autochk program not found

• Onderwerp starter Onderwerp starter Hanny
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Kan ik de programma's die ik onder programfiles heb staan ook saven of moet ik die straks allemaal opnieuw installeren? Op zich niet zo'n probleem ik heb alles op schijf staan, maar wel een bult werk..Ben al blij dat ik de mail e.d kan saven.
De hardware e.d moet die dan ook opnieuw geinstalleerd worden?
Weer bedankt voor de moeite!

groetjes, Hanny

Heb ik weer........het wil niet lukken om de mail adresboek en favorieten te kopiëren.
Kan wel selecteren met de muis of met ctrl. maar plakken gaat niet...Ook niet als ik rechtstreeks voor kopiëren naar de usb stick kies.
groetjes, Hanny

Kan ik de programma's die ik onder programfiles heb staan ook saven of moet ik die straks allemaal opnieuw installeren?
Zover zijn we nog niet,de bedoeling is om de PC weer aande gang te krijgen,mocht dat niet lukken,ja dan moet je opnieuw installeren.
De hardware e.d moet die dan ook opnieuw geinstalleerd worden?
Ja,maar als het goed is heb je een CD die bij het moederbord hoort en daar staan de drivers op,maar we gaan ook proberen de drivers op te slaan.
Heb ik weer........het wil niet lukken om de mail adresboek en favorieten te kopiëren.
Klik een met rechts op de map en kijk of "Alleen lezen" is aangevinkt.Zoja,dan het vinkje verwijderen.

Greetz

Zijn we weer......we geven nog niet op toch? Het is me gisteren niet verder meer gelukt om iets aan de pc te doen. Ik heb nl. een lijf wat niet altijd mee vooruit wil en daardoor af en toe wat dagen op bed doorbreng. Wilde je dit toch even uitleggen omdat je anders misschien zou denken dat ik er de brui aan zou geven.. Het kopiëren wil alleen nog niet lukken. Als ik bij de map met rechts op eigenschappen klik en ik vink het alleen lezen uit en klik dan op toepassen, gaat het vinkje meteen weer terug vreemd genoeg..Als ik meteen na het uitvinken kies voor kopiëren en wil dan plakken naar een andere schijf of usb stick kan ik ook niet kiezen voor plakken. Niet met de rechtermuis maar ook niet via bewerken boven in de balk.
bedankt weer en de groetjes,
Hanny

Het is me gisteren niet verder meer gelukt om iets aan de pc te doen. Ik heb nl. een lijf wat niet altijd mee vooruit wil en daardoor af en toe wat dagen op bed doorbreng. Wilde je dit toch even uitleggen omdat je anders misschien zou denken dat ik er de brui aan zou geven..
Geen probleem en ik hoop dat het weer wat beter met je gaat :thumb:

Maak een paar nieuwe mappen aan op de USB-stick en open de Outlook Express map.

Selecteer alle bestanden en kijk of het dan wel lukt.

Kijk ook even of "autochk.exe" in de C:\WINDOWS\system32 staat.

Greetz

Hoi, hier zijn we weer....wat ik ook probeer ik krijg de mail, de favorieten en het adresboek niet naar de usb-stick gekopiëerd. Het bestand:autochk.exe staat onder systeem 32 in windows.
groetjes, Hanny

Ok,weer opstarten met UBCD4Win en kijken of je met het programma "RegResWiz" een herstelpunt kunt terugzetten,van een datum voor de problemen.

Greetz

Ik heb een met RegResWiz een hertselpunt van voor de problemen terug gezet.
Als ik nu de pc opstart zonder de UBCD4Win cd dan blijft de pc hangen net als voorheen.
Als ik de pc opstart weer met de UBCD4Win cd dan lijkt het of er niets gebeurt is.
Hoop dat je me niet te vervelend vindt worden??:confused:
Bedankt weer !
groetjes, Hanny

Hoop dat je me niet te vervelend vindt worden??
Nee hoor,we gaan gewoon door ;)

Probeer nog eens een herstelpunt nog verder terug,als dat niet werkt,dan gaan we een herstel "installatie" proberen.

Greetz

Ik heb een eerder herstelpunt terug gezet met RegResWiz gemaakt maar dit lijkt niet veel geholpen te hebben.
groetjes, Hanny

Ok,dan nu de XP cd er in en een herstel installatie proberen,die hopelijk nu lukt omdat de C:\ partitie weer zichtbaar is.

Als het goed is gaat dat met behoud van data.

Kies voor installatie en ga door tot het schem van de afb.

Als je dit scherm niet te zien krijgt,dan de installatie afbreken.

De afb.is wel in het Engels en van XP-Pro,maar de strekking is dezelfde voor XP-Home,je moet dus kunnen kiezen voor een repair van de geselecteerde Windows op C:\.

Greetz

Bijlagen

• repair.gif
    repair.gif
    11,7 KB · Weergaven: 9
Met de xp cd heb ik opgestart en als ik zoals eerder kies voor installatie en daarna tap op f8 krijg ik weer hetzelfde als bij bericht 62.
Ik heb nu gekozen voor repareren en ben nu weer zover dat ik : C:\WINDOWS>
op het scherm heb. Ik heb eerdere berichten na gelezen maar weet toch niet goed wat ik hier nu verder mee moet doen??
Groetjes, Hanny

Laatste poging om het in een keer recht te trekken,maar ik verwacht dat het niet zal werken.

Start op met UBCD4Win en verander de naam van C:\WINDOWS\system32\autochk.exe naar autochk.ex door er met rechts op te klikken > Naam wijzigen en met backspace een letter te verwijderen.

Kopieer dan K:\CMDC\AUTOCHK.EXE van de UBCD4Win cd naar C:\WINDOWS\system32 en kijk of je kunt opstarten.

Als dit niet werkt gaan we het register terug zetten.

Greetz

Ook deze poging is jammergenoeg niet gelukt..Het AUTOCHK.EXE bestand op de cd staat ook als alleen lezen waardoor het kopiëren ook niet wilde lukken.
groetjes weer Hanny

Probeer het nogmaals,maar gebruik dan het toetsenbord om te kopiëren en te plakken,als je dat al niet geprobeerd hebt.

Ctrl+C voor kopiëren en Ctrl+V voor plakken.

Greetz

goedemorgen, zijn we weer.......ook op deze manier heb ik het geprobeerd maar zonder resultaat helaas..
groetjes, Hanny

Goede morgen.

Ok,dan gaan we de Dos-prompt op de UBCD4Win gebruiken.

Staat autochk.exe nog steeds als autochk.ex in de C:\WINDOWS\system32 map?

Greetz

Moet nu eerst even naar de fysio, ben over een uurtje weer terug.
groetjes, Hanny

Ok,maar even antwoord op m'n vraag.

Staat autochk.exe nog steeds als autochk.ex in de C:\WINDOWS\system32 map?

Als je,net als ik,reageerd op e-mail notificatie,zet dan in Outlook Express op de PC waarvan je nu werkt,via Extra > Opties onder "Berichten verzenden/ontvangen" de tijdsinterval van (waarschijnlijk 30) naar 2min,dat werkt wat sneller.

Greetz

Klopt autochk.exe staat nog steeds veranderd maard dat kan ik zo weer terug zetten of niet??
Ik gebruik op de aptop waar ik nu werk geen Outlook maar haal de mail op met webmail.
Op de andere pc waar we nu mee bezig zijn gebruik ik wel Outlook.
groetjes, Hanny

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan