autochk program not found

• Onderwerp starter Onderwerp starter Hanny
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Start eens op met F8 en kies daar voor "Automatich opnieuw opstarten bij systeemcrash uitschakelen".

Zie.afb.

Geef dan de foutmelding even door.

Greetz

Bijlagen

• F8-ned.JPG
    F8-ned.JPG
    45 KB · Weergaven: 32
Kan nu ook niet meer met F8 opstarten. Moet ik eerst de boot weer veranderen hiervoor?
Nu wordt er aangegeven dat de boot met de cd is nl.

Ik heb even een toetsenbord geleend en kan nu wel in Power Quest Partition Table Editor
komen . Ik heb even een foto gemaakt wat voor pagina ik nu krijg. Ik heb ook al op de link gekeken waar je naar toe verwijst en gedaan wat daar aangeven wordt. Maar helaas verder geen verandering. Hoop dat jij me uit kunt leggen wat ik verder moet doen? Stom van me maar kan ook je bericht nr. 17 waar je naar toe verwijst nergens vinden..
Alweer bedankt voor alle moeite!

Bijlagen

• DSC01718 a.jpg
    DSC01718 a.jpg
    57 KB · Weergaven: 23
Op de afb. zie ik op regel 1 onder type "07" staan,stond dat er al of heb jij dat veranderd?
Ik heb ook al op de link gekeken waar je naar toe verwijst en gedaan wat daar aangeven wordt. Maar helaas verder geen verandering.
Geef even de link waar je over spreekt.
Stom van me maar kan ook je bericht nr. 17 waar je naar toe verwijst nergens vinden..
Aan de rechterkant van elke post staat een nummer en onderaan de pagina de pagina nummers.
Hoop dat jij me uit kunt leggen wat ik verder moet doen?
Als ik weet welke link je bedoeld,kan ik daar verder over nadenken.

Iemand anders die meeleest een idee?

Greetz

De nr. 7 op de eerste regel die stond er al daar heb ik niets aan veranderd. Op deze link:
http://www.pchell.com/support/autochknotfound.shtml heb ik verder gekeken en daarna precies gedaan wat daar aangeraden wordt.. Wacht rustig af of er nog een optie is om te proberen en zo niet dan zal ik XP er opnieuw op moeten zetten denk ik.
Alvast weer erg bedankt!
groetjes,Hanny

Ik zie verder ook geen oplossing zo.
Wacht rustig af of er nog een optie is om te proberen en zo niet dan zal ik XP er opnieuw op moeten zetten denk ik.
Beschik je over een originele XP installatie cd,of is het een z.g.n. "recovery cd"?

Ik heb de orginele Xp cd dat is geen probleem.Zal ik met de cd proberen te herstellen of is dat geen optie??

Het is zeker te proberen.

Kies voor installatie,maar let op,want op enig moment moet je het scherm krijgen wat op de afbeelding staat.

Hier kun je er voor kiezen om ter repareren en dat is de bedoeling.

Als het goed is kun je repareren zonder verlies van data en dat is natuurlijk de bedoeling ;)

Bijlagen

• repair.gif
    repair.gif
    11,7 KB · Weergaven: 16
Ik hbe de xp schijf er nu inzitten en gekozen voor repareren. Krijg nu de vraag voor welke Windows installatie ik me wil aanmelden. Wat moet ik daar invullen of vraag ik weer iets heel stoms??

Dan heb je waarschijnlijk met "R" voor repair gekozen.

De bedoeling is om eerst voor "Setup" te kiezen en daarna voor repair te gaan.

oke doen we het even opnieuw. Fijn dat je me zo wil helpen!

Ben nu opnieuw bij de setup pagina van XP.
Ik kies nu voor setup als ik het goed begrijp? Bij de gebruiksovereenkomst toets ik voor f8 en wat doe ik dan bij de volgende pagina die dan komt??

wat staat er op die volgende pagina?

Ik ben op zoek naar dit scherm.

To repair the selected Windows XP installation,press R

Bijlagen

• repair.gif
    repair.gif
    11,7 KB · Weergaven: 13
Laatst bewerkt:
Dit scherm heb ik kies ik hier dan voor repareren? Dit hbe ik al eerder gedaan maar kwam daar op een gegeven moment niet verder mee.

Staat er een Windows geselecteerd net zoals op de afb.?

Ja, ik heb precies dezelfde afbeelding op het scherm.
Waar moet ik nu voor kiezen??

zover was ik eerder ook al alleen heb ik het idee dat de pc daarna blijft hangen.
Na de vraag voor het administrator wachtwoord krijg ik : C;\windows> waarna ik niet weet wat ik verder moet. Heb al op andere pagina's op dit forum gezocht maar kom daar ook niet veel verder mee.. Of ik nu zo'n kluns ben of dat ik gewoon niet goed lees?

Na de vraag voor het administrator wachtwoord krijg ik : C;\windows>
Ik weet niet wat er verkeerd gaat,maar normaal gesproken kun je niet bij "Na de vraag voor het administrator wachtwoord krijg ik : C;\windows>" terecht komen als je een installatie doet,of zoals in dit geval een "Repair" installatie.

Bij "Na de vraag voor het administrator wachtwoord krijg ik : C;\windows>" kom je alleen als je direct Voor "R" kiest i.p.v. de setup.

Begrijp ik het nu goed,dat je na de gebruikers overeenkomst op F8 druk en enterd tot dat je het schem met de keuze voor repair krijgt,daar voor "R" kiest en dan toch bij
"C:\windows>" terecht komt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan