Service Pack 2 voor Windows XP verschijnt al in december.

Status
Niet open voor verdere reacties.
valt me mee dat ze het niet gewoon toch uitgbrengen en dan later wel voor een patch gaan zorgen ;) dat is normaal toch de microsoft strategie :D

Ze kregen heel veel commentaar op dat ze zo veel patches uitbrachten. Veel patches = onveilig.

Dus wat doet MS zinds een half jaartje of iets langer, ze sparen al die patches op en het liefst in 1 mega patch om ze 1 keer per maand uit te bregen.

En nu kunnen ze weer rustig adverteren dat hun software veiliger aan het worden is, ze brengen immers een stuk minder patches uit...

Dat is ook wel zo, alleen ze propen nu steeds meer in 1 patch dus blijft eig het zelfde.

Patches om de patches de herstellen, Microsoft, I'm lovin it :cool:
Owhnee; das McDonald's :p.

Maja, we zullen zien.

Windows XP SP2 mogelijk pas in september

Volgens het Duitse Heise Online komt het tweede service pack voor Windows XP in tegenstelling tot eerdere berichten pas uit in september. Deze voorspelling is gebaseerd op een uitspraak van Richard Kaplan, directeur marketing bij Microsoft. Tijdens een presentatie van de nieuwe mogelijkheden die Service Pack 2 met zich mee zou brengen had Kaplan het over september en ook in officiële documenten van Microsoft wordt over het derde kwartaal van 2004 gesproken. Dit is opvallend omdat in eerdere berichten nog medio 2004 was aangaven als releasedatum. Voor de verspreiding van Windows XP SP2 is 300 miljoen dollar voorzien. Een deel daarvan zal volgens productmanager Tony Goodhew gebruikt worden om ervoor te zorgen dat OEM-systeembouwers hun nieuwe pc's meteen met Service Pack 2 uitrusten. Voor de pc's die al naar de retailers vertrokken zijn zonder dat SP2 geinstalleerd is, is het de bedoeling dat deze installatie kan gebeuren op het moment dat het systeem verkocht wordt. Het pakket zal 100MB in beslag nemen en mede daarom menen analisten dat Microsoft gratis cd's met het service pack zou moeten verspreiden. Bron: tweakers.net

Overigens is de volgende patch-dag 8 juni a.s. volgens automatiseringsgids.nl

Laatst bewerkt:
Geplaatst door gekky29
heb op de site van microsoft gelezen dat het sp2 2 julie beschikbaar is voor download
engelse beta versie kun je al downen
kijk hier onder maar
http://www.microsoft.com/netherlands/msdn/windowsxp-sp2-stappenplan.asp

Zou ik zelf niet doen, citaat uit de link: "Doelgroep
Dit stappenplan beschrijft hoe softwarehuizen en -ontwikkelafdelingen zich kunnen voorbereiden op de komst van Service Pack 2. De informatie is primair bedoeld voor development managers en test managers." Ik wacht wel op de definitieve versie, ben niet zo'n beta-tiepje. :)

ik ook niet ik heb xp nl zou niet eens werken neem ik aan
ff afwachten of 2 julie blijft staan
je weet maar nooit met microsoft :rolleyes: ;)

Zal wel weer een maandje of 2,3 uitlopen :D Maakt mij niet zoveel uit, ik ben tevreden met SP1 (voorlopig dan:))

Promotie Windows XP SP2 $ 300 miljoen
Cd gratis tegen betaling verzendkosten

Microsoft trekt voor de promotie van Service Pack 2 voor Windows XP (XP SP2) 300 miljoen dollar uit. Een deel daarvan is bestemd voor de kosten om het Service Pack standaard op nieuwe computers te installeren, waarvoor Microsoft met de leveranciers gaat samenwerken. Daarnaast komt XP SP2 als "kritieke" download beschikbaar in Windows Update. Dit verklaarde Tony Goodhew, productmanager Microsoft Developer Group, in een interview met Internetnews.

Goodhew verklaarde ook dat het Service Pack via een gratis cd zal worden verspreid, maar dat de verzendkosten voor rekening van de ontvanger zijn. Dat laatste is opmerkelijk, want nog geen twee weken geleden verklaarde een andere productmanager, Danny Beck, dat er nog geen afgeronde plannen in die richting zijn (“no plans have been finalised at all”). Bron+links: breekpunt.nl

20 illegale product keys op zwarte lijst Windows XP SP2

Dat Service Pack 2 voor Windows XP niet met illegale versies zou werken was al langer bekend. De softwaregigant heeft nu laten weten dat het een blacklist met de 20 meest gebruikte illegale product keys heeft samengesteld. Service Pack 2 kan niet op machines die een van deze keys gebruiken geinstalleerd worden. Verder heeft Microsoft door het toevoegen van nieuwe code aan het service pack haar eigen regels gebroken. Het is dan ook geen normaal service pack, zo laat Paul Randle van Microsoft weten. Wat voor effect het blokkeren van illegale versies zal hebben in landen waar de meeste software gekopieerd is, is niet bekend. (BBC) Bron: security.nl

www.autopatcher.com

voor al uw updates vanaf sp1(a)

als je het natuurlijk niet erg vind om zo af en toe engelse text in verschillende schermen te hebben.

Ik run hem al tijden op mijn NL versie van XP en hij draait als een trein

Microsoft brengt nieuwe testversie uit van Service Pack
Aanvulling op Windows XP legt nadruk op beveiliging.

Microsoft heeft Release Candidate 2 uitgebracht van de Windows XP Service Pack 2. Het bedrijf hoopt hiermee de laatste pre-versie te hebben uitgebracht van het pakket verbeteringen voor Windows XP.

Uiteraard bevat de tweede Service Pack (SP2) voor Windows XP de nodige bugfixes. Maar de aandacht voor de veiligheid van het besturingssysteem gaat veel verder.

Zo voegt SP2 een Security Center toe aan Windows XP. Deze geeft zicht op de belangrijkste veiligheidsinstellingen van een pc, waardoor gebruikers beter zicht krijgen op de actuele veiligheidssituatie. Deze is dan op eenvoudige wijze te verbeteren door instellingen te wijzigen. Ook biedt SP2 een verbeterde firewall.

Microsoft had gehoopt de Release Candidate 2 (RC2) al vorige maand te kunnen uitbrengen, maar liep daarbij vertraging op. Volgens een aantal sites van Windows-fanaten waren compatibiliteitsproblemen de voornaamste oorzaak.

De definitieve versie van SP2 staat gepland voor juli. De vraag is of de opgelopen vertraging betekent dat deze deadline niet meer kan worden gehaald. Microsoft wil hierop nog geen antwoord geven. Veel zal afhangen van de vraag of na RC2 nog een derde Release Candidate nodig zal zijn. Bron: zdnet.nl
Zie ook security.nl: Microsoft komt met RC2 van Windows XP Service Pack2

UPDATE

Windows XP Service Pack2 RC2 voor iedereen beschikbaar

Microsoft heeft release candidate 2 van Windows XP Service Pack 2 nu ook voor het grote publiek beschikbaar gesteld. Meer informatie over deze versie kan op deze pagina gevonden worden. De express installer is op deze pagina te vinden, voor de netwerk installatie moet je op dit adres zijn. (Neowin) Bron: security.nl

Laatst bewerkt:
Support chaos door Windows XP update

De grote veranderingen in Windows XP Service Pack 2 zullen waarschijnlijk voor veel support problemen zorgen. Analisten, gebruikers en zelfs Microsoft verwachten dan ook een toename van het aantal helpdesk telefoontjes. Service Pack 2 zou eind juli moeten verschijnen en zal automatisch via de Windows Update functie gedownload worden. De update kan echter voor problemen met aanwezige applicaties zorgen, netwerkverbindingen ontregelen en niet-technische gebruikers instellingen laten maken waar ze niets van begrijpen. Microsoft werkt echter hard aan een support plan om alles in goede banen te leiden, zo laat Matt Pilla van Microsoft in dit artikel weten Bron: security.nl

Als ze dat nu al voorspellen...:rolleyes:

Microsoft werkt echter hard aan een support plan om alles in goede banen te leiden, zo laat Matt Pilla van Microsoft in dit artikel weten Bron: security.nl

Waarom ben ik niet verbaasd ?

Groeteen Oossie

Geplaatst door gezina
Support chaos door Windows XP update

De grote veranderingen in Windows XP Service Pack 2 zullen waarschijnlijk voor veel support problemen zorgen. Analisten, gebruikers en zelfs Microsoft verwachten dan ook een toename van het aantal helpdesk telefoontjes. Service Pack 2 zou eind juli moeten verschijnen en zal automatisch via de Windows Update functie gedownload worden. De update kan echter voor problemen met aanwezige applicaties zorgen, netwerkverbindingen ontregelen en niet-technische gebruikers instellingen laten maken waar ze niets van begrijpen. Microsoft werkt echter hard aan een support plan om alles in goede banen te leiden, zo laat Matt Pilla van Microsoft in dit artikel weten Bron: security.nl

Als ze dat nu al voorspellen...:rolleyes:

Whahaha, het is toch bijna om te lachen :p. IPV dat ze nou de producten echt goed maken en een datum nemen die absoluut realiseerbaar is; maarnee, ze nemen wat vroegs wat ze tig keer kunnen opschuiven om het vervolgens met fouten op de markt te brengen.
Is toch net een soap man :thumb:

Ik denk dat ik maar tegen die tijd XP SP2 aanschaf, als dat tenminste in de handel komt vòòr Longhorn...in die losse SP2-cd (komt binnenkort ook uit) heb ik eigenlijk niet echt vertrouwen...:confused:

icon10.gif
icon10.gif
icon10.gif
icon10.gif

lol

Microsoft: Service pack 2 is overwinning voor security

Tijdens de Tech Ed conferentie in Amsterdam heeft Microsoft Windows XP Service Pack 2 als een overwinning voor de "security guys" bestempeld. De mega-update, die langer dan gedacht in ontwikkeling was, zou over een aantal weken moeten verschijnen. Volgens Steve Riley zal service pack 2 hackers harder laten werken en Trojaanse paarden voorkomen. De product manager noemt de update dan ook "Shorthorn," aangezien er een aantal features uit het volgende Microsoft besturingssysteem, met codenaam Longhorn, in verwerkt zijn. (Silicon)
Bron: security.nl
Zie ook zdnet.nl: XP SP2 "overwinning voor veiligheid"

Shorthorn? kannie wachten...:rolleyes:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan