• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

uitbetaling prijzengeld

Status
Niet open voor verdere reacties.
kaarten

Cow18,de prijzen moeten op minimum 0.5€ afgerond worden (voor het klassement op 1€)
er word niet met eurocenten gewerkt
ps:de prijzen mogen aangepast worden naar een gelijkere schaal,ik probeer er ergens een lijn in te krijgen van vb:6€,4€,2€,1€ en met gelijke score kunnen de laatste prijzen gedeeld worden tot op een 0.5€

mvg?luc

zie bijlage, nu afgerond op 0.5€, er wordt een 2e machtsvergelijking gezocht die door de 1e en de laatste prijs gaat en gesommeerd over alle prijzen je prijzenpot oplevert.
Verder doe ik er niets aan.

Bijlagen

Luc,
Ik ben er reeds mee bezig, maar had weinig tijd dit weekend. Werk er straks verder aan.
Ik had reeds door dat de prijzen van de series en de ronde prijzen ongeveer telkens 1/12 van de totale inleg zijn.
De rest van het prijzengeld gaat naar het klassement. Met het bestand van Cow heb ik reeds de series klaar en was gisteren bezig met de rest aan te vullen.

Laatst bewerkt:
Luc,
De laagste prijzen van 1€ is dit voor alle klassementen?

Luc,
Kan je me eens wat meer uitleg geven hoe men aan een serie komt in het spel?
Hoeft het prijzengeld van de series zo hoog op te lopen?
Ik kom namelijk geld te kort om te verdelen over de rondes.
Ik dacht eraan om vanaf tafel 20 tot tafel 50 de prijzen van de series niet meer te verhogen en het bespaarde bedrag bij te voegen aan de rondes.
Zo ver ben ik reeds geraakt

Bijlagen

Laatst bewerkt:
@Plongske, denk eens omgekeerd, zie bijlage (enkel nog maar voor klassement)
voor de Kolommen E:L = hoeveel geld verzamel je en hoe ga je het verdelen over de 3 groepen.
Daarna kolommen P:S voor je "klassement"
kolom Q : prijzenpot zoals voorzien in de kolommen E:L
kolom R : als je begint bij 1€ en iedere prijs is +0.5€, hoeveel prijzen kan je dan maximaal geven met die prijzenpot
kolom S : sommeer de kolommen T:BB, die som is iets lager dan wat je voorzag in kolom Q, zodat je nog wat meer kan geven aan de eerste prijzen.
kolommen T:BB : hoeveel krijgt de zoveelste prijs

Herhaal bovenstaande oefening voor potten en series en je bent zo klaar.

in de 2e bijlage heb ik nog iets beter verdeeld, maar misschien is de final touch beter te maken met een macrootje ipv formules, maar dat laat ik aan jou over

Bijlagen

Laatst bewerkt:
kaarten

Heren,ik laat u verder doen om tot een redelijke oplossing te komen I.V.M. de verdeling van de prijzen
de prijzen zijn normaal afgerond tot min 1€
(enkel bij de laagste prijzen = minimum aan tafels vb:2 tafels ,3tafels kan dit 0.5€ zijn )of bij gelijke stand met meerdere personen als er een gelijke verdeling moet gemaakt worden.
ps:uw voorstel om de prijzen niet meer te laten oplopen vanaf een bepaald aantal tafels valt in goede aarde (dit mag toegepast worden)
de serie's worden enkel uitbetaald vanaf een score van 9 t/M 13 (in deze groep worden de prijzen verdeeld)eenmaal over de 4 ronde!!
Wanneer er meer dan 20 tafels zijn zo er een aparte berekening moeten zijn (omdat dan de serie's per ronde worden uitbetaald) =grotere sommen aan
inkomsten die dan verdeeld worden over de vier ronde(dit zou dan een volledig andere tabel zijn)SORRY:moeilijker kan niet!!!!
psbis:nu is het zo dat er bij een groter aantal tafels een extra inbreng van sponsers is die normaal start met een minimum van
100€,150€,200€ enz. tot 500€ kan er cel voorzien worden die dan deze extra som +/- gelijk verdeeld over de betalingen ik laat je de vrije keuze hoe als dit mogelijk is??

mvg,Luc

Laatst bewerkt:
Luc,
Volgens mij is dit de eenvoudigste oplossing. Het betalingsschema is wel niet gevolgd maar de prijzen zijn per 1€.
Er is wel nog geen rekening gehouden met de sponsors, daar ik niet weet vanaf hoeveel tafels die beginnen en vanaf welke tafels het bedrag omhoog gaat en met welk bedrag.
Kan dit een oplossing zijn voor de prijzen?

Bijlagen

kaarten

Plongske, dit werkt perfect (kun jij ook de berekeningen in de file zetten (heb het geprobeerd maar het lukt niet).
ps:voor de sponsers dit gaat van minimun 10 tafels(maar de inbreng is afhankelijk van de sponser)kun jij een cel voorzien waar het sponsergeld kan ingevuld worden en die dan AUTM. de verdeling maakt in% vb:1/2voor het klassement,1/3pot,1/3serie zoals reeds voorzien is de huidige verdeling (ik droom maar door)!!
In de bijlage heb ik enkele kolommen uit het blad uitbetalen verwijderd-->file was te groot om te posten!!

mvg,Luc Bekijk bijlage MET MACRO KNOPPEN.xlsm

Laatst bewerkt:
Luc,
Wat ik gedaan heb is eenvoudig weg 1/12e van de inleg genomen om de prijzen van de series te bepalen, wel heb ik ze afgerond tot 1€.
Dan heb ik manueel de tabel ingevuld en zo veel als mogelijk je structuur van aantal prijzen gevolgd. Wel gezorgd dat ik niet boven 1/12e van het budget kwam.
Dit heb ik ook gedaan voor de prijzen per ronde. Hier kon ik echter de structuur niet meer volgen. Het klassement heb ik ook manueel ingevuld met de rest van het budget.
Deze formule heb ik gebruikt om in een aparte kolom de prijs te bepalen van de series, zo kon ik zien dat er niet over het budget is ingevuld.
Code:
=AFRONDEN.N.VEELVOUD(W3/12;1)
IK moet zelf nog zoeken om dit automatisch te laten invullen in de tabellen.
Ik heb deze opzet gemaakt om te weten als dit voldoende was voor jullie. Waarschijnlijk zal ik nu hulp nodig hebben om de bedragen automatisch te laten invullen in de tabellen

Eens dit klaar is zal het niet meer zo moeilijk zijn om de sponsors hun bijdrage ook in rekening te brengen. Dit wordt dan een som zoeken van inleg plus sponsorgeld vanaf tafel 10.

kaarten

Plongske,bedankt voor de informatie (en het vele werk)wij zijn al een heel eind op weg.
bijkomende vraag is geen (AUTM.) prioriteit ,alles werkt en kan in praktijk uitgetest worden.
ps:ik ga een van de volgende dagen excel 2010 installeren (voor de andere toepassing met macroknoppen in het lint)ik hoop dat er dan geen lijken uit de kast vallen I.V.M formules edg. ik laat wel iets weten.

mvg,Luc

Laatst bewerkt:
Luc,
Na een weekendje weggeweest te zijn hierbij de finale.
Het tabblad uitbetalen is nu geautomatiseerd. Dank zij Cow18.
Je kan de kolommen vanaf AA verbergen.
Er wordt rekening gehouden met de sponsoring vanaf tafel 10. Het bedrag van de sponsoring moet worden ingevuld in het tabblad prijskamp.
Als er maar 2 tafels zijn wordt er maar 1 prijs voorzien voor de series en 1 prijs per ronde. Indien je toch 2 prijzen wilt kan je de bedragen intypen in de betreffende tabellen.
http://www1.datafilehost.com/d/bf1a7872
Ps heb de file omzet naar Excel 2010
http://www1.datafilehost.com/d/cc7444e8
Onderste is Excel 97-2003

Best het vinkje afzetten bij Use our download manager and get recommended downloads

Laatst bewerkt:
kaarten

Plongske (en andere helpers)Alvast bedankt voor de opstelling van de formules
Dit ziet er goed uit,nog enkele vragen om de formules te begrijpen.
Alvast bedankt voor de opstelling van de formules
1)de kolom AA3:AA51 begrijp ik
2)de kolom AC3:AC23 waarvoor dient deze??
3)de kolom AE3:AE51 begrijp ik.
4)de kolom AF3:AF51 staat restant, van wat en word deze ergens anders gebruikt??
5)AA55:AA103??
6)AC5:AC103 =is dit het aantal prijzen (kan ik deze uitbreiden omdat niet alle kolommen gebruikt zijn)??
7)AD55:AD103 staat restant,van wat en word deze ergens anders gebruikt??
8)AE55:AE103 begrijp ik
9)AF55:AF103 staat restant,van wat en word deze ergens anders gebruikt??
tot slot voor ik afsluit ,is dit volledig gebaseerd op volledige uitbetaling van alle ingebracht gelden??
dit omdat in verschillende kolommen restant staat!!!
ps:nog een laatste vraag:als ik de cel T5 en/of T9 aanpas (inleg verhogen)rekent deze de verhoging dan ook door in de tabellen klass.serie en pot. of moet ik dit dan manueel aanpassen? EEN HELE BROK!!!

mvg,Luc

Laatst bewerkt:
Luc,
De opzet komt van Cow18 Waarvoor ook nog eens mijn dank.
Als je de prijzen aanpast in in T5 en of T9 worden deze automatisch in rekening gebracht gezien er voor de uitbetaling steeds gewerkt wordt vanuit kolom W. Deze is de optelsom van de inleg en de prijs vooruit. Voor de series en de rondeprijzen is dit 1/12e van het bedrag in kolom W. Vanaf tafel 10 wordt er 1/10e van het bedrag in cel AH2 bijgeteld. Die prijzen vind je terug in kolom AA 55 tot AA103. Zoals je waarschijnlijk begrepen hebt is in kolom AA3 tot AA51 het restbedrag van de inleg en eventueel sponsorgeld.
Alles is reeds gebaseerd op de inleg en eventueel sponsorgeld.

Voor wat betreft kolom AC55 tot 103 is dit inderdaad het aantal prijzen die maximaal kunnen verdeeld worden.Deze worden nu via de formule van Cow18 automatisch ingevuld. Nu staat in celAc55
Code:
=VERGELIJKEN($AA55;$AC$3:$AC$12;1)
$AC$3:$AC$12 staat voor mogelijk maximum 10 te verdelen prijzen.
Dit is ook zo voor kolom AE55 tot AE103 en ook voor kolom AE3 tot AE51.
Je kan natuurlijk in plaats van de formule zelf er een getal in plaatsen maar je zal zien dat bij het klassement er eventueel dan een prijs wegvalt. Ik zou zeggen speel er even mee maar maak een origineel bestand waar je kan op terug vallen.

Voor zover ik begrepen heb staat in kolom AC3 tot AC23 het mogelijks maximum aantal te verdelen prijzen. Misschien kan Cow18 een beter uitleg geven.
De formule wordt ook gebruikt om het restbedrag te bepalen in de kolommen AF3 tot AF51, AD55 tot AD103, AF55 tot AF103 Het restbedrag is afhankelijk van het aantal te verdelen prijzen in de kolom ervoor.
Voor zover ik begrepen heb worden met het restbedrag de prijzen met 1€ verhoogd per kolom als zich de gelegenheid zich voordoet.

Laatst bewerkt:
kaarten

plongske (Cow18)bedankt voor de uitleg en alle andere werk.
Ik ga ermee aan de slag (dit neemt een hoop werk weg voor mij).

ps:indien later nog iets nodig laat ik het wel weten-->nog een prettig (hopelijk verlengd week eind).

Mvg,Luc

Laatst bewerkt:
Luc,
Graag gedaan hoor. Het was een mooi project, ik heb er zelf van bijgeleerd. Nogmaals bedankt aan iedereen die meegewerkt hebben van mijnentwege

Plongske,Cow18:SORRY VOOR DE LATE REACTIE MAAR IK KOM ZELF NIET UIT.
Na meerdere malen de file te hebben uitgetest kom ik nog enkele fouten tegen,kun jij er eens naar kijken.
ps:heb zelf verschillende dingen uitgebrobeerd maar kan er geen kop aan krijgen,hieronder enkele foutjes!!
1)Als ik de cellen F9.F12.F15.F18 enz. invul krijg ik steeds een foutmelding in cel U17 (idem als ik in kolom H15.H20 enz.invul)??
2)als ik de cellen in kolom U nakijk zie ik dat de formules verschillen U17 T.O.V. U18 en de volgende??
3)Als ik getallen in de ronden invul krijg ik ook een foutmelding in cel U t/m U6 ??
4)Met de prijzen in kolom I / AN is ook iets niet juist ??

ps:Ik weet niet of de kolommen E,G,I en K nodig zijn (anders zouden deze weg mogen??
http://ge.tt/6n6nuuu/v/0
mvg,Luc

Laatst bewerkt:
Luc,
Heb een aantal formules aangepast die betrekking hebben met het beperken van de prijzen tabel.
De formules in U18 en erna zijn inderdaad verschillend van U17 en ervoor dit geeft te maken met het maximum aantal prijzen deze is 16.er moet dan enkel nog gekeken worden als de punten gelijk zijn moet er al dan niet nog een bedrag getoond worden.
Kan je even testen als dit beter is?
ps; ik heb de kolommen E,G,I en K weg gedaan.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Plongske,na testen kijkt dit in orde te zijn,bedankt voor de oplossing (kwam er zelf niet uit)!!
nog 2 puntjes die ik graag zou aanpassen.
1)bij de serie's word enkel de eerste gekleurd via de voorwaardelijke opmaak!
kun jij de fomule aanpassen zodat de 2de en derde ook gekleurd worden (idem uitslag klassement)maar daar staat een ander soort formule in??
2)Nu zit er in de macro dat bij toevoegen/verbergen van 4rijen daarna de file word opgeslagen waardoor ik bij een eventuele inbreng van de volgende gegevens steeds de beveiliging moet opheffen.
ps:is het mogelijk om in de file enkel de kolommen D,E,F,G te kunnen gebruiken en de andere te beveiligen zodat de formules niet kunnen gewist/veranderd worden (dit om de reden dat ik bij afwezig zijn de invulling laat gebeuren door iemand anders) en dat dan de kans bestaat dat
er aan de formules geraakt word.

ps:de laatste loodjes wegen het zwaarst

mvg,Luc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan