Luc,
De opzet komt van Cow18 Waarvoor ook nog eens mijn dank.
Als je de prijzen aanpast in in T5 en of T9 worden deze automatisch in rekening gebracht gezien er voor de uitbetaling steeds gewerkt wordt vanuit kolom W. Deze is de optelsom van de inleg en de prijs vooruit. Voor de series en de rondeprijzen is dit 1/12e van het bedrag in kolom W. Vanaf tafel 10 wordt er 1/10e van het bedrag in cel AH2 bijgeteld. Die prijzen vind je terug in kolom AA 55 tot AA103. Zoals je waarschijnlijk begrepen hebt is in kolom AA3 tot AA51 het restbedrag van de inleg en eventueel sponsorgeld.
Alles is reeds gebaseerd op de inleg en eventueel sponsorgeld.
Voor wat betreft kolom AC55 tot 103 is dit inderdaad het aantal prijzen die maximaal kunnen verdeeld worden.Deze worden nu via de formule van Cow18 automatisch ingevuld. Nu staat in celAc55
Code:
=VERGELIJKEN($AA55;$AC$3:$AC$12;1)
$AC$3:$AC$12 staat voor mogelijk maximum 10 te verdelen prijzen.
Dit is ook zo voor kolom AE55 tot AE103 en ook voor kolom AE3 tot AE51.
Je kan natuurlijk in plaats van de formule zelf er een getal in plaatsen maar je zal zien dat bij het klassement er eventueel dan een prijs wegvalt. Ik zou zeggen speel er even mee maar maak een origineel bestand waar je kan op terug vallen.
Voor zover ik begrepen heb staat in kolom AC3 tot AC23 het mogelijks maximum aantal te verdelen prijzen. Misschien kan Cow18 een beter uitleg geven.
De formule wordt ook gebruikt om het restbedrag te bepalen in de kolommen AF3 tot AF51, AD55 tot AD103, AF55 tot AF103 Het restbedrag is afhankelijk van het aantal te verdelen prijzen in de kolom ervoor.
Voor zover ik begrepen heb worden met het restbedrag de prijzen met 1€ verhoogd per kolom als zich de gelegenheid zich voordoet.