• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

uitbetaling prijzengeld

Status
Niet open voor verdere reacties.
kaarten uitbetalen

Plongske,in ieder geval bedankt voor het geleverde werk en de poging om de formule van de potten in orde te krijgen.
ps:is de inbreng van ralbers misschien te gebruiken?? zie 14 juni hierboven.
of wil iemand anders een poging wagen (mijn kennis van formules is beperkt).
Het probleem met de macro is voor later, als alles eventueel zo werken.

Mvg,Luc

Bekijk bijlage 186980

Laatst bewerkt:
Luc,
Ik denk eerder aan een matrixformule omdat je met veel gelijke waardes kan zitten. maar mijn kennis is nog te beperkt inzake die formules.

kaarten uitbetalen

Is er iemand die vertouwd is met de hierboven bedoelde formules die plongske bedoeld of is er een andere mogelijkheid om dit op te lossen zie bijlage

alle hulp is welkom.

mvg,Luc

Laatst bewerkt:
Luc,
Ik ben er terug aan begonnen, na alles even te laten rusten ben ik reeds tot volgend resultaat gekomen.
De kolommen AC tot AJ moeten blijven bestaan maar kunnen verborgen worden.
Nu nog de rangschikking en de series aanpakken.
Kan je even testen als dit goed is voor u?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
uitbetalen

Plongske, dit voldoet ruimschoots aan de verwachtingen!!
ps:om in de toekomst geen uitbreiding meer te moeten doen aan de prijzentabel heb ik deze reeds uitgebreid,kun jij de formules in de kolommen AG tot Aj aanpassen aan de uitgebreide prijzentabel.

Mvg,Luc

Laatst bewerkt:
Luc,
Dat kan.
Maar hoe meer kolommen hoe langer de formule momenteel wordt en hoe groter de kans dat de formule verkeerd is ingevoerd.
Ik ben op zoek om het eenvoudiger te maken.

ik heb het met VBA geprobeerd en alles staat in het tabblad "resultaten"

Bijlagen

Luc,
Ik was vergeten om Cobbe te vermelden voor de aanbreng van de formule die ik nodig had om dit resultaat te bereiken.
De oplossing van Cow18 ziet er op op het eerste zicht goed uit, al is het op een ander tabblad.
Misschien kan hij helpen om de macro's te helpen herstellen of aan te passen?

uitbetalen prijzen

Plongske,Cobbe;Ik heb het werkblad (zie bijlage) uitgerold en merk dat er verschillende formule nog niet werken tot rij 201 ,kunnen jullie dit eens nakijken.
Om even terug te komen op de extra tabel (resultaten)ik begrijp de opzet niet.
de bedoeling is: na de kolommen 1ste ronde enz. moet de prijs uit de tabel (blad uitbetalen)komen, dit kan eventueel via de kolommen AI/AM.
De extra tabel met de volledige uitbetaling (resultaten )is die echt nodig? daar de prijzen in het blad (prijskamp)staan.
Sorry voor het vele werk, maar nu is dit voor mij echt ingewikkeld aan het worden (ben niet zo mee met al die formules)!!
Nadat de eerste ronde is afgewerkt worden de prijzen van de pot reeds uitbetaald,deze kan ik dan terugvinden in de kolom naast de score of in de tabel AI/AM om niet onnodig naar beneden te moeten scrollen bij een groot aantal deelnmers.
ps:met aanpassen macro bedoel ik de juiste kolommen aanduiden om het blad te ledigen nadat het blad volledig is afgewerkt.

Mvg,Luc

Bekijk bijlage 187191

Laatst bewerkt:
ik veronderstel dat je tabblad "uitbetalen" nog niet helemaal op orde staat, sommige 1e prijzen zijn kleiner dan sommige 2e prijzen.
Voorlopig heb je ook nog maar 25 tafels = 100 deelnemers en je geeft er ons 200 in je voorbeeld.
Verder is dat tabblad "resultaten" hetzelfde als in die kolommen naast je gegevens, maar iets handiger te programmeren.
In de 1e 5 kolommen zie je wat, welke prijs, de naam, de punten en het bedrag dat ze gewonnen hebben.
Dan krijg je vanaf kolom K een draaitabel met in aflopende volgorde de personen die meest gewonnen hebben.

Bijlagen

Luc,
Ik begrijp je vraagstelling niet helemaal meer.
de prijzen per ronde worden toch bepaald door te tabel potten per ronde? Deze is toch beperkt tot 8 ipv 16.
Er zat inderdaad nog een foutje in de formules voor de prijzen in het klassement. Deze heb ik aangepast.
Ook is het zoals Cow zegt je tabellen spreken maar tot 25 tafels. Daarom heb ik er nu een beperking op gezet.Daardoor liep het ook fout om de prijzen te bepalen.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Luc,
Ik heb je macro voor het leegmaken van het blad werkende gekregen.

Plongske, dit voldoet ruimschoots aan de verwachtingen!!
psm in de toekomst geen uitbreiding meer te moeten doen aan de prijzentabel heb ik deze reeds uitgebreid,kun jij de formules in de kolommen AG tot Aj aanpassen aan de uitgebreide prijzentabel.
Nu zeg je dat ze uit de andere tabel moeten komen. Dit begrijp ik niet meer.

Ik heb het werkblad (zie bijlage) uitgerold en merk dat er verschillende formule nog niet werken tot rij 201 ,kunnen jullie dit eens nakijken.
Alle formules werken tot 201. Als er in bepaalde cellen niets staat is het omdat er een nul wordt geplaatst.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
ik veronderstel dat je moeilijkheden hebt om tot een deftige verdeling van je prijzengeld te komen over x deelnemers.
Normaal zou zoiets een soort logaritmische verdeling moeten zijn. Dus in bijlage heb ik een poging tot verdeling gemaakt.
Je speelt met de cellen G3 en G4(die kan je ook manipuleren met die pijltjes omhoog/omlaag)
Veronderstel je wenst een 1e prijs van 6€ te geven en de rest dan logaritmisch afnemend.
Tik 6 in G3

Tik een getal tussen 1 en 1000 in G4 of werk met de pijltjes
pijltje omhoog = je wenst een hogere prijs te geven aan de 2e, 3e , ... maar minder prijzen in totaal te geven. (klik een aantal keer kort of houd het pijltje een tijdje vast)
pijltje omlaag = je wenst een lagere prijs te geven aan de 2e, 3e , ... maar meer prijzen in totaal te geven. (klik een aantal keer kort of houd het pijltje een tijdje vast)
Kijk ondertussen naar G6 en G7, dat is de uitbetaalde prijzenpot (G6) en het aantal personen die binnen de prijzen valt (G7).
Je blijft met de pijltjes stoeien tot je een goed voorstel krijgt. (G6 = gewenst uit te betalen bedrag)
De prijzen staan in die oranje kolom en je krijgt een idee in die grafiek.
Veronderstel dat je redelijk tevreden bent en je wenst hier of daar nog een afronding, dan schrijf of kopieer je de oranje gegevens naar de gele kolom en pas je die naar wens aan. Zo krijg je een nieuwe verdeling in G9 en G10.

Kijk even of je er iets aan hebt.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
kaarten

Plongske,Cobbe, SORRY maar ik heb de verkeerde cellen opgegeven (het licht ging even uit).
de aangebrachte oplossing is perfect (ga nog even verder testen of er geen addertjes onder het gras zitten)
Naar de toekomst toe wou ik de tabel potten uitbreiden tot max 10 prijzen vanaf 25 tot 50 tafels met de mogelijkheid van meerdere als er gelijke score zijn zoals nu het geval is (ik had het een en ander verkeerd geintrepetreerd) SORRY!!!
ps:de aangebrachte oplossing van Cobbe voor de prijsverdeling ga ik zeker gebruiken
(nog even mee spelen om het onder de knie te krijgen)
Alvast bedankt voor de vele uren denkwerk waar ik jullie mee opgezadeld heb (en weer wat bijgeleerd).

mvg,Luc

Bekijk bijlage 187323

Laatst bewerkt:
Luc,
We doen het met plezier en als hobby.
Persoonlijk denk ik dat je niet alleen de tabel van potten zal moeten uitbreiden naar 50 tafels maar ook de andere tabellen.
Als je de nieuwe tabellen klaar hebt (er hoeven daarom nog geen bedragen in te staan) wil ik wel de formules aanpassen.
Ps Werkt de macro om de blad leeg te maken naar behoren?

Cobbe is inderdaad iemand anders op deze forum die me fantastisch geholpen heeft om een formule samen te stellen die ik nodig had om de prijs te berekenen bij gelijke punten.

Laatst bewerkt:
kaarten

Sorry voor het misverstand met de namen (bedankt aan iedereen)!!!
Er zijn nog enkele dingen die niet juist werken; zie verder

Enkele aan te passen puntjes:dit is het resultaat na gebruik macro blad ledigen!!!-->zie bijlage
(heb macro aangepast kun jij deze even nazien A.U.B).

De formule in kolom AJ2 en AJ3 verschilt van de volgende in de kolom ???-->is de werking daar O.K.???
De voorwaardelijke opmaak zorgt er voor dat de kolommen (zie blad) rood gekleurd blijven als het blad geledigd is ??? na invullen ronde1 kleurt deze groen en na invullen ronde 2 kleurt deze blauw ,
(is het mogelijk om de opmaak aan te passen zodat de lege cellen niet ingekleurd worden)??
Kunnen de foutmeldingen in kolommen AJ,AK en AL verborgen worden als het blad leeg is-->oogt niet netjes!!!
Idem voor de foutmeldingen in blad uitbetalen
wanneer er 8 namen worden ingevoerd komt er prijs in de kolommen U en AB ?-->deze verhoogt telkens er 4 namen bijkomen??
de kolommen E,G,H,I,L,V,W,(AC:AH) en (AO:AP) worden verborgen
ps:ik heb de tabel reeds uitgebreid naar 10 prijzen.

nog een vraagje;kan er in kolom c (namen) een drop list aangemaakt worden om de steeds weerkerende namen niet te moeten invoeren maar te selecteren uit een reeds vooraf aangemaakte lijst die kan aangevuld worden (soort draaitabel of iets anders??)

Mvg,Luc Bekijk bijlage 187397

Laatst bewerkt:
kaarten

een vraag op de reactie van cow18 (verdeelprijzen)
kan dit aangepast worden zodat ik een totaal uit te betalen getal kan inbrengen in een welbepaalde cel en dan de 1ste prijs invul waarna de bereking gebeurd zoals voorgesteld in de tabel.

kan er ook een cel voorzien worden waar ik het aantal tafels invul die gekoppeld is aan het werkblad uitbetalen
(om te kijken hoeveel prijzen er zijn voor de deelnemende tafels)

ps:ik heb wat geprobeerd maar ik denk dat er iets mis is met formules-->zie bijlage

Mvg,Luc Bekijk bijlage 187405

Laatst bewerkt:
zie bijlage, die bevat een macro, dus moet je die toelaten.
je vult G2 en G3 in en klikt op de groene knop "verdeel prijzenpot"
Eigenlijk staat deze map los van je andere map, hij dient enkel om je op de weg te helpen, dus je moet die 2 cellen zelf gaan invullen.
Vermoedelijk ga je achteraf toch nog wat veranderen aan het voorstel door je eigen getallen in te vullen in kolom D.
Die kan je daarna kopieren en plakken>speciaal>transponeren naar je blad "uitbetalen".

optie : In kolom C wordt er nu afgerond op 0,5€, als je afrondt naar 0,25€ dan verloopt de curve geleidelijker, dus vervang die laatste 0,5 door 0,25

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan