autochk program not found

• Onderwerp starter Onderwerp starter Hanny
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Start weer op met UBCD4Win en dan via Start > Command Prompt.

Type hier "X:\I386\System32>copy autochk.exe c:\windows\system32 en enter.

Laat weten wat er gebeurd en controleer of autochk.exe ook inderdaad gekopiëerd is naar c:\windows\system32 .

Ik heb precies gedaan wat je bedoelde en krijg nu de melding dat de toegang geweigerd is. Na het opstarten van de command prompt stond er het volgende: J:\1386\System32>
Ik heb meteen hier na ingetoets wat bedoelt is en kreeg de melding dat de toegang geweigerd is. Hier na heb ik het nog een keer geprobeerd en nu met cd.. de 1386 en de system 32 verwijderd., Hanny
Zal wel weer iets niet goed doen....
groetjes

Nu hoop ik dat het volgende wel wil lukken,anders zie ik wat betreft de mail en adresboek het wat somber in.

Ga naar C:\WINDOWS\system32\config,klik daar met rechts en kijk of je een nieuwe map kunt aanmaken.

Noem de map tmp.

GELUKT!! Eindelijk weer eens wat wel gelukt is.
groetjes weer

Ok,start Command Promt en type de volgende commando's telkens achter de promt en enter.

J:\I386\System32>C: en enter

C:\>cd windows en enter

C:\WINDOWS>cd system32 en enter

C:\WINDOWS\system32>cd config en enter

C:\WINDOWS\system32\config>copy sam tmp en enter
1 bestand(en) gekopieerd.

C:\WINDOWS\system32\config>cd \ en enter

C:\>copy windows\repair\sam C:\windows\system32\config en enter

C:\windows\system32\config\sam overschrijven? (Ja/Nee/Alle): j

C:\>

Kijk nu of je de PC nu wel kunt opstarten.

Als het gewerkt heeft,krijg je het bureaublad net zoals bij aankoop.

Greetz

Laatst bewerkt:
Helaas.......krijg weer dezelfde melding als waar we mee begonnen zijn: autochk program not found. Zou het nu zin hebben om de eerdere opties met ptedit nog een keertje te proberen nu Windows weer terecht is op de pc?
groetjes weer, Hanny

Verd.... hardnekkig foutje moet ik zeggen :rolleyes: :shocked:

Heb je wel deze tekst voorbij zien komen.
Zou het nu zin hebben om de eerdere opties met ptedit nog een keertje te proberen nu Windows weer terecht is op de pc?
Kun je doen voor de gemoedsrust,maar in post 43 heb je een foto geplaatst met op de 1e regel onder "Type" 07 en dat is goed zo.

Je brengt mij wel op een idee met je opm. "nu Windows weer terecht is op de pc?".

We gaan eens het e.e.a. in de herstelconsole proberen.

Start met de XP cd op en kies direct voor "R",zodat we bij C:\>Windows uit komen.

Geef de volgende commando's eens in,je kunt ze na elkaar doen.

FIXMBR

FIXBOOT

BOOTCFG

Uitleg voor deze commando's vindt je hier.

http://support.microsoft.com/kb/314058/nl

Extra uitleg voor BOOTCFG onder punt 8,omdat je waarschijnlijk een paar vragen krijgt.

http://support.microsoft.com/kb/330184/nl

Laatst bewerkt:
Ik heb nu gedaan wat jij voorstelde en heb nu een pagina voor me met een aantal opties waar ik uit kan kiezen:
/ scan
/add
/rebuild
/default
/list
/disableredirect
/redirect

Ik heb de pagina's bekeken, maar dit is chinees voor mij........:confused:
groetjes weer, Hanny

Helaas...ook deze optie heeft geen resultaat gegeven tot nu toe..Ik heb precies gedaan wat erop de pagina aangegeven stond ,maar na het herstarten komt toch weer de melding : autochk program not foud. Ga er nu even een paar uurtjes tussen uit. Hoop later op de avond nog even aan de pc te kunnen, anders morgen weer. Heel erg bedankt in ieder geval weer!
Groetjes, Hanny

In mijn post 127 stelde ik je een vraag,nl toen je de opdrachten in post 125 uitvoerde,heb je toen onderstaande tekst nog gelezen?
Zoniet,dat is er iets niet goed gegaan.

Greetz

volgens mij ben ik deze tekst wel tegen gekomen, of ik moet me heel erg vergist hebben..
Heeft het zin om vanaf post 125 alles nog een keer te doen om zeker er van te zijn dat alles wel gedaan is? MIjn man wordt morgenochtend vrij plotseling opgenomen in het ziekenhuis. Kan best zijn dat ik door dit alles wat over het hoofd heb gezien..
groetjes, Hanny

Ik hoop dat er niets ernstig aan de hand is met je man en dat alles in orde komt :thumb:
Heeft het zin om vanaf post 125 alles nog een keer te doen om zeker er van te zijn dat alles wel gedaan is?
Ja,want als het onderstaande niet voorbij komt,is het bestand niet vernieuwd en daar gaat het dus om.

Greetz

Bedankt voor je meeleven! Mijn man krijgt morgen een rugoperatie en we hopen dat hij met het weekend dan weer naar huis mag. Voor ons niets ernstigs, we zijn wel wat gewend..:rolleyes: Probeer vanavond alles nog een keertje te doen. Lukt dat niet dan zeker morgenochtend wel.Laat je in ieder geval iets weten oke?
Bedankt weer!
groetjes, Hanny

Heb alle opties nog een keertje gedaan maar ook nu zonder resultaat. Denk jij dat iemand die echt alles van pc weet de mail e.d nog wel zou kunnen redden? Misschien dat er anders dan toch niets anders op zit om xp opnieuw te installeren? Ben in iedergeval erg blij met alle hulp die ik van je gehad heb!
groetjes, Hanny

Heb alle opties nog een keertje gedaan maar ook nu zonder resultaat.
Jammer genoeg bevestig je nog steeds m'n vraag niet :(

Vraag 1.Heb je bovenstaande teks nu wel of niet voorbij zien komen.
Denk jij dat iemand die echt alles van pc weet de mail e.d nog wel zou kunnen redden?
Ik weet inderdaad niet alles van een PC,maar wel het nodige om te kunnen bekijken of de data gered kan worden,al zullen er zeker mensen zijn die dat beter kunnen.

Dat je iemand anders kunt vragen staat je uiteraard vrij natuurlijk.

Dat "Autocheck program not found" een zeer lastig probleem kan zijn,blijkt wel uit de oplossing die Microsoft biedt.

http://support.microsoft.com/kb/913502

Aan deze methode heb jij niets,omdat die alleen werkt als je in Windows kunt komen ;)

Geef dus even duidelijk antwoord op m'n vragen,want zo schiet het niet echt op.

Vraag 2.Kijk via UBCD4Win > Start > Programs > File Management > Recovery > Disk Investigator ,of er in het rechter gedeelte van het scherm op de onderste regel ergens "55 AA" staat.

Onder Start > Programs > File Management > Recovery > staat ook DBXtract,dat is een e-mail recovery programma.

Deze laatste heb ik getest,maar het lijkt of niet alles gevonden wordt.

In elk geval dient er voor elke map in Outlook Express ergens op D: of de USB-stick een map te worden aangemaakt,dus veel werk,ik zoek nog liever even door om Windows opgestart te kunnen krijgen,dan ben je in een keer klaar ;)

Mocht dit laatste niet lukken,dan gaan we proberen het register terug te zetten via de herstelconsole.
Misschien dat er anders dan toch niets anders op zit om xp opnieuw te installeren?
Dat kan altijd nog,maar dan ben je waarschijnlijk alle data kwijt.

Vraag 3.Heb je een cd die bij het moederbord hoort,daar staan de drivers op die je nodig hebt bij een nieuwe installatie.

We kunnnen de drivers ook opslaan via de UBCD4Win cd.

Tenlaatste,verander autochk.ex in c:\windows\system32 weer naar autochk.exe

Greetz

Laatst bewerkt:
Sorry wil je eerst mijn excuses aanbieden. Als ik zo mijn berichtje terug lees ben ik wel heel erg lomp uit de hoek gekomen, dat is echt mijn bedoeling niet geweest. Ben echt heel erg blij met al je hulp, was alleen helemaal zo ver niet gekomen! Ik bedoelde eigenlijk dat als ik de pc naar een pczaak zou brengen en als ze daar dan XP er op nieuw op zouden installeren of er dan data bewaard zou kunnen blijven door de pc aan een andere pc te koppelen? Ik ben in mijn berichtje ook helemaal vergeten te vertellen datik de bedoelde tekst: C:\windows\system32\config\sam overschrijven? (Ja/Nee/Alle): j
1 bestand(en) gekopieerd, zeker wel tegen ben gekomen. Ik heb met het programma Disk Investigator gekeken en op de onderste regel stond inderdaad 55AA wel niet rechts maar links voor het geval dat dat iets uit zou maken? Ik heb het programma DBXtract bekeken maar snap daar niet zo heel erg veel van ben ik bang.. Ik heb de cd van het moederbord dat is geen probleem. Ik heb de tekst van autochkex weer terug gezet als autochk.exe.
Heel erg bedankt weer voorje hulp!
groetjes, Hanny

Sorry wil je eerst mijn excuses aanbieden. Als ik zo mijn berichtje terug lees ben ik wel heel erg lomp uit de hoek gekomen, dat is echt mijn bedoeling niet geweest. Ben echt heel erg blij met al je hulp, was alleen helemaal zo ver niet gekomen!
No problem,maar soms is terug lezen wel eens nodig :p ;)
Ik bedoelde eigenlijk dat als ik de pc naar een pczaak zou brengen en als ze daar dan XP er op nieuw op zouden installeren of er dan data bewaard zou kunnen blijven door de pc aan een andere pc te koppelen?
Dat kan natuurlijk wel,maar dat moet je dan wel heel goed afspreken,want voordat je het weet is al je data pleite en het kost wellicht ook nogal wat,gezien de tijd die men dan bezig is.

Als laatste optie (als je data belangrijk genoeg is) zou ik zeggen,maar voorlopig heb ik nog steeds vertrouwen dat we die data eruit krijgen.

Ok,we gaan autochk.exe van de XP cd naar de C:\WINDOWS\system32 kopieren.

Start met de XP cd op en kies R voor de herstelconsole.

Als je bij C:\Windows bent geef je het commando "map" zonder de " tekens.

Nu zie je de drive-letter van de CDRom-drive.

Type nu "copy X:\i386\autochk.exe C:\WINDOWS\system32" ook weer zonder de " tekens.

Ik heb de drive-letter als X gegeven,dus vervang X door de juiste letter.

Greetz

Nu dien je ook weer de melding\vraag te krijgen of het bestand overschreven mag worden,kies dan voor ja.

Dan weer kijken of het effect heeft.

Greetz

Laatst bewerkt:
Ik heb gedaan wat je voorgesteld hebt. Hierna is de pc vanzelf opnieuw opgestart en blijft ook nu weer "hangen".
groetjes, Hanny

Ok,jammer.

Voor we het register (voor een deel) terugzetten,wil ik toch voor de zekerheid de drivers via UBCD4Win opslaan.

Start UBCD4Win en maak op de D: partitie een map genaamd 'Drivers" aan.

Maak in de map Drivers 2 nieuwe mappen genaamd "Microsoft" en "Other" aan.

Handleiding Double Driver.

1.Start Double Driver

2.Klik Scan

3.Dan via > Select > Provaider > Microsoft

4.Dan naar Actions > Backup > Browse naar de map Microsoft en klik OK

5.Dan via > Select > Provaider > Other

6.Dan naar Actions > Backup > Browse naar de map Other en klik OK

Greetz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan