Nieuwe onderdelen aanschaffen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heren nog ff wat vraagjes:

Kan ik de IDE harde schijven die ik nu gebruik, zonder te formatteren, in m'n nieuwe computer zetten, zodat ik de bestanden kan kopieeren naar de nieuwe schijf?

Wat is er verschillende tussen de 2 en welke is beter?:

1) Intel Xeon X3350 2.66GHz FSB1333 12MB Box

2) Intel Core 2 Quad Q9450 2.66GHz FSB1333 Box

Wat betreft het eerste: ja, dat kan prima. Bijna alle moederborden hebben nog een IDE-aansluiting.

De Xeon is een server processor, jij moet de Quad hebben. :)

Dat de Xeon een server Processor is !

Okido, hebben we dus niks aan!!

Hoop wel dat de Quad 9450 snel komt, want heb gelezen dat er heel veel mensen op die cpu aan het wachten zijn!

En het verschil in mobo's......P35 en X48?

Tnx heren

Laatst bewerkt:
P35 is de midrange chipset van Intel, X38 was de high-end chipset van Intel, deze wordt vervangen door de X48. Binnenkort wordt de P35 vervangen door de P45 chipset. Een midrange chipset is goedkoper, heeft meestal geen Crossfire aan boord en is iets simpeler, maar het verschil is niet heel groot.

P35 is de midrange chipset van Intel, X38 was de high-end chipset van Intel, deze wordt vervangen door de X48. Binnenkort wordt de P35 vervangen door de P45 chipset. Een midrange chipset is goedkoper, heeft meestal geen Crossfire aan boord en is iets simpeler, maar het verschil is niet heel groot.

De P5E die je mij hebt aangeraden is dus een High-end mobo en heb gelezen dat het een uitstekend bord is!

Denk dat ik maar geen reviews meer moet bekijken. Je leest zooooo veeeel en denk dat wat nu op de lijst staat, het beste is om aan te schaffen!!

Hoe zit het met de 32 en 64-bit versie van Windows?

Gebruik nu nog XP Pro....is het verstandig om Vista te gebruiken?

Licht eraan wat je met de pc wilt gaan doen ,
als je gaat gamen zal ik Windows Xp nemen
maar voor internet enz is Vista wel mooi meegenomen!
en 32Bits ondersteund maar 3.2 GB
dus als je meer dan 3.2 Gb bijv 4 wilt gaan gebruiken MOET je 64bits nemen/ hebben !

Maar 32Bits is op dit moment nog beter.
ze zeggen dat over een paar jaar 64bits de standaart wordt

Laatst bewerkt:
Licht eraan wat je met de pc wilt gaan doen ,
als je gaat gamen zal ik Windows Xp nemen
maar voor internet enz is Vista wel mooi meegenomen!
en 32Bits ondersteund maar 3.2 GB
dus als je meer dan 3.2 Gb bijv 4 wilt gaan gebruiken MOET je 64bits nemen/ hebben !

Maar 32Bits is op dit moment nog beter.
ze zeggen dat over een paar jaar 64bits de standaart wordt

Heb idd gehoord dat er nog weinig drivers zijn voor 64-bit versies, dus wacht daar nog maar ff mee dan.

De 'nieuwe' games (rFactor, Flight Simulator X, Call Of Duty, Company of Heroes) en Pinnacle Studio 11, die draaien toch wel op Vista of gaat het trager dan met XP?

licht eraan wat voor systeem jij wil/gaat kopen;)

BluRay, dat zijn een beetje oude standpunten.
Waarom zou Vista beter zijn voor gamen? De nieuwste games zijn DirectX en dat is, juist, voorbehouden aan Vista.
Vista is dus een prima gameplatform.

Wil je 4GB geheugen kopen, dan kom je automatisch uit op 64-bits, bij 3GB of 2GB, is 32-bits uiteraard prima.
Drivers is wel eens lastig op 64-bits besturingssystemen, maar dat is al flink verbeterd en als je gewoon goed spul koopt van A-merken (en dat doe je zo te zien) dan zijn 64-bits drivers ook geen probleem meer. :)

Dutchbull, dat Asus-bord is zeker high-end, en is gewoon een prima bord. :)

licht eraan wat voor systeem jij wil/gaat kopen;)

Met veel overleggen met jullie in dit topic, is de lijst als volgt:

Asus P5E
Intel Core 2 Quad Q9450 (als die nog komt)
OCZ 2x1GB DDR2 SDRAM PC8500 CL5.0 Reaper (OCZ2RPR10662GK)
Cooler Master Powersupply RealPower Pro 850W Modular
Sapphire Videokaart PCI-e Radeon HD3870X2 1GB 2xDVI/TV

En die Quad core van Intel kan toch wel 64 bit draaien?

Laatst bewerkt:
Mss moet ik dan de 64-bit eens overwegen en gelijk meebestellen.

Als de drivers voor alle hardware op 64-bit te krijgen is, waarom zou je het dan niet doen?

Drivers voor de meeste hardware is te krijgen via 64-bits, maar dat kun je voor jouw situatie gewoon checken.
Bekijk de Asus-site en kijk of audio- en netwerkdrivers 64-bits te verkrijgen zijn. Andere randapparatuur zoals evt. een webcam of een instelbaar toetsenbord, zul je ook even moeten checken. :)

Voor het Asus mobo (P5E):

SoundMAX AD1988B Audio Driver V6.10.02.6260 for Windows 64bit Vista.(WHQL)

Marvell Yukon Gigabit Ethernet Driver V10.15.4.3 for Windows Vista and Windows 64bit XP/Vista.(WHQL)

Make Intel ICH9 RAID Driver Disk for Windows XP & 64bit XP/ Vista/ 64bit Vista

Intel(R) Matrix Storage Manager Driver v7.5.0.1017 for Windows XP & 64bit XP/ Vista/ 64bit Vista

Intel(R) Chipset Software Installation Utility V8.3.0.1013 for Windows XP & 64bit XP & 32/64bit Vista(WHQL).

ASUS AI Suite V1.03.19 for Windows 2000/XP/2003/Vista & Windows 64bit XP/2003/Vista.

ASUS PC ProbeII V1.04.29 Install Program for Windows XP/Vista and Windows 64bit XP/Vista.

ASUS Update V7.11.02 Install Program for Windows XP/Vista and Windows 64bit XP/Vista.

ASUS AI Direct Link V1.00.11 for Windows 2000/XP & 64bit XP & 32/64bit Vista.

Voor de Graka:

ATI Catalyst™ 8.3 Display Driver for Windows Vista (64 bit)

Dat zijn de drivers die aangegeven worden op de ATI en Asus site.

Gelijk maar 4 GB geheugen bestellen.....meer is toch nog niet nodig? En is dan 4x1GB aan te raden of 2x2GB?

Laatst bewerkt:
Ik heb liever Xp voor games , maar iedereen z'n eigen mening
(NOG nooit verschil gezien in DX9 EN DX10 )
en 32Bits is wel goed als je 2GB neemt

EDIT : zie dat je 4GB wil , dan is 2x2 handig voor als je later wil uitbreiden !

Ik heb liever Xp voor games , maar iedereen z'n eigen mening
(NOG nooit verschil gezien in DX9 EN DX10 )
en 32Bits is wel goed als je 2GB neemt

EDIT : zie dat je 4GB wil , dan is 2x2 handig voor als je later wil uitbreiden !

Iedereen heeft idd z'n voorkeur! Heb zelf nog nooit met Vista gewerkt, omdat er nog teveel problemen mee waren. Geloof dat er een SP aan zit te komen (of er al is) en dan wil ik het weleens proberen of het bevalt.

2 GB is het minste wat ik koop BluRay! Kan ook eerst 2GB proberen en dan altijd er nog 2GB bijkopen....mss bevalt het niet, zit ik met 2Gb extra die niet gebruikt worden.

Qua games maakt 32 of 64-bit toch niets uit of zit daar ook nog een verschil in?

Laatst bewerkt:
Geen verschil tussen DX9 en DX10? Er is een reden voor, dat er een nieuwe standaard voor DirectX uitgebracht is en dat nieuwe videokaarten altijd DX10 of DX10.1 geschikt zijn.
Er is wel degelijk een verschil tussen DX9 en DX10 en Vista is het DX10-platform. Dus eigen mening is prima, maar feitelijke verschillen niet afdoen als ''ik heb liever''.

32-bits games en programma's draaien gewoon onder 64-bits hoor. :)

Geen verschil tussen DX9 en DX10? Er is een reden voor, dat er een nieuwe standaard voor DirectX uitgebracht is en dat nieuwe videokaarten altijd DX10 of DX10.1 geschikt zijn.
Er is wel degelijk een verschil tussen DX9 en DX10 en Vista is het DX10-platform. Dus eigen mening is prima, maar feitelijke verschillen niet afdoen als ''ik heb liever''.

32-bits games en programma's draaien gewoon onder 64-bits hoor. :)

en daar gaat het fout !!!
Niet alles werkt onder 64 bits !!!

Leuk om al die discussie's te lezen, maar als de een ja zegt en de ander nee.....!

Maar op de sites van de software die ik gebruik staat dat alles onder 64bit werkt, dus mss moet ik maar eens gokken.....hoort bij het leven nietwaar?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan