naar 10.0.0.138 met 32 byte gegevens:
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Ping-statistieken voor 10.0.0.138:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 0, verloren = 4
(100% verlies).

Status
Niet open voor verdere reacties.